فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر ثبت ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در فهرست آثار ملی/ موزه دریا و تاریخ دریانوردی ایجاد می شود رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر چابهار/ واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار ۹ برابر شد نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره تهدید اخیر آمریکا راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد عملکرد مطلوب بنادر در گرو زنجیره لجستیکی متناسب با ظرفیت تخلیه و بارگیری است آغاز تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده های غلات بندر شهید رجایی/ افزایش راندمان بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری وزارت راه خبر داد:فعالیت موقت سه شرکت در بندر شهید رجایی
معاون وزیر راه با بیان اینکه به طور موقت سه شرکت جدید به مدت 6ماه در بندر شهید رجایی کار می‌کنند تا عملیات جذب اپراتور بر اساس مطالعه، بررسی و انتخاب مشاوره برای ارائه یک سیستم واگذاری انجام شود، گفت: اپراتور قبلی یک سال با سازمان بنادر قرارداد داشت و می‌تواند در مزایده شرکت کند اما در صورت برنده نشدن کارکنان این شرکت با پیمانکار برنده کار می‌کنند.

سیاست کلی وزارت راه ؛ رقابتی شدن فعالیت‌ها در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری وزیر راه و شهرسازی به مناسبت آغاز هفته حمل و نقل  اظهار داشت: سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی جلوگیری از بروز انحصار و رشد رقابتی شدن فعالیت‌ها در بنادر است.

مهندس محمد سعید نژاد درباره بندر شهید رجایی و فعالیت اپراتورها در این بندر، اظهار داشت: مدت زمان قرارداد هر پیمانکاری که خاتمه یابد، با شرکت بعدی قرارداد خواهیم بست.

سعیدنژاد افزود: فعلا برای بندر شهید رجایی به عنوان بندر کانتینری ایران سه شرکت جدید به مدت شش ماه فعالیت خواهند کرد تا در این مدت کار عملیاتی در این بندر متوقف نباشد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه پیمانکار قبلی در بندر شهید رجایی قراردادی با این سازمان ندارد، گفت:‌سه شرکت مذکور هیچ وابستگی به پیمانکار قبلی ندارند.

انتقال نیروهای فعال در این مجموعه به پیمانکار جدید

وی همچنین درباره کارگران و کارمندان شرکت قبلی که در بندر شهید رجایی فعال بود، توضیح داد: هم به موجب قانون و هم بر اساس سیاستهای سازمان بنادر و دریانوردی ، نیروهای فعال در این مجموعه  به پیمانکار جدید منتقل می شود.

وی گفت:‌در واقع تمام کارگران و کارکنان پیمانکار قبلی پس از جذب پیمانکار جدید در شرکت جدید فعال خواهند بود.

معاون وزیر راه در خصوص طرح توسعه بندر کانتینری شهید رجایی گفت: فاز 2 بندر شهید رجایی اگرچه سال گذشته رسما به بهره برداری رسید ، اما به هیچ وجه مجهز نشده و از حیث عملیاتی قابل استفاده نیست.

سعیدنژاد اضافه کرد :این فاز از جهت تجهیزات هنوز ناقص است و دنبال آن هستیم که با سرعت و اخذ مجوزهای لازم هرچه سریعتر فاز دوم را تکمیل کنیم.

مهندس سعیدنژاد با اعلام این که بندر شهید رجایی باید مطابق یک طرح استاندارد بین المللی نگهداری و بهره برداری شود ، گفت: طبق اهداف قانون برنامه و هدف‌گذاری‌های ما تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر باید به سه برابر ارتقا یابد.

                                                                                                                                                                                                 

 

 

 

۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۱۶:۲۴
کد خبر : ۲۷,۴۵۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید