سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
بندر شهید رجایی شصتمین بندر کانتینری جهان شد
بندر شهیدرجایی با تخلیه و بارگیری بیش از دو میلیون TEU کانتینر در سال 2008 میلادی در فهرست رده بندی بنادر برتر کانتینری جهان که توسط نشریه بین المللی Container Management منتشر شد، با هشت پله صعود نسبت به سال 2007، در جایگاه شصتم قرار گرفت. این میزان تخلیه و بارگیری نسبت به عملکرد سال 2007 بندر 16 درصد رشد داشته است.
علیرضا ساطعی معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر در خصوص عوامل موثر در افزایش و رشد عملکرد بندر شهید رجایی گفت: یکی از این دلایل، افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهیدرجایی در سال 2008 است که با افتتاح این طرح، ظرفیت بندر به 3/3 میلیون TEU افزایش یافت. در این طرح 850 متر اسکله و 45 هکتار اراضی پشتیبانی، 8 دستگاه جرثقیل سوپر پست پاناماکس و 18 دستگاه جرثقیل RTG مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود:  فاز دوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی نیز در دست انجام است و تا سال 2012-2011 تکمیل خواهد شد. در فاز دوم با بهره برداری از 2020 متر اسکله، 73 هکتار اراضی پشتیبانی، 18 دستگاه جرثقیل پست پاناماکس و 45 دستگاه جرثقیل RTG ظرفیت بندر شهیدرجایی به 3/6 میلیون TEU افزایش می یابد.
معاون امور بندری سازمان بنادر گفت: عامل دیگر رشد عملکرد بندر شهیدرجایی افزایش درآمد کشور به دلیل بالا رفتن قیمت نفت و گاز در 6 ماهه نخست 2008 بوده، که منجر به افزایش واردات گردیده است.
وی عامل دیگر این رشد ترکم ترافیک بندر جبل علی و تغییر مسیر کالا ها به سمت بندرعباس و همچنین انتقال بخشی از ترافیک بندر پوتی گرجستان به بندر شهیدرجایی به دلیل خسارت وارد شده به این بندر در زمان حمله روسیه عنوان کرد.
ساطعی خاطر نشان کرد: در آینده نیز قرار است در زیرساختهای ریلی بندر سرمایه گذاری شود، در حال حاضر پنج درصد ترافیک کانتینری بندر شهیدرجایی توسط ریل جابجا می شود و قرار است این میزان به 20 درصد افزایش یابد.
وی گفت: بر همین اساس طرحی برای توسعه محوطه ریلی و نصب دو یا سه دستگاه RMG (جرثقیل ریل محوطه ای) در دو سال آینده برای افزایش ظرفیت در نظر گرفته شده است.
 
۲۰ خرداد ۱۳۸۸ ۱۵:۲۰
کد خبر : ۱,۷۵۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید