نخستین کشتی حامل کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت/ ۲ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است با الحاق بندر چابهار به منطقه ویژه اقتصادی مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حل می شود/ احداث 18 کیلومتر آزاد راه از بندر چابهار/ اعلام جزئیات سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار انعقاد قراردادهای جدید سرمایه گذاری در بندر امیرآباد/ میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد به بیش از ۱۷۸۴۰ میلیارد ریال می رسد راه‌اندازی خط مسافری چابهار - مسقط از اول دی ماه / پیگیری مشکلات شناورهای بنزین سوز/ پیشرفت 40 درصدی فاز 2 بندر شهید بهشتی چابهار/ بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی متصل می‌شود/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ توانایی پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس را دارد بکارگیری علائم کمک ناوبری مجازی در بندر امیرآباد/ ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در بندر امیرآباد انتصاب"رئیس کمیته اجرایی همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی _ ICOPMAS 2020 " یک دستگاه توزین جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بندر امام(ره) افزوده شد تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در توسعه گردشگری دریایی، پرورش ماهی در قفس و سوخت رسانی بهینه به شناورها اولویت سازمان بنادر در بندر چابهار؛ رونق تجارت است/ سازمان بنادر؛ بر اساس توافقنامه های امضاء شده در بندر چابهار؛ تعرفه ترجیحی ارائه می دهد/ تخفیف های ویژه سازمان بنادر به خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا در بندر چابهار برگزاری دوره آموزشی ارزیابی مخاطرات آتش سوزی و حوادث در محوطه های بندری
ماموریت سعید نژاد چیست؟
در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی ، محمد سعیدنژاد به عنوان معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.
دکتر عباس آخوندی در این حکم خطاب به محمد سعیدنژاد تصریح کرده است: با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی در وزارت راه و ترابری سابق، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب می شوید.
در ادامه این حکم آمده است: در انجام ماموریت محول شده شایسته است به موارد زیر توجه فرمائید:
1- مهم ترین ماموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش اطمینان، رفاه، ‌بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست ها و فرایندهای عملیاتی صنعت دریانوردی این شاخص ها باید مورد توجه باشد.
2- ایمنی و استاندارد قوانین غیر قابل شکست در عملیات دریانوردی است. از سازمان دریانوردی انتظار می‌رود طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.
3- سیاست دولت در حمل و نقل دریایی مبتنی بر آزاد سازی، ‌توسعه رقابت و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در این راستا در اجرای ماده 165 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ضروری است، نظام منعطف تعرفه خدمات دریایی و بندری را متناسب با شرایط عرضه و تقاضا برای طرح وتصویب در شورای اقتصاد ارائه نمائید.
4- حمل و نقل دریایی نقش بسزایی در تسهیل تجارت، توسعه صادرات و افزایش تولید دارد. از این رو توسعه و مدرن سازی صنعت دریانوردی در ایران چه در بخش خدمات رسانی بر خطوط کشتیرانی و چه در بخش تجهیز بنادر نیازمند سرمایه گذاری فراوانی است، با این وجود افزایش میزان بهره‌وری از سرمایه گذاری های انجام یافته باید درصدر فعالیت ها قرار گیرد.
5- موقعیت استراتژیک ایران در منطقه آسیا و دسترسی گسترده بر آب های آزاد و دریای خزر، اهمیت اقتصاد دریا پایه را در بهبود زندگی بسیاری از هموطنان ساکن در شهرهای ساحلی آشکار می‌سازند. از این رو رویکرد یکپارچه به کارکرد اقتصادی و توسعه بنادر و پس کرانه های آنها و مناطق آزاد و همچنین حفظ و یکپارچگی بین توسعه بنادر و حمل و نقل ریلی و جاده ای پشتیبان آنها اهمیت مضاعفی پیدا می کند. توجه سازمان بنادر را به این نکته مهم جلب می کنم.
6- افزایش توان ملی در جهت جذب فناوریهای جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در صنعت دریانوردی در حوزه های عمومی و خصوصی باید مورد توجه باشد.
7- استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت دریانوردی چه در مدیریت بنادر و خدمات رسانی و چه در سهولت دسترسی شهروندان و بهره برداران به اطلاعات و به خدمات خرید و سفارش سایر خدمات مرتبط مورد تاکید است.

محمد سعید نژاد فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف با درجه کارشناسی ارشد است.
سوابق کاری:
• عضو شورای جهاد سازندگی گنبد تا سال 59
• عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خرداد ماه سال 60
• قائم مقام فرماندهی سپاه منطقه ده ( استان تهران) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 62
• معاون حمل و نقل جاده ای وزارت راه و ترابری از بهمن 69 تا سال 72
• معاون حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تا آبان 73
• معاون وزیر راه و ترابری و رییس سازمان حمل و نقل وپایانه های کشور از آبان ماه سال 73 تا شهریور 76
• معاون خدمات بازرگانی وزارت بازرگانی از شهریور 76 تا خرداد 77
• معاون وزیر بازرگانی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان گسترش خدمات بازرگانی از خرداد ماه 77 تا شهریور 1380
• معاون وزیر راه و ترابری ، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت راه اهن جمهوری اسلامی ایران از مهر 80 تا تیرماه 1386
• مشاور وزیر اه و ترابری از تیرماه 86 تا دی ماه 86
• دی ماه 86 بازنشتگی از دولت
• فعالیت و راه اندازی تعدادی شرکت خصوصی و تجمیع سرمایه بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل ریلی
• رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته از بهمن 1390 (ادامه دارد)
• دبیر و عضو شورای عالی هماهنگی برابری کشور 69 تا 76
• نماینده وزارت بازرگانی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، شورای عالی بیمه کشور و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران 76 تا 80
فعالیت های انجام گرفته:
1. طراحی و احدث بیش از 40 پایانه حمل و نقل کالا در داخل کشور و پایانه عشق آباد در ترکمنستان.
2. طراحی و برنامه ریزی احداث 20 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و تیر پارک در جاده های اصلی و ترانزیتی کشور و احداث مسجد در هر یک از این مجتمع ها.
3. ایجاد شورای عالی هماهنگی مبادی ورودی، دبیرخانه و اداره کل پایانه های مرزی در راستای هماهنگی تمامی مجموعه های مرتبط با فعالیت های حمل و نقل بار و مسافر در مرزهای ورودی کشور بر اساس مصوبه شورای عالی اداری زیر نظر سازمان حمل و نقل پایانه های کشور و احداث پایانه های مرزی مدرن و مناسب برای رفاه حال مسافران.
اهم تحولات و اصلاحات ساختاری در سازمان گسترش خدمت بازرگانی (76-80)
ادغام معاونت خدمات وزارت بازرگانی و دو شرکت قند و شکر و گسترش خدمات بازرگانی
اهم تحولات و اصلاحات ساختاری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران ( 80-86)
انتزاع و انتقال فعالیتهای اجرایی در زمینه نگهداری خطوط و تاسیسات و ساختمانها از شرکت مادر
شروع اقدامات گسترده جهت حضور بخش خصوصی در راه آهن و کاهش میزان تصدی شرکت راه اهن وتشکیل شرکتهای خصوصی در حمل و نقل ریلی و واگذاری واگنهای راه آهن به بخش خصوصی
۲۸ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۵۸
pmo |
کد خبر : ۲۶,۸۰۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید