بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
ایران و روسیه پروتکل همکاریهای حمل و نقلی امضا کردند.
در دومین اجلاس گروه کاری مشترک حمل و نقل ایران و روسیه که در تهران برگزار گردید، دو کشور پروتکل همکاری در زمینه های حمل و نقل دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی امضا کردند.
 در این پروتکل که توسط دکتر علی طاهری معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و الکساندر داویدنکو رئیس آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه ای وزارت حمل و نقل روسیه به امضا رسید، دو طرف با تاکید بر لزوم گسترش همکاریهای حمل و نقل دو کشور، راههای توسعه همکاریها و رفع موانع موجود را مورد بررسی و توافق قرار دارند.
بر همین اساس دو طرف در بخش حمل و نقل دریایی این پروتکل با بررسی مسائل مربوط به بهبود حمل و نقل دریایی بین بنادر دو کشور توافق نمودند در راستای رفع کاستی های موجود و تسریع در عملیات ورود و خروج کشتیها، تخلیه و بارگیری و خدمات دریایی اقدامات لازم را بعمل آورند.
در این پروتکل دولت ایران و روسیه حمایت خود را از سرمایه گذاری بخشهای خصوصی در بنادر دو کشور به منظور تقویت کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب اعلام نمودند و بر همین اساس دو طرف یادداشت تفاهم شرکت تایدواتر ایران و شرکت آستاراخان اوایل سورس در خصوص راه اندازی و بهره برداری از ترمینال کالا و کانتینر بندر اولیا را مورد حمایت قرار داده و خواستار تسریع در اجرای پروژه شدند.
تهران و مسکو در این پروتکل توافق نمودند به منظور گسترش روابط دو جانبه بین بنادر ایران و روسیه در دریای خزر تا سه ماه آینده یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر امیرآباد و اولیا و نوشهر – ماخاچ کالا امضا نمایند.
در جریان این نشست ایران خواستار اعلام زمانبندی برنامه سفر کشتیهای رو – رو تحت پرچم فدراسیون روسیه در مسیر انزلی – آستاراخان و کاهش کرایه حمل گردید و ایران متعهد شد پس از دریافت این برنامه زمانبندی نسبت به اطلاع رسانی به اتاقهای بازرگانی، صاحبان کالا، انجمن حمل و نقل جاده ای بین المللی جهت آماده سازی محموله های باری تا قبل از رسیدن کشتی های رو-رو اقدام نماید.
ایران و مسکو همچنین بر اساس این پروتکل و به منظور ارتقاء کیفی سطح خدمات جستجو و نجات دریایی و امدادرسانی به سانحه دیدگان (بر اساس کنوانسیون بین المللی SAR) و مقابله با آلودگی نفتی در خزر (بر اساس کنوانسیون OPRC) یک مانور مشترک در ماه می سال آینده میلادی در بندر انزلی برگزار می نمایند.
 
 
۲۷ مهر ۱۳۸۷ ۱۴:۳۵
کد خبر : ۱,۱۴۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید