افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری وزارت راه خبر داد:فعالیت موقت سه شرکت در بندر شهید رجایی
معاون وزیر راه با بیان اینکه به طور موقت سه شرکت جدید به مدت 6ماه در بندر شهید رجایی کار می‌کنند تا عملیات جذب اپراتور بر اساس مطالعه، بررسی و انتخاب مشاوره برای ارائه یک سیستم واگذاری انجام شود، گفت: اپراتور قبلی یک سال با سازمان بنادر قرارداد داشت و می‌تواند در مزایده شرکت کند اما در صورت برنده نشدن کارکنان این شرکت با پیمانکار برنده کار می‌کنند.

سیاست کلی وزارت راه ؛ رقابتی شدن فعالیت‌ها در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری وزیر راه و شهرسازی به مناسبت آغاز هفته حمل و نقل  اظهار داشت: سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی جلوگیری از بروز انحصار و رشد رقابتی شدن فعالیت‌ها در بنادر است.

مهندس محمد سعید نژاد درباره بندر شهید رجایی و فعالیت اپراتورها در این بندر، اظهار داشت: مدت زمان قرارداد هر پیمانکاری که خاتمه یابد، با شرکت بعدی قرارداد خواهیم بست.

سعیدنژاد افزود: فعلا برای بندر شهید رجایی به عنوان بندر کانتینری ایران سه شرکت جدید به مدت شش ماه فعالیت خواهند کرد تا در این مدت کار عملیاتی در این بندر متوقف نباشد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه پیمانکار قبلی در بندر شهید رجایی قراردادی با این سازمان ندارد، گفت:‌سه شرکت مذکور هیچ وابستگی به پیمانکار قبلی ندارند.

انتقال نیروهای فعال در این مجموعه به پیمانکار جدید

وی همچنین درباره کارگران و کارمندان شرکت قبلی که در بندر شهید رجایی فعال بود، توضیح داد: هم به موجب قانون و هم بر اساس سیاستهای سازمان بنادر و دریانوردی ، نیروهای فعال در این مجموعه  به پیمانکار جدید منتقل می شود.

وی گفت:‌در واقع تمام کارگران و کارکنان پیمانکار قبلی پس از جذب پیمانکار جدید در شرکت جدید فعال خواهند بود.

معاون وزیر راه در خصوص طرح توسعه بندر کانتینری شهید رجایی گفت: فاز 2 بندر شهید رجایی اگرچه سال گذشته رسما به بهره برداری رسید ، اما به هیچ وجه مجهز نشده و از حیث عملیاتی قابل استفاده نیست.

سعیدنژاد اضافه کرد :این فاز از جهت تجهیزات هنوز ناقص است و دنبال آن هستیم که با سرعت و اخذ مجوزهای لازم هرچه سریعتر فاز دوم را تکمیل کنیم.

مهندس سعیدنژاد با اعلام این که بندر شهید رجایی باید مطابق یک طرح استاندارد بین المللی نگهداری و بهره برداری شود ، گفت: طبق اهداف قانون برنامه و هدف‌گذاری‌های ما تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر باید به سه برابر ارتقا یابد.

                                                                                                                                                                                                 

 

 

 

۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۱۶:۲۴
کد خبر : ۲۷,۴۵۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید