افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
طراحی قرارداد های جدید رقابت پذیر و انحصار گریز
مدیر عامل سازمان و دریانوردی طی نشست مشترک با مدیران شرکت های سرمایه گذار بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره) با اشاره به آمادگی دولت جهت همکاری با بخش خصوصی بر هم اندیشی و اتخاذ راهکارهای مشترک جهت رفع مشکلات موجود تأکید کرد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ، محمد سعید نژاد طی این نشست با اشاره به آمادگی تمامی عوامل و اجزای دولت و نظام جهت همکاری با بخش خصوصی افزود : دولت صمیمانه دست فعالان بخش خصوصی که جهت مشارکت و همکاری در سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی به سوی آن دراز مـــی شود به گرمی می فشارد و از آن استقبال می کند .

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به دیدگاه ها و نظرات مطرح شده توسط مدیران و نمایندگان شرکت های سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال در مجتمع بندری امام خمینی (ره) ، آمادگی خود را جهت انجام دیدارهای مفصل به منظور بحث و بررسی و موشکافی این موضوعات اعلام داشته و اظهار داشت : باهم اندیشی و بهره گیری از پیشنهادها و نظرات فعالان بخش خصوصی ، می توان به الگو ها و مدل های قرار دادی متناسب دست یافت که از جذابیت و رقابت پذیری و انحصار گریزی برخوردار باشد و بتواند بنگاه های اقتصادی متعددی را وارد میدان رقابت کرده و زمینه ی ارائه خدمات متنوع به مشتریان را فراهم بیاورد .

وی در خصوص ویژگی های طراحی این مدل های جدید اظهار داشت : در طراحی این الگو ها و مدل های جدید تلاش خواهد شد سطح تصدی گری دولتی را کاهش داده و فرصت را برای فعالیت بخش خصوصی افزایش داد .

وی با اشاره به لزوم ایجاد ارزش های افزوده بیشتر در داخل کشور ، بر ظرفیت ها و مزیت های موجود در این منطقه تأکید کرده و بیان داشت : باید کار اطلاع رسانی عمده و گسترده ای جهت بهره گیری از توان و مزیت های ترانزیتی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) توسط بخش های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی صورت بپذیرد .

مهندس سعید نژاد در ادامه تصریح کرد : با واگذاری زمین ها در اراضی پشتیبانی ، می توان فرصت های جدیدی برای ایجاد ارزش افزوده و کسب درآمد های بیشتر ناشی از فعالیت بخش خصوصی در زمینه های تولیدی مورد نیاز صنایع کشور فراهم آورد .

ضرورت اصلاح و تعریف الگو های جدید و متناسب برای تعرفه ها

وی طراحی مدل های قراردادی انعطــاف پذیر که در آن ضمن بیمه کردن سرمایه سرمایه گذاران بخش خصوصی و کاستن از از میزان ریسک ناشی از ضرر و زیان های نوسانات بازار ارز و فعالیت های اقتصادی در بنادر را از جمله اقدامـــاتی عنوان کرد که می توان در اصلاح و تعریف مدل های جدید قرار دادی با بخش خصوصی در نظر گرفت .

مهندس سعید نژاد همچنین بر ضرورت اصلاح و تعریف الگو های جدید و متناسب برای تعرفه ها تأکید کرده و لزوم تنظیم تعرفه هایی با الگو هایی جدید جهت حفظ منافع هر دو طرف فعال در بنادر یاد آور شد .

وی شرکت های بخش خصوصی فعال در بنادر را پشتیبانان و دوستان سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد که با روابط تجاری خود با طرف های خارجی مهم ترین عامل پیوند و واسطه جهت جلب و جذب سرمایه ی سرمایه گزاران خارج از کشور یه ویژه سرمایه گذاران ایرانی بیرون از کشور هستند، زیرا که به لحاظ این روابط و داد و ستد ها یی که بخش خصوصی با دیگر سرمایه گزارن دارند ، زمینه را برای ورود این سرمایه ها به درون اقتصاد کشور فراهم کرده تا به خوبی از آن محافظت گردد .

فعالان اقتصادی داخلی ، پناهگاه سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور

وی در ادامه تصریح کرد : معتقدیم که مهم ترین پناهگاه سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور ، ما فعالان اقتصادی در داخل کشور هستیم و می بایست سرمایه ایرانی را برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به کار گرفت و محافظت کرد.

۱ دی ۱۳۹۲ ۱۳:۴۴
روابط عمومی |
کد خبر : ۲۷,۵۰۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید