هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند بازدید معاون دریایی سازمان بنادر از پایانه های دریایی و بنادر هرمزگان/ ارزیابی روند فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی به ساحل نشینان و دریانوردان استان حمل یکسره محموله ذرت به سیلوهای اختصاصی خارج از محدوده بندر انزلی احداث اسکله سرپوشیده در بندر انزلی/ لزوم ورود سرمایه‌گذاران برای پروژه مارینای بندرانزلی/۴۰ هكتار به پسکرانه بندرانزلی اضافه می شود رشد 50 درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام (ره) طی شش ماهه نخست سال جاری/ 3 میلیون تن؛ موجودی فعلی کالای اساسی در بندر امام(ره)/ رشد 200 درصدی ترخیص کالاهای اساسی / درخواست سازمان بنادر از شرکت های دولتی برای ترخیص سریع تر کالا امدادرسانی به خدمه کشتی مستقر در لنگرگاه بندر نوشهر تعمیر یک دستگاه جرثقیل ابرسازه کانتینری توسط متخصصان داخلی/ جرثقیل کشتی به ساحل شماره 13 بندر شهید رجایی با 30 میلیارد ریال اعتبار تعمیر شد
سند جمهوری اسلامی ایران متضمن اعتراض نسبت به اقدامات محدودیت زا و تبعیض آمیز بعضی دولت ها
سند جمهوری اسلامی ایران متضمن اعتراض نسبت به اقدامات محدودیت زا و تبعیض آمیز بعضی دولت ها در جلوگیری از مؤسسات رده بندی از ارایه خدمات فنی به کشتی های ایرانی در اجلاس بیست و هشتم مجمع آیمو مطرح گردید.

در روز سوم نشست(چهارشنبه ششم آذر ماه ) سند شماره A 28/10/1 ارایه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح گردید. در این سند که مشابه سند ارایه شده به اجلاس نود و دوم کمیته ایمنی دریانوردی (برگزار شده در خرداد ماه سال جاری) می باشد، به اقدامات غیرمنصفانه، محدودیت زا و تبعیض آمیز بعضی دولت ها در منع مؤسسات رده بندی از ارایه خدمات فنی به کشتی های ایرانی و غیر ایرانی حاضر در بنادر ایران و نیز بیمه اشاره شد. جمهوری اسلامی ایران در این سند ضمن اعتراض به این گونه رفتارها و محکومیت آن، آن را مغایر با اهداف آمده در کنوانسیون موجد آیمو به ویژه ماده دوی آن و نیز کنوانسیون سولاس و مارپول و همکاری بین کشورها در اجرای این کنوانسیون ها دانست؛ اقداماتی که می تواند تهدیدی برای ایمنی و امنیت کشتیرانی در سطح بین المللی و حفظ محیط زیست دریایی قلمداد شود. در معرفی این سند، هیأت کشورمان ضمن ابراز نگرانی و تأسف عمیق، اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران همه ابتکارات لازم برای جلوگیری از آثار و تبعات منفی این گونه اقدامات تبعیض آمیز را از طریق بکارگیری مؤسسات رده بندی ملی بکار بسته است، اما وجود و ادامه چنین اقداماتی تصویر خوبی برای جامعه دریانوردی بین المللی نخواهد داشت. 

در پایان نمایندگی کشورمان خواستار توجه نمایندگان حاضر در مجمع به مفاد سند و اطلاعات ارایه شده و اقدام لازم در این خصوص شد. پس از ارایه سند و چنان که قابل پیش بینی بود، هیچ کشوری در حمایت و یا مخالفت سند و اظهارات هیأت ایرانی سخنی نگفت و بدین ترتیب مجمع صرفا آن را مورد توجه و اصطلاحا-NOTE- قرار داد. نتیجتا موضوع مطروحه در گزارش نهایی نشست مجمع آیمو آمد تا به عنوان سندی بر حقانیت و مظلومیت صنعت دریانوردی کشورمان برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شود؛ اینکه بعضی دولت های صاحب قدرت که همواره شعار ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی می دهند، برای کسب منافع خود حاضرند آن را در بعضی مواقع نادیده بگیرند.

۱۰ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۳
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۷,۰۵۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید