ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی در سراسر کشور/ ایران؛ از نظر ظرفیت های بنادر و ناوگان کشتیرانی، از کشورهای تأثیر گذار جهان است صادارت نخستین محموله آهن اسفنجی از بندرشهید باهنر صرفه‌جویی 61 میلیارد تومانی در تأمین تجهیزات بندری با تکیه بر توان داخل/ تولیدکنندگان داخلی تاکنون 768 قطعه مورد نیاز سازمان بنادر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کردند افتتاح خط آهن چابهار ـ زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰/ هفته حمل و نقل فرصت مناسبی برای گفت‌وگو و انتقال تجربیات و ارزیابی عملکرد امضای تفاهم نامه همکاری بخش ملی پیانک ایران و انجمن هیدروگرافی و آبنگاری/ ارتقای دانش مهندسی لایروبی و نقش آن در مهندسی و مدیریت سواحل کشور نمایشگاه “انسان و دریا” در موزه ملی ایران گشایش می یابد سهم حمل و نقل از قیمت تمام شده کالا باید به حداقل ممکن برسد/ زیرساخت های ریلی بنادر کشور؛ بهبود و ارتقا یافته است/ افزایش میزان جابجایی داخلی کالا از طریق دریا؛ اقدام مهم سازمان بنادر/ اتکا به توان داخلی برای تأمین مایحتاج حمل و نقل دریایی کشور اعلام دستاوردهای سازمان بنادر در مراسم روز ملی حمل و نقل/ معرفی سرمایه گذاری های جذب شده در بنادر/ ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای دولت در حیطه فعالیت های عملیاتی و امور بندری بندر بوشهر؛ قهرمان هفدهمین دوره مسابقات ورزش های آبی کارکنان بنادر کشورشد بندرامیرآباد؛ حلقه اتصال توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاهای کانتینری در دریای خزر/ توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاهای کانتینری میان ایران و روسیه
برگزاری انتخابات شورای آیمو و ناکامی کشورهای عربستان سعودی، مصر، کویت و رژیم اشغال گر قدس از عضویت در شورا
در روز جمعه مورخ هشتم آذرماه انتخابات شورای سازمان بین المللی دریانوردی در گروه “C” برگزار گردید و بیست عضو جدید آن برگزیده شدند. ده کاندید گروه “A” و ده کاندید گروه “B” نیز به دلیل فقدان رقابت همگی به عضویت در شورا در آمدند.

 بیست و چهار کشور شامل شیلی، بلژیک، پرو، فیلیپین، استرالیا، مصر، قبرس، دانمارک، مراکش، سنگاپور، باهاماس، اندونزی، لیبریا، ترکیه، مالزی، جامائیکا، کویت، تایلند، کنیا، عربستان سعودی، مکزیک، آفریقای جنوبی، مالتا و رژیم اشغال گر قدس برای بیست کرسی گروه “C” به رقابت پرداختد. پس از برگزاری انتخابات، کشورهای مصر، عربستان سعودی، کویت و رژیم اشغال گر قدس موفق به عضویت در شورا نشدند. این کشورها به ترتیب 104، 100، 88 و 81 رأی را از میان 154 آرای مأخوذه صحیح کسب کردند. قابل ذکر است، بغیر از کشور پرو، بقیه کشورهایی که به عضوی شورا در آمدند، در دوره قبل نیز عضو شورا بودند.

کشور پرو در دوره قبل با 94 رأی در رتبه بیست و سوم قرار گرفت و از عضویت در شورا باز ماند. این کشور در این دوره از رقابت ها با کسب 114 رأی توانست رتبه شانزدهم را از آن خود نماید و جای مصر را بگیرد. مصر نیز اگر چه نسبت به دوره قبل سه رأی بیشترکسب کرد، اما این افزایش رأی نتوانست آن را وارد شورا نماید. عربستان سعودی نیز توانست نسبت به دوره قبل پنج رأی بیشتر کسب کند، اما همانند مصر از رقابت باز ماند.  خلاف مصر در دوره قبل، این بار این کشور جامائیکا بود که با کسب 109 رأی در رده بیستم ایستاد.

دو نکته در انتخابات این دوره قابل توجه می باشد. اول اینکه با خروج مصر از شورا، شکست خوردگان رقابت همگی از منطقه خلیج فارس و خاورمیانه می باشند و بدین ترتیب هیچ نماینده ای از این دو منطقه مهم و استراتژیک در ترکیب شورای آیمو حضور ندارد که از این حیث جای بسی تأسف است. وقوع چنین امری نشان دهنده این است که مجمع به قطعنامه تصویبی خود در سال 2007 توجه ننموده و عملا خلاف آن رفتار کرده است. به موجب قطعنامه شماره 1000مصوب نشست بیست و پنجم مجمع، از کشورها خواسته شد، درهنگام رأی گیری، به توزیع جغرافیایی کشورها در ترکیب شورا توجه و از آن اطمینان حاصل نمایند. نکته دوم اینکه کشور ترکیه با خیز بلندی که در همه جوانب صنعت دریانوردی برداشت، این بار نه تنها ریاست مجمع آیمو را برعهده گرفت، بلکه با کسب 136 رأی توانست بعد از کشور سنگاپور با 143 رأی در رتبه دوم قرار گیرد. این کشور در انتخابات دو سال قبل با کسب 126 بر سکوی پنجم ایستاد.   

۱۰ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۴
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۷,۰۵۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید