سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
تأکید هیأت نظارتی مجلس بر رفع موانع توسعه بندر شهید رجایی
اعضای نظارتی کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی طی نشست جمع بندی سفر یکروزه خود به استان هرمزگان بر لزوم رفع موانع و تنگناهای موجود بر سر راه توسعه بندر شهید رجایی تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به منظور نظارت بر پروژه های بهداشت و درمان و عمرانی از جمله بخش های دریایی و بندری استان هرمزگان به پایتخت اقتصادی ایران سفر کرده بودند، با شرکت در نشستی به میزبانی مجتمع بندری شهید رجایی به جمع بندی مباحث مربوط به سفر یکروزه خود پرداختند.

در ابتدای این نشست، "محمدعلی اصل سعیدی پور" مشاور مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان در امور بین الملل و مرجع دریایی گزارشی از طرح های توسعه بندر شهید رجایی و چشم انداز آینده این بندر در کشور و منطقه را به نمایندگان مجلس ارایه کرد.

 وی در ادامه ضمن تبیین توانمندی ها و پتانسیل های بندر شهید رجایی در صنعت حمل و نقل دریایی کشور، چالش ها و موانع موجود بر سر راه تبدیل آن به بندر کانونی منطقه را تشریح کرد و انتظارات و توقعات فعالان حوزه دریایی و بندری هرمزگان را با نمایندگان مجلس در میان گذاشت.

سعیدی پور با اشاره به جایگاه مهم و حساس این بندر در اقتصاد ملی از نمایندگان مردم در خانه ملت خواست تا به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای ایجاد شهر لجستیکی در اراضی 2400 هکتاری پسکرانه بزرگترین بندر تجاری کشور یاریگر سازمان بنادر و دریانوردی باشند.

در بخش دیگری از این نشست، "محمدرضا پوررجبی" جانشین مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان و معاون فنی و نگهداری این اداره کل از پیگیری های سازمان بنادر برای خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری برای تکمیل فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی سخن به میان آورد و این موضوع را نیاز جدی بندر شهید رجایی در وضعیت فعلی دانست.

 وی همچنین با اشاره به همجواری استان هرمزگان به تنگه هرمز و تردد ده ها هزار کشتی از این آبراهه خاطرنشان کرد: در زمینه عملیات تجسس و نجات دریایی به ویژه سوانح مربوط به لنج ها و شناورهای سنتی، حلقه هایی گمشده وجود دارد که از جمله آنها مجهز شدن این استان به تجهیزات مدرن همچون چند فروند بالگرد دارای قابلیت پرواز در شب می باشد که بارها مطرح شده اما این نیاز هنوز برآورده نشده است.

"عباس کمالی" معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان توسعه زیرساخت های حمل و نقلی همچون راه های دسترسی را به عنوان یکی از نیازهای اساسی بندر شهید رجایی به منظور برداشتن گام های محکم در مسیر توسعه دانست و خاطرنشان کرد: طرح احداث آزادراه شهید رجایی به طول بیش از 20کیلومتر از جمله مصوبات دولت گذشته است که قرار بوده 50درصد از منابع مالی آن توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط سرمایه گذار بخش خصوصی تأمین شود اما هنوز بنا به دلایلی این طرح به سرانجام نرسیده است.

 

در ادامه این نشست، "مهدی رضایی سردره" معاون امور عمرانی استاندار هرمزگان نیز آمادگی کامل استانداری را برای برطرف کردن مشکلات و موانع توسعه بندر شهید رجایی به عنوان پیشانی اقتصاد ایران اعلام کرد.

"منصور آرامی" عضو کمیسیون عمران و رییس کمیته حمل ونقل دریایی مجلس شورای اسلامی نیز در بخش جمع بندی این نشست، اظهار کرد: رییس جمهور با انتخاب هرمزگان به عنوان مقصد دومین سفر استانی خود نشان داد که هرمزگان در مناسبات ملی اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، تأکیدات مقام معظم رهبری بر افزایش مراکز جمعیتی در جزایر و حاشیه ساحلی خلیج فارس نیز سند محکم دیگری است که باید سرلوحه مجلس و دولت برای رفع مشکلات این مناطق قرار گیرد.

آرامی تأکید کرد: استان هرمزگان با دارا بودن بیش از 70 بندر بزرگ و کوچک و برخورداری از 14 جزیره می تواند به عنوان یک نقطه کانونی برای افزایش مراکز جمعیتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 "سید عطاء الله حکیمی" عضو کمیسیون صنایع مجلس و سخنگوی هیأت نظارتی ضمن تقدیر از میهمان نوازی مسئولین اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، بندرعباس را نخستین مقصد سفرهای استانی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیدگاه نظارتی اعلام کرد.

وی افزود: هرمزگان باید از نگاه ملی مورد توجه قرار داد؛ زیرا به دلیل نقش مهم این استان در اقتصاد ملی هر چه توسعه یافته تر شود، منفعت آن به سایر استان های کشور نیز خواهد رسید.

حکیمی ضمن اشاره به نگاه ویژه مجلس برای تحقق مدیریت جهادی در بخش های مختلف کشور خاطرنشان کرد: سفر نمایندگان به استان های مختلف با هدف تقویت بعد نظارتی مجلس و بازدید میدانی از پروژه ها به معنای تقابل مجلس با دولت نیست بلکه این حرکت در راستای اعمال نظارت بیشتر بر توزیع منابع مالی صورت می گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی راهکار رفع مشکلات مدیریتی در کشور را برگزاری نشست های مشترک مجلس و دولت دانست.

وی در پایان گفت: باید امنیت لازم و شرایط مناسب برای حضور سرمایه گذاران در حوزه های بندری و دریایی فراهم شود تا با حضور بخش خصوصی شاهد شکوفایی فعالیت های اقتصادی در این زمینه باشیم.

 لازم به ذکر است، اعضای نظارتی کمیسیون های مختلف مجلس پس از بازدید از پروژه منحصربفرد بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا و چند پروژه بهداشت و درمان در شهر بندرعباس، با حضور در قلب پایتخت اقتصادی ایران از امکانات و قابلیت های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کردند.

۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۹:۰۳
مرکزروابط عمومی |
کد خبر : ۲۸,۹۲۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید