رشد 11 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان در سال 98/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی طی سال 99 / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی/ جذب سرمایه گذار در بخش صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا رشد ۲۷ درصدی تخلیه کالاهای اساسی/ تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون تنی کالاهای نفتی و غیرنفتی/ ورود نخستین محموله ترانزیتی ریلی از آسیای میانه به بندر امام(ره) فعالیت مجتمع بندری انزلی بدون توقف ادامه دارد تقویت زیرساخت ها و بهره گیری از قابلیت های ایجاد شده در بنادر کوچک هرمزگان رشد ۷۷ درصدی صادرات کالا و ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تنی در بندر امیرآباد در سال ۹۸/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی طی سال ۹۹ در دستور کار/ توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی بندر امیرآباد در سال جاری ​ رشد 54 درصدی عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال 98/ عبور بنادر مازندران از مرز یک میلیون تن تخلیه و بارگیری/ انجام لایروبی حوضچه و کانال بنادر نوشهر و فریدونکنار به میزان 220 هزار مترمکعب در دستور کار/ تمرکز بر سرمایه گذاری های اشتغالزا در بنادر مازندران/ تکمیل و بهره برداری از پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 99 ورود ۵ کشتی حامل کالای اساسی به بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار به صورت شبانه روزی است
در اجلاس سازمان جهانی دریانوردی(IMO) تشریح شد:فعالیت های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با دزدی دریایی
در نشست نود و دوم کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی، فعالیت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت دریانوردی و مبارزه با حملات مسلحانه علیه کشتی ها و دزدی دریایی به سمع و نظر هیأت های نمایندگی حدود یکصد کشور عضو و هفتاد سازمان بین المللی و منطقه ای دولتی و غیر دولتی رسیده است.

ترجمه متن بیانیه انگلیسی که توسط علی اکبر مرزبان، نماینده ثابت سازمان بنادر و دریانوردی و معاون نماینده دایم کشورمان نزد آیمو قرائت گردید و در گزارش نهایی اجلاس کمیته نیز آمد، به شرح ذیل می باشد:

1- از زمان گسترش دزدی دریایی در خلیج عدن، سواحل شرقی کشور سومالی و شمال اقیانوس هند، جمهوری اسلامی ایران بیش از بیست و پنج بار ناو خود را به این مناظق اعزام نمود تا کشتی های تجاری و تانکرهای نفتی کشتی های تحت پرچم ایران را که از این مناطق عبور می کنند، اسکورت نماید. این خدمات همچنین به بعضی از کشتی های تحت پرچم سایر کشورها ارائه شد.

2- جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از 1500 کشتی تجاری و تانکرهای نفتی را اسکورت نمود تا مانع از حملات به آن ها از سوی دزدان دریایی شود. از میان این ها 16 کشتی خارجی و 136 کشتی ایرانی از حملات بالقوه و گروگان گیری رهایی یافتند. علاوه بر این دو کشتی دیگر (یکی ایرانی و دیگری چینی) که توسط دزدان دریایی به تصرف درآمده بودند و بیست سرنشین آن ها به گروگان گرفته شده بودند، توسط ناوهای ایرانی آزاد شدند و کشتی ها به سفر خود ادامه دادند.

3- تا آنجا که به ایران مربوط می شود و آنچه که از یک دولت ساحلی مسئولیت پذیر می توان انتظار داشت، با اقدام به موقع و عاجل ناوهای ایرانی، امنیت دریانوردی در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حفظ گردید. با لحاظ این نکته و البته شراکت دولت های همسایه، ما معتقدیم که کل منطقه یعنی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریایی عمان برای کشتی رانی بین المللی کاملاً ایمن و دارای امنیت است. 

 

۲ تیر ۱۳۹۲ ۱۴:۲۲
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۳,۲۰۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید