20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌هاي ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
هزینه ۱۲۰ میلیون یورو ای سازمان بنادر برای خدمات اجتماعی در شهرهای بندری
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان سالانه ۱۲۰ میلیون یورو صرف انجام خدمات اجتماعی در شهرهای بندری می‌کند.
به گزارش سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی، سیدعطاءاله صدر با اشاره به خدمات اجتماعی سازمان‌های صنعتی و تجاری در حوزه‌های تولید و بازرگانی، اظهار داشت: مبارزه با آلودگی محیط زیست، دریاها، چه در بخش آلودگی‌های نفتی و چه در زمینه دفع زباله و اقدام جهت نجات انسان‌ها در دریا از جمله فعالیت‌های سازمان بنادر در قالب مسئولیت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: این سازمان سالانه 120 میلیون یورو صرف خرید و نوسازی تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی و زباله‌ای در دریا می‌کند.

مهندس صدر با اشاره به اینکه مسئولیت اعطای مجوز ساخت بهره‌برداری از هر گونه تجهیزات دریایی در ساحل دریا بر عهده سازمان بنادر است، گفت: از جمله معیار اعطای این مجوز رعایت حقوق شهروندی افراد در شهرهای بندری در بخش مبارزه با آلودگی محیط زیست است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سازمان بنادر در قالب تحقق مسئولیت اجتماعی - سازمانی، هماهنگی و اقدام لازم برای نجات و ایمنی انسان‌ها در دریا انجام می‌دهد که در این زمینه سالانه 50 میلیون دلار هزینه می‌کند.

وی تأکید کرد: این رقم صرف نوسازی و خرید تجهیزات شناورهای مدرن و پیشرفته دریایی می‌شود و البته باید آموزش نیروی انسانی متخصص در بخش نجات جان انسان‌ها را نیز به آن اضافه کرد.

بنابر این گزارش مدیر مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت اجتماعی نیز در همین باره معتقد است: مسئولیت اجتماعی، همه سازمان‌ها و شرکت‌های اقتصادی و خدماتی را متعهد به رعایت حقوق مادی و معنوی شهروندان در جامعه می‌کند.

علیرضا امیدوار گفت: مسئولیت اجتماعی به معنای تولید ثروت و کسب و کار متعهدانه از سوی سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، خدماتی و صنعتی است و شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را تبدیل به موجودی اجتماعی و حقیقی می‌کند که در قبال افراد جامعه متعهد به رعایت حقوق شهروندی هستند.

وی تأکید کرد: اجرایی کردن مسئولیت‌های اجتماعی نیازمند یک پروسه ترویجی است.

۳ بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸
pmo |
کد خبر : ۱۹,۴۶۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید