اخبار

چین باید اجازه گفت و گوبا خدمه کشتی فله بر را بدهد/اطلاعات تصادم خام است/ اطفای حریق چینی ها تعجب آور بود/

چین باید اجازه گفت و گوبا خدمه کشتی فله بر را بدهد/اطلاعات تصادم خام است/ اطفای حریق چینی ها تعجب آور بود/
شرکت ملی نفتکش از روند اطفای حریق نفتکش سانچی توسط چینی ها تعجب کرد.در حالیکه یدک کش های آتش خوار چین می توانستند از چند جهت برای خاموش کردن آتش اقدام کنند،اما تنها دو آتش خوار را اعزام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ،محسن بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت:چین می توانست آتش خوارهای بیشتری را به محل حادثه اعزام کند تا عملیات اطفای حریق با سرعت انجام شود.اگر از همان روز اول خاموش کردن آتش به صورت شبانه روزی انجام می شد تاکنون وضعیت خدمه کشتی مشخص شده بود.با توجه به گستردگی حریق چین می توانست از بخشی که شعله آتش کمتر است یدک کش آتش خور بیشتری اعزام کند اما جای تعجب دارد که چرا چنین کاری انجام نداد.

وی با بیان اینکه خدمه نفتکش سانچی سرمایه واقعی مملکت هستند و اولویت ما پیگیری وضعیت آنها است گفت:در سال چندصد تصادف دریایی ثبت می شود اما تصادم بین نفتکش سانچی و کشی فله بر جز موارد نادر است و شاید نمونه آن حدود 47 سال پیش رخ داده بود.

اطلاعات تصادم خام است

سخنگوی شرکت ملی نفت‌کش ایران گفت:در مورد علت تصادم نمی توان هیچ  اظهارنظری کرد تمام اطلاعات خام است و باید بررسی های لازم صورت گیرد. هیچ منبعی به غیر از جعبه سیاه نداریم که در مورد این سانحه به ما اطلاعات بدهد.اگر کشتی منابع دیگری وجودداشت تاکنون می توانستیم پیش بینی های داشته باشیم.از طرفی چین اجازه نمی دهد با خدمه کشتی فله بر گفت و گویی داشته باشیم.به طور قطع گفته های آنها می تواند تا حدودی ابهام زدایی کند.

وی ادامه داد:بحث های مربوط به بیمه یکی از دلایلی است که باعث شده چین اجازه صحبت کردن با خدمه کشتی باری را به ما ندهد.بدین جهت کمیته رسیدگی به وضعیت نفتکش سانحه دیده در تلاش است تا کارشناسان با خدمه کشتی فله بر مصاحبه داشته باشند.

انتظار ما همکاری بیشتر چینی ها است

بهرامی با بیان اینکه انتظار ما از چینی ها همکاری بیشتر است ، گفت:قبل از ورود کمیته رسیدگی به وضعیت نفتکش سانحه دیده سطح همکاری ها مناسب نبود اما از روز پنچ شنبه چینی ها رویه خودرا تغییر دادند.باید پذیرفت که اطفای حریق بسیار کار سختی است .در مدت 7 روز نفتکش 130 مایل از مسیر قبلی خودش دور شده است .اما اگرچینی ها از همان روز اول مانند پنچ شنبه عمل می کردند اکنون انتقادی به آنها وارد نبود.

وی درباره اینکه چرا خدمه جزو مشاغل سخت و زیان آور نبودند افزود:آنهایی که استخدام تامین اجتماعی بودند طبق قانون مصوب شده مشمول مشاغل سخت و زیان آور می شدند اما آنهایی که استخدام نفت هستند بواسطه محدودیت های که وجود دارد این قانون اعمال نشده است.

 

۲۴ دی ۱۳۹۶ ۰۱:۰۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۲۷۸