عمان به موافقتنامه چابهار افزوده می‌شود لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معارفه شد رونق بنادر کشور با توسعه دریامحور محقق می شود/ تربیت جوانان متخصص در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی پیشرفت۹۰ درصدی عملیات لایروبی اسکله های بندر آبادان برگزاری موفق مانور همزمان مهار نشتی گاز آمونیاک و اطفائ حریق در بندر بوشهر کاربرد بویه ساخت داخل در حوضچه بندر شهید رجایی با موفقیت آزمایش شد/ طراحی و ساخت 101 فروند علائم کمک ناوبری بااتکا به توان داخلی قزاقستان خواستار افزایش همکاری ‌های بندری با ایران شد/ ایران می‌تواند هاب بزرگ ترانزیتی منطقه باشد/ امکان ترانزیت ۶ میلیون تن کالا به صورت ریلی به ایران دیدار مقامات بندری و ریلی قزاقستان با معاون بندری سازمان بنادر/ ایران هیچ محدودیتی در حوزه کانتینری ندارد/ ۲پیشنهاد ایران به هیات قزاق برای افزایش همکاری‌های بندری/ کاهش قابل توجه قیمت تمام شده ترانزیت از ایران برای قزاقستان چالش کمبود نیروی انسانی متخصص دریایی به راهکارهای اجرایی نیاز دارد/ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد قانون بورسیه برای رشته‌های دریایی و دریانوردی/ اشاعه فرهنگ دریایی از طریق رسانه‌ها و درج مطالب در کتاب‌‌های درسی
معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت :از آنجایی که اغلب کالاهایی که به بندر خرمشهر وارد می شود کانتینری است ، لذا این بندر می باید به یک ترمینال کاملا استاندارد (کانتینریارد) مجهز شود.
"صالح کوثری زاده" از تعیین نیازها و موضوع اقدامات مطالعاتی این طرح به عنوان بخشی از کارهای صورت گرفته در این مبحث نام برد و تصریح کرد: کار مهندسی ارزش نیز در این خصوص انجام شده که پس از نهایی شدن این طرح، عملیات احداث ترمینال کانتینری بندر خرمشهر آغاز خواهد شد .
وی یادآور شد : چنانچه بتوان عملیات ساخت ترمینال در سال جاری آغاز شود تا سال 1392 می توانیم به مرحله استفاده کامل از ظرفیت بندر خرمشهر برسیم.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از مهندسی ارزش در پروژه ها به عنوان کاری نو و جدید در بندر خرمشهر یاد کرد که در آن تمامی ایده ها و تفکرات بهره برداران، استفاده کنندگان، بخشهای مالی و فنی به مشاور ارائه می شود و پس از برگزاری چندین کارگاه به یک خرد جمعی می رسیم.
وی با بیان اینکه تاکنون پنج طرح را به این شیوه به انجام رسانده ایم گفت: با این روش صرفه جویی های زیادی در مباحث مختلف صورت می گیرد که از جمله آنها می توان به مهندسی ارزش پروژه پس کرانه اسکله یک تا 9 و پروژه ساحل سازی اشاره کرد.
کوثری زاده از احداث یک بارانداز به وسعت هفت کیلومتر و با صرفه جویی حدود 130 میلیارد ریال به عنوان یکی از تاثیرات مهم انجام مهندسی ارزش یاد کرد.
۲ اسفند ۱۳۹۰ ۱۵:۱۳
pmo |
کد خبر : ۱۱,۲۲۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید