تقدیر از کاپیتان و‌ خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بندر شهید رجایی تسهیل فرآیندهای صادرات از بندر خرمشهر/ تردد بیش از 30 هزار کامیون طی 3 ماهه سال جاری رشد 54 درصدی صادرات غیرنفتی در بندر انزلی تشریح اقدامات سازمان بنادر برای هوشمندسازی عملیات دریایی/ کاهش فعالیت‌ خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به دلیل شیوع کرونا تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام (ره) توسط مهندسان داخلی خدمه و کارکنان نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی/ 20 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی پهلو گرفته اند علل اصلى حریق در شناورهاى سنتى/ ضعف ساختار لنج های چوبی و فایبرگلاس برای مقاومت در هنگام حریق/ جلوگیرى از حریق در شناورهاى سنتى در دستور کار سازمان بنادر/ استفاده از پمپ های بنزینی روی شناورهای سنتی ممنوع است طرح توسعه بندرچابهار فراتر از برنامه زمان‌بندی در حال اجراست عزم جدی سازمان بنادر برای استفاده حداکثری از پتانسیل داخلی جهت تأمین قطعات و تجهیزات بندری و دریایی/ آمادگی کامل سازمان بنادر برای توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان
با حکم دکتر آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی؛محمد سعید نژاد ، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی شد
در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی ، محمد سعیدنژاد به عنوان معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی، دکتر عباس آخوندی در این حکم خطاب به محمد سعیدنژاد تصریح کرده است: با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی در وزارت راه و ترابری سابق، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب می شوید.
در ادامه این حکم آمده است: در انجام ماموریت محول شده شایسته است به موارد زیر توجه فرمائید:
1- مهم ترین ماموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش اطمینان، رفاه، ‌بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست ها و فرایندهای عملیاتی صنعت دریانوردی این شاخص ها باید مورد توجه باشد.
2- ایمنی و استاندارد قوانین غیر قابل شکست در عملیات دریانوردی است. از سازمان دریانوردی انتظار می‌رود طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.
3- سیاست دولت در حمل و نقل دریایی مبتنی بر آزاد سازی، ‌توسعه رقابت و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در این راستا در اجرای ماده 165 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ضروری است، نظام منعطف تعرفه خدمات دریایی و بندری را متناسب با شرایط عرضه و تقاضا برای طرح وتصویب در شورای اقتصاد ارائه نمائید.
4- حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در تسهیل تجارت، توسعه صادرات و افزایش تولید دارد. از این رو توسعه و مدرن سازی صنعت دریانوردی در ایران چه در بخش خدمات رسانی بر خطوط کشتیرانی و چه در بخش تجهیز بنادر نیازمند سرمایه گذاری فراوانی است، با این وجود افزایش میزان بهره‌وری از سرمایه گذاری های انجام یافته باید درصدر فعالیت ها قرار گیرد.
5- موقعیت استراتژیک ایران در منطقه آسیا و دسترسی گسترده بر آب های آزاد و دریای خزر، اهمیت اقتصاد دریا پایه را در بهبود زندگی بسیاری از هموطنان ساکن در شهرهای ساحلی آشکار می‌سازند. از این رو رویکرد یکپارچه به کارکرد اقتصادی و توسعه بنادر و پس کرانه های آنها و مناطق آزاد و همچنین حفظ و یکپارچگی بین توسعه بنادر و حمل و نقل ریلی و جاده ای پشتیبان آنها اهمیت مضاعفی پیدا می کند. توجه سازمان بنادر را به این نکته مهم جلب می کنم.
6- افزایش توان ملی در جهت جذب فناوریهای جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در صنعت دریانوردی در حوزه های عمومی و خصوصی باید مورد توجه باشد.
7- استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت دریانوردی چه در مدیریت بنادر و خدمات رسانی و چه در سهولت دسترسی شهروندان و بهره برداران به اطلاعات و به خدمات خرید و سفارش سایر خدمات مرتبط مورد تاکید است.

محمد سعید نژاد فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف با درجه کارشناسی ارشد است.
سوابق کاری:
• عضو شورای جهاد سازندگی گنبد تا سال 59
• عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خرداد ماه سال 60
• قائم مقام فرماندهی سپاه منطقه ده ( استان تهران) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 62
• معاون حمل و نقل جاده ای وزارت راه و ترابری از بهمن 69 تا سال 72
• معاون حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تا آبان 73
• معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان حمل و نقل وپایانه های کشور از آبان ماه سال 73 تا شهریور 76
• معاون خدمات بازرگانی وزارت بازرگانی از شهریور 76 تا خرداد 77
• معاون وزیر بازرگانی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان گسترش خدمات بازرگانی از خرداد ماه 77 تا شهریور 1380
• معاون وزیر راه و ترابری ، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت راه اهن جمهوری اسلامی ایران از مهر 80 تا تیرماه 1386
• مشاور وزیر اه و ترابری از تیرماه 86 تا دی ماه 86
• دی ماه 86 بازنشتگی از دولت
• فعالیت و راه اندازی تعدادی شرکت خصوصی و تجمیع سرمایه بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل ریلی
• رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته از بهمن 1390 (ادامه دارد)
• دبیر و عضو شورای عالی هماهنگی برابری کشور 69 تا 76
• نماینده وزارت بازرگانی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، شورای عالی بیمه کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران 76 تا 80
فعالیت های انجام گرفته:
1. طراحی و احدث بیش از 40 پایانه حمل و نقل کالا در داخل کشور و پایانه عشق آباد در ترکمنستان.
2. طراحی و برنامه ریزی احداث 20 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تیر پارک در جاده های اصلی و ترانزیتی کشور و احداث مسجد در هر یک از این مجتمع ها.
3. ایجاد شورای عالی هماهنگی مبادی ورودی، دبیرخانه و اداره کل پایانه های مرزی در راستای هماهنگی تمامی مجموعه های مرتبط با فعالیت های حمل و نقل بار و مسافر در مرزهای ورودی کشور بر اساس مصوبه شورای عالی اداری زیر نظر سازمان حمل و نقل پایانه های کشور و احداث پایانه های مرزی مدرن و مناسب برای رفاه حال مسافران.
اهم تحولات و اصلاحات ساختاری در سازمان گسترش خدمت بازرگانی (76-80)
ادغام معاونت خدمات وزارت بازرگانی و دو شرکت قند و شکر و گسترش خدمات بازرگانی
اهم تحولات و اصلاحات ساختاری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران ( 80-86)
انتزاع و انتقال فعالیتهای اجرایی در زمینه نگهداری خطوط و تاسیسات و ساختمانها از شرکت مادر
شروع اقدامات گسترده جهت حضور بخش خصوصی در راه آهن و کاهش میزان تصدی شرکت راه اهن وتشکیل شرکتهای خصوصی در حمل و نقل ریلی و واگذاری واگنهای راه آهن به بخش خصوصی

 

۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۳۶
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۶,۷۹۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید