فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر ثبت ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در فهرست آثار ملی/ موزه دریا و تاریخ دریانوردی ایجاد می شود رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر چابهار/ واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار ۹ برابر شد نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره تهدید اخیر آمریکا راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد عملکرد مطلوب بنادر در گرو زنجیره لجستیکی متناسب با ظرفیت تخلیه و بارگیری است آغاز تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده های غلات بندر شهید رجایی/ افزایش راندمان بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی
همزمان با 26 آذرماه "روز حمل و نقل" صورت می گیرد
پخش مجموعه برنامه تلویزیونی "مجله تصویری بنادر و دریانوردی" با معرفی بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران، همزمان با روز حمل و نقل از شبکه دو سیما آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی ، این مستند تلویزیونی 20 دقیقه ای شامگاه روز سه شنبه 26 آذرماه -که در تقویم با عنوان "روز حمل و نقل" نامگذاری شده- پخش می شود. بر اساس زمانبندی اعلام شده، این برنامه قرار است حوالی ساعت 21 بعد از خبر 20:30 از شبکه دو سیما به روی آنتن برود.

در نخستین قسمت از مجله تصویری بنادر و دریانوردی که توسط گروه اجتماعی شبکه دو سیما و با مشارکت روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی و با همکاری روابط عمومی مجتمع بندری شهید رجایی تهیه شده، ضمن مروری بر فعالیت ها گسترده و تبیین مأموریت های این سازمان تخصصی، تاریخچه احداث بزرگترین بندر تجاری ایران روایت می شود؛ در ادامه نیز وضعیت موجود فعالیت های بندر شهید رجایی و چشم انداز توسعه این بندر نیز به تصویر کشیده می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، معاون امور دریایی این سازمان و مسئولان و کارشناسان مجتمع بندری شهید رجایی از جمله مصاحبه شوندگانی هستند که اظهارنظرهای آنان در این برنامه تلویزیونی پخش می شود.

لازم به ذکر است، مجتمع بندری شهید رجایی با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، مهم ترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به تنهایی عهده دار بیش از 53 درصد حجم این مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات و صادرات و ترانشیپ می باشد.

عملیات ساخت این مجتمع، در سال 1354 توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت های ایتالیایی در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس، آغاز شد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با خروج اتباع بیگانه، این عملیات متوقف گردید تا سرانجام در زمان ریاست جمهوری شهید رجایی با تلاش ها و پیگیری های مجدانه آن بزرگ مرد، عملیات اجرایی ساخت این بندر مجددا از سرگرفته شد.

پس از شهادت مظلومانه این شخصیت بزرگ، این مجتمع بندری به پاس گرامیداشت خدمات ارزنده آن اسطوره انقلاب، با عنوان بندرشهید رجایی نامگذاری شد و به همت متخصصان ایرانی، نخستین ترمینال این بندر در شهریور سال 1363 به بهره برداری رسید.

این بندر در حال حاضر که سه دهه از آغاز بکار رسمی آن می گذرد، ضمن بهره مندی از بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، ظرفیت تخلیه و بارگیری 6 میلیون TEUکانتینر در سال را داراست و حجم گسترده ای از عملیات جابجایی کالاهای عمومی خصوصا محصولات فولادی، فله خشک، فله مایع و فرآورده های نفت خام در این بندر انجام می شود.

یادآور می شود، بندر شهید رجایی با برخورداری از 36پست اسکله به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران محسوب شده و با حدود 6000 هکتار وسعت، ظرفیت پذیرش بیش از80 میلیون تن کالا در سال را داراست.

۲۶ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۷,۴۶۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید