حرکت نخستین کشتی بوشهر - قطر در هفته‌جاری افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ٢١ پروژه در بندر چابهار آموزش مدیریت و رهبری، ویژه فرماندهان یگان های حفاظت بنادر/ اجتناب ناپذری انضباط کاری در محیط انتظامی با سرعت تغییرات اجتماعی اعلام میزان واردات و تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور از ابتدای سال/ تسریع روند ترخیص کالاها و توزیع در بازار/ استفاده از ظرفیت های ریلی و تلاش برای حل مشکل اسنادی صاحبان کالا در دستور کار سازمان بنادر/ رشد ۶۷ درصدی واردات و تخلیه کالای اساسی به بنادر کشور ورود و انتقال محموله مواد اولیه فولاد کشور برای اولین بار از طریق بندر چابهار برنامه ریزی برای قطع وابستگی به دریانوردان خارجی/ اعزام مرحله اول کارورزی اصولی دانشجویان غیر بورسیه دریانوردی بر روی کشتی ها/ تعامل بی سابقه شرکت ملی نفت کش در جذب ۵۰ دانشجوی کارورزی غیر بورسیه/ اعلام طرح ایرانی کارورزی دانشجویان غیر بورسیه در اجلاس آتی "آیمو" برای رفع معضل کارورزی سایر کشورها تکلیف جدید دولت برای واردکنندگان کالاهای اساسی از بندر چابهار/ ۵۰درصد بار وارداتی و کشتی‌های شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران در بندر چابهار تخلیه خواهد شد/ تاکید بر صادرات بخشی از محموله‌های صادراتی مواد معدنی از چابهار مکان تأمین تمام تجهیزات بندری و دریایی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد/ لزوم افزایش اختیار عمل سازمان بنادر در حمایت از بخش خصوصی توسط دولت بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر نوشهر انتقال کالا از طریق بندر چابهار به 2 شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد/ پیگیری اختصاص 30 درصد تخفیف سود بازرگانی به کالاهای وارداتی به بندر چابهار/ توزیع متوازن کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی/ جهش بندر چابهار در دستور کار دولت
در اجلاس سازمان جهانی دریانوردی(IMO) تشریح شد:فعالیت های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با دزدی دریایی
در نشست نود و دوم کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی، فعالیت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت دریانوردی و مبارزه با حملات مسلحانه علیه کشتی ها و دزدی دریایی به سمع و نظر هیأت های نمایندگی حدود یکصد کشور عضو و هفتاد سازمان بین المللی و منطقه ای دولتی و غیر دولتی رسیده است.

ترجمه متن بیانیه انگلیسی که توسط علی اکبر مرزبان، نماینده ثابت سازمان بنادر و دریانوردی و معاون نماینده دایم کشورمان نزد آیمو قرائت گردید و در گزارش نهایی اجلاس کمیته نیز آمد، به شرح ذیل می باشد:

1- از زمان گسترش دزدی دریایی در خلیج عدن، سواحل شرقی کشور سومالی و شمال اقیانوس هند، جمهوری اسلامی ایران بیش از بیست و پنج بار ناو خود را به این مناظق اعزام نمود تا کشتی های تجاری و تانکرهای نفتی کشتی های تحت پرچم ایران را که از این مناطق عبور می کنند، اسکورت نماید. این خدمات همچنین به بعضی از کشتی های تحت پرچم سایر کشورها ارائه شد.

2- جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از 1500 کشتی تجاری و تانکرهای نفتی را اسکورت نمود تا مانع از حملات به آن ها از سوی دزدان دریایی شود. از میان این ها 16 کشتی خارجی و 136 کشتی ایرانی از حملات بالقوه و گروگان گیری رهایی یافتند. علاوه بر این دو کشتی دیگر (یکی ایرانی و دیگری چینی) که توسط دزدان دریایی به تصرف درآمده بودند و بیست سرنشین آن ها به گروگان گرفته شده بودند، توسط ناوهای ایرانی آزاد شدند و کشتی ها به سفر خود ادامه دادند.

3- تا آنجا که به ایران مربوط می شود و آنچه که از یک دولت ساحلی مسئولیت پذیر می توان انتظار داشت، با اقدام به موقع و عاجل ناوهای ایرانی، امنیت دریانوردی در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حفظ گردید. با لحاظ این نکته و البته شراکت دولت های همسایه، ما معتقدیم که کل منطقه یعنی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریایی عمان برای کشتی رانی بین المللی کاملاً ایمن و دارای امنیت است. 

 

۲ تیر ۱۳۹۲ ۱۴:۲۲
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۳,۲۰۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید