اتمام عملیات تعمیرات و بازسازی قطعات رادارهای سامانه کنترل ترافیک دریایی بندر امام (ره)/ صرفه جویی ارزی 160هزار یورویی در پروژه تعمیرات رادار سامانه آخرین تغییرات احتمالی در اینکوترمز ۲۰۲۰ در حوزه حمل و نقل اعلام شد افزایش بارگیری کالاهای اساسی از بنادر با متوسط ۱۰۰ واگن در روز /کمیته هماهنگی و حمل کالاهای اساسی تشکیل می شود جابجایی کالا در غرب هرمزگان از ۳,۲میلیون تن فراتر رفت/ افزایش ۱۳ درصدی ترانزیت خودرو/ترابری ایمن ۲۴۳ هزار مسافر و گردشگر دریایی تخریب 3 سازه غیرمجاز دریایی در سواحل مازندران/ 6 هزار مترمربع از اراضی ساحل مازندران در اختیار مردم قرار گرفت کشف لنت ترمز خودروهای سنگین فاقد مجوز گمرکی در بندر چابهار رشد ۶۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار طی شش ماهه نخست سال جاری اعلام برنامه های سازمان بنادر در هفته دفاع مقدس/ حضور فعال سازمان بنادر در نمایشگاه گرامیداشت دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس در تهران رشد ۷۷درصدی صادرات کالا در بندر امیرآباد در سال جاری/ رشد ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال۹۸ در بندر امیرآباد تبیین فرصت‌ها و چالش‌های موجود در بنادر هوشمند/ بنادر پیشرفته نقش مهمی در رشد اقتصادی و تجارت بین المللی دارند
در اجلاس سازمان جهانی دریانوردی(IMO) تشریح شد:فعالیت های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با دزدی دریایی
در نشست نود و دوم کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی، فعالیت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت دریانوردی و مبارزه با حملات مسلحانه علیه کشتی ها و دزدی دریایی به سمع و نظر هیأت های نمایندگی حدود یکصد کشور عضو و هفتاد سازمان بین المللی و منطقه ای دولتی و غیر دولتی رسیده است.

ترجمه متن بیانیه انگلیسی که توسط علی اکبر مرزبان، نماینده ثابت سازمان بنادر و دریانوردی و معاون نماینده دایم کشورمان نزد آیمو قرائت گردید و در گزارش نهایی اجلاس کمیته نیز آمد، به شرح ذیل می باشد:

1- از زمان گسترش دزدی دریایی در خلیج عدن، سواحل شرقی کشور سومالی و شمال اقیانوس هند، جمهوری اسلامی ایران بیش از بیست و پنج بار ناو خود را به این مناظق اعزام نمود تا کشتی های تجاری و تانکرهای نفتی کشتی های تحت پرچم ایران را که از این مناطق عبور می کنند، اسکورت نماید. این خدمات همچنین به بعضی از کشتی های تحت پرچم سایر کشورها ارائه شد.

2- جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از 1500 کشتی تجاری و تانکرهای نفتی را اسکورت نمود تا مانع از حملات به آن ها از سوی دزدان دریایی شود. از میان این ها 16 کشتی خارجی و 136 کشتی ایرانی از حملات بالقوه و گروگان گیری رهایی یافتند. علاوه بر این دو کشتی دیگر (یکی ایرانی و دیگری چینی) که توسط دزدان دریایی به تصرف درآمده بودند و بیست سرنشین آن ها به گروگان گرفته شده بودند، توسط ناوهای ایرانی آزاد شدند و کشتی ها به سفر خود ادامه دادند.

3- تا آنجا که به ایران مربوط می شود و آنچه که از یک دولت ساحلی مسئولیت پذیر می توان انتظار داشت، با اقدام به موقع و عاجل ناوهای ایرانی، امنیت دریانوردی در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حفظ گردید. با لحاظ این نکته و البته شراکت دولت های همسایه، ما معتقدیم که کل منطقه یعنی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریایی عمان برای کشتی رانی بین المللی کاملاً ایمن و دارای امنیت است. 

 

۲ تیر ۱۳۹۲ ۱۴:۲۲
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۳,۲۰۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید