سازمان بنادر؛ پسکرانه بنادری که فرصت سرمایه گذاری دارند را اولویت گذاری کند/ رونق پسکرانه بنادر مستلزم توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای است/ کاهش هزینه های تولید با حضور تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر/ افزایش صادرات کالا با استقرار واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر افزایش همکاری های تجاری بنادر گیلان با بندر اکتائو قزاقستان/ بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، وارد کنندگان و صادرکنندگان تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی
سند جمهوری اسلامی ایران متضمن اعتراض نسبت به اقدامات محدودیت زا و تبعیض آمیز بعضی دولت ها
سند جمهوری اسلامی ایران متضمن اعتراض نسبت به اقدامات محدودیت زا و تبعیض آمیز بعضی دولت ها در جلوگیری از مؤسسات رده بندی از ارایه خدمات فنی به کشتی های ایرانی در اجلاس بیست و هشتم مجمع آیمو مطرح گردید.

در روز سوم نشست(چهارشنبه ششم آذر ماه ) سند شماره A 28/10/1 ارایه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح گردید. در این سند که مشابه سند ارایه شده به اجلاس نود و دوم کمیته ایمنی دریانوردی (برگزار شده در خرداد ماه سال جاری) می باشد، به اقدامات غیرمنصفانه، محدودیت زا و تبعیض آمیز بعضی دولت ها در منع مؤسسات رده بندی از ارایه خدمات فنی به کشتی های ایرانی و غیر ایرانی حاضر در بنادر ایران و نیز بیمه اشاره شد. جمهوری اسلامی ایران در این سند ضمن اعتراض به این گونه رفتارها و محکومیت آن، آن را مغایر با اهداف آمده در کنوانسیون موجد آیمو به ویژه ماده دوی آن و نیز کنوانسیون سولاس و مارپول و همکاری بین کشورها در اجرای این کنوانسیون ها دانست؛ اقداماتی که می تواند تهدیدی برای ایمنی و امنیت کشتیرانی در سطح بین المللی و حفظ محیط زیست دریایی قلمداد شود. در معرفی این سند، هیأت کشورمان ضمن ابراز نگرانی و تأسف عمیق، اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران همه ابتکارات لازم برای جلوگیری از آثار و تبعات منفی این گونه اقدامات تبعیض آمیز را از طریق بکارگیری مؤسسات رده بندی ملی بکار بسته است، اما وجود و ادامه چنین اقداماتی تصویر خوبی برای جامعه دریانوردی بین المللی نخواهد داشت. 

در پایان نمایندگی کشورمان خواستار توجه نمایندگان حاضر در مجمع به مفاد سند و اطلاعات ارایه شده و اقدام لازم در این خصوص شد. پس از ارایه سند و چنان که قابل پیش بینی بود، هیچ کشوری در حمایت و یا مخالفت سند و اظهارات هیأت ایرانی سخنی نگفت و بدین ترتیب مجمع صرفا آن را مورد توجه و اصطلاحا-NOTE- قرار داد. نتیجتا موضوع مطروحه در گزارش نهایی نشست مجمع آیمو آمد تا به عنوان سندی بر حقانیت و مظلومیت صنعت دریانوردی کشورمان برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شود؛ اینکه بعضی دولت های صاحب قدرت که همواره شعار ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی می دهند، برای کسب منافع خود حاضرند آن را در بعضی مواقع نادیده بگیرند.

۱۰ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۳
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۷,۰۵۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید