سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
بندر لنگه مرکزی پررونق برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از فراهم شدن شرایط مناسب به منظور رونق تجارت دریایی در غرب هرمزگان سخن گفت و اعلام کرد: این بندر هم اکنون به کانونی پررونق برای فعالیت تاجران و سرمایه گذاران تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی ، تجارت در بندر لنگه با کشورهای حوزه خلیج فارس به علت شرایط مناسب حمل و نقل، هزینه کم و تسهیلات انجام شده در بندر رو به افزایش است؛ چنان که مقایسه آمار عملکرد سال گذشته با سال ماقبل آن، رشد 9 درصدی صادرات کالا را نشان می دهد.

از یک سو، موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندر لنگه آن را تبدیل به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس (سیری ،لاوان،کیش ،هندرابی،تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) کرده و همچنین داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین های امارات متحده عربی از جمله دبی - شارجه، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از بنادر مشابه دیگر متمایز نموده است.

از سوی دیگر، بهره گیری این بندر از کارشناسان و نیروهای جوان، متخصص و کارآمد موجب شده تا با استفاده حداکثری از امکانات، تجهیزات، تاسیسات، اراضی و امکانات بندری، انبارها و کلیه زیربناها، زیرساخت ها و روساخت های موجود، نیازهای مشتریان و ذینفعان بندری برآورده شده و در نهایت، بندرلنگه به کانونی پررونق برای فعالیت تاجران و سرمایه گذاران تبدیل شود.

بندرلنگه بستری مناسب برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان

"اسماعیل مکی زاده" مدیراداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه با بیان اینکه این بندر بستری مناسب برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان را فراهم کرده است، تصریح کرد: شرکت های فعال در این زمینه به خوبی می دانند که فعالیت های تجاری در سال های اخیر به ویژه در بخش ترانزیت خودرو در این بندر برای آنان یک فرصت محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به میزان تقریبی نهصد هزار تن تخلیه و بارگیری کالا طی سال 92 و رشد 6 درصدی آن نسبت به سال گذشته آن، معتقد است؛ ضرورت تعریف و تبیین راهبردهای تجاری و ترانزیتی با قابلیت تاثیر پذیری از شرایط بومی برای رسیدن به اهداف تعیین شده، سیاست کاری این بندر برای دستیابی به قله های موفقیت بوده است.

 مکی زاده از اقدامات برجسته این بندر در راستای جذاب شدن بندر لنگه برای تجار و صاحبان کالا صورت گرفته است که از این میان تشکیل جلسات متعدد با شرکت های حمل و نقل کالا به منظور شناسایی موانع پیش روی ترانزیت در بندر لنگه، نشست های تخصصی با ارگانهای ذیربط برای حل این موانع، ایجاد تسهیلات گوناگون در زمینه های اسنادی، اداری و عملیاتی به شناور ها و متقاضیان فعالیت در زمینه ترانزیت و همچنین کاهش هزینه و زمان مشتریان با استقرار ارگانهای مرتبط نظارت بر فرآیندهای گمرکی و بندری از طریق راه اندازی سیستم پنجره واحد تجاری را از جمله این اقدامات دانست.

رفع موانع پیش روی ترانزیت؛ دستاورد بزرگ بندرلنگه

این مقام مسئول در ادامه از دیگر اقدامات کارشناسان اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در رفع موانع پیش روی ترانزیت سخن گفت و اختصاص یک پست اسکله ثابت جهت تخلیه محمولات ترانزیتی، خرید اراضی جدید، احیای اراضی غیر مستعمل بندر و بهره برداری از 80 هزار متر مربع از اراضی جدید صرفاً به منظور انجام فعالیت های ترانزیتی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی همچنین ساخت و نصب سکوی بارگیری از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و ترمینال اپراتور به منظور حل مشکل بارگیری وسایل نقلیه سنگین، بازاریابی و جذب شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا و کشتیرانی های جدید، توجه ویژه به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری از طریق افزایش ساعات ارائه خدمات و پیش بینی نیازهای آتی مشتریان را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در راستای رفع موانع رونق یافتن ترانزیت در غرب هرمزگان صورت گرفته است.

مکی زاده در پایان خاطرنشان کرد: با وجود استراتژی مشخص و کارآمد در مدیریت موثر و بکاربردن امکانات، پتانسیل ها و ویژگی های خاص بندر لنگه با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، بازخوردی جز جذابیت این بندر در تجارت و ترانزیت غیر نفتی کالا از دیدگاه مشتریان، نمی توان متصور بود.

۳ خرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۱۰
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۲۸,۸۷۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید