تأکید نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بر تسریع در خروج کالاها از بنادر با همکاری دستگاه های ذیربط سازمان بنادر؛ مشکلات حمل و نقل دریایی و بندری را به حداقل رسانده است/ بنادر و بخش خصوصی؛ شریک تجاری یکدیگر هستند قرارداد احداث کارخانه تولید آرد بلغور و کنسانتره ذرت در بندر امیرآباد امضاء شد/ ۱۴۲۷میلیارد ریال مجموع قراردادهای سرمایه گذاری بندرامیرآباد با بخش خصوصی استفاده از فناوری های نوین هیدروگرافی مولتی بیم در بندرامیرآباد نجات جان ۲ صیاد قشم پس از شش ساعت عملیات جستجو و نجات پیش بینی ثبت رکورد سودآوری شرکت های کشتیرانی در سال 2021 نیاز اساسی ایران به تجارت دریایی از طریق شناورهای رو-رو در خزر/ امکان تردد 4 شناور رو-رو از بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر در فاز اول/ فعالیت بخش خصوصی در حوزه شناورهای رو-رو؛ بدون حمایت دولت امکان‌پذیر نیست ضرورت رفع مشکلات بخش خصوصی در بندر فریدونکنار راهکار دیجیتالی جدید برای بهینه سازی عملکرد کشتی ها فعالیت در اسکله‌های گردشگری قشم به دلیل محدودیت‌های کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع است/ ارائه خدمت دربنادر مسافری استان با محدودیت وفقط در موارد خاص و اضطراری صورت می پذیرد
نایب رئیس اتاق ایران حوزه گردشگری را یکی از آسیب پذیرترین بخش ها در شرایط فعلی اقتصاد ایران برشمرد و گفت: « وظیفه حوزه گردشگری شناسایی فرصت ها در میان انبوه تهدیدات است. »

پدرام سلطانی در سخنانی در جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق، گفت: با توجه به ماموریت هایی که به واسطه قانون های برنامه پنجم توسعه، اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و بهبود مستمر محیط کسب و کار بر عهده اتاق بازرگانی ایران گذاشته شده لازم است که در موضوعات مهم اقتصادی، اتاق بازرگانی، اتاق فکر بخش خصوصی باشد و جایگاه این اتاق فکر نیز جایی جز کمیسیون های تخصصی نیست.

او افزود: با توجه به ماهیت و شرایط کشورمان، در برنامه ریزی برای گردشگران ورودی باید به سمت گروه های خاص و مخاطبان علاقه مند به سفر به ایران برویم، چراکه طبیعتا گردشگرانی که خواهان همه گونه تفریحات هستند، ایران را برای سفر انتخاب نمی کنند.

او پیشنهاد داد: گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعت گردی و ... را که درصدی از طیف گردشگران به آن متمایل هستند شناسایی و برای این گروه ها مطالعه و برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

سلطانی تاکید کرد که باید اطلاعات درستی از پتانسیل های گردشگری و واقعیت های دینی و قانونی کشورمان به موسسات و مراکز گردشگری در سایر کشورها داده شود تا گردشگری که به ایران وارد می شود با شناخت صحیح از این واقعیت ها ایران را برای سفر انتخاب کند.

به گفته وی، رویکرد سیاسی به حوزه گردشگری و مدیریت‌های غیرمسلط و دائم التغییر، سازمان گردشگری را به حیات خلوت عده‌ای از سیاست‌مداران تبدیل کرده است و با چنین نگاهی نمی‌توان برای توسعه پایدار گردشگری، سیاست‌گذاری کرد.

به گفته سلطانی حوزه گردشگری با مسایل و موضوعات جدی مواجه است، اما متأسفانه نگاه لوکس به گردشگری باعث می‌شود که صدای این حوزه کم‌تر به گوش مسؤولان برسد و لازم است که تشکل‌ها و کمیسیون‌ها در این زمینه مشکلات را با جدیت بیشتری منعکس کنند.

وی همچنین یادآور شد که سرمایه گذاری های کلانی از سوی بخش خصوصی در گردشگری ایران می شود، اما به دلایل متعدد و سوء تدبیرهای مدیریتی، متاسفانه به بهره وری و سودآوری لازم نمی رسد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران همچنین در ادامه بهبود چنین شرایطی را نیازمند مدیریت درست در گردشگری دانست و گفت: در حالیکه سرمایه گذاری داخلی را هدر می دهیم چگونه انتظار جذب سرمایه گذار خارجی را داریم؟

وی در پایان گفت: اگر در شرایط بحران امکان و مجال « توسعه » را نداریم و از توسعه محروم شده ایم، می توانیم با استفاده از ابزارها و ظرفیت ها و توانمندی های داخلی « رشد » را دنبال کنیم.

۲۸ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۱۸
pmo |
کد خبر : ۱۴,۹۱۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید