سلطان عمان فرمان اجرای توافقنامه همکاری دریایی با ایران را صادر کرد بهره برداری از ۲ پست اسکله انتقال فرآورده های فله مایع در بندر انزلی در ارتباط تصویری رئیس جمهور پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود
کشتیهای پرخطر سختگیرانه تر بازرسی می شوند.
بر اساس روش جدید کنترل و بازرسی تفاهم نامه بین المللی پاریس (Paris MOU) کشتیهای پرخطر (High-risk Ship) دقیق تر و در دوره های زمانی کوتاهتر بازرسی می شوند.
سعید ایزدیان معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب افزود : در بیست و چهارمین نشست اعضای تفاهم نامه پاریس که از تاریخ 18 لغایت 22 می 2009 در ایسلند برگزار شد شیوه جدیدی در کنترل و بازرسی کشتی ها ارائه شد که توسعه ای اساسی و بنیادی در زمینه کنترل و بازرسی کشتی ها محسوب می شود.
وی افزود : این شیوه جدید که به NIR موسوم شده است بر اساس آخرین تغییرات در اسناد و الزامات IMO، استفاده از عملکرد شرکتهای کشتیرانی، ممیزی های IMO به همراه عملکرد کشورهای صاحب پرچم (Flag State) و مؤسسات (رده بندی) برای ارزیابی و شناسایی چارچوب خطرات کشتیها تدوین شده است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت : مبنای روش جدید کنترل و بازرسی، مکانیزم هدف گذاری (Targeting Mechanism) است که منجر به کاهش بازرسی کشتیهای شرکتهای کشتیرانی با کیفیت و تمرکز بروی کشتیهای پرخطر می گردد.
ایزدیان گفت:بر همین اساس بازرسی های دقیق تر در دوره های زمانی کوتاهتر از کشتی های پرخطر انجام می شود و در این روش تاریخچه بازرسی های قبلی کشتی و سن کشتی نیز در هدف گذاریهای MOU مؤثر خواهند بود.
روش کنترل و بازرسی NIR از اول ژانویه 2011 جایگزین شیوه قبلی می شود.
۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۰۴
کد خبر : ۱,۷۷۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید