تشریح فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام (ره) / تعهد 29 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای مکانیزه سازی پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات بندر امام (ره) تعمیرات اساسی و زیرآبی ۹ فروند شناور در دستور کار اداره کل بنادر و ‌دریانوردی هرمزگان/ بازگشت شناور "هادی یک"به چرخه خدمات دریایی/ تعمیر و الحاق بیش از 20 فروند شناور در سال گذشته ایجاد داشبوردهای مدیریتی و شاخص های کلیدی عملکرد در سازمان بنادر/ شاخص های کلیدی عملکرد بندری و دریایی پایش می شود نامه ایران به سازمان بین المللی دریانوردی در اعتراض به راهزنی یونان/ توقیف کشتی نفتکش MT Lana در بندر کاریستوس توسط آمریکا و یونان نقض آشکار قوانین‌ بین‌المللی است/ دولت یونان برای آزادی کشتی همکاری کند قرارداد کار دریانوردان؛ گام نخست در تسهیل فرآیند استخدام آنان/ راه‌اندازی «سامانه متمرکز کاریابی دریایی» در دستورکار/ فرآیند استخدام دریانوردان شناورهای زیر ۳۰۰۰ تن شفاف نیست نصب کد شناسایی علایم کمک ناوبری بندر چابهار اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی
مهندس سعید نژاد تشریح کرد:سیاست های تشویقی سازمان بنادر در تضمین سرمایه گذاری بخش خصوصی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری بیست و دومین همایش ارگان‌های دریایی و روز جهانی دریانورد ، با اشاره به سیاست های کلی کشور مبنی بر کاهش فعالیت دولت و توسعه فعالیت های بخش خصوصی ، سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر را قابل توجه خواند و اضهار داشت: طی10 سال گذشته و بر اساس گزارش‌های متن قراردادهای موجود، بخش خصوصی حدود 2500 میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه گذاری کرده که به نرخ امروز این رقم 5/2 تا 3 برابر است.

به گزارش روابط عمومی ،محمد سعیدنژاد اضافه کرد: در همین مدت سازمان بنادر نیز 3500 میلیارد تومان برای توسعه بنادر هزینه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی همسو با سیاست های کلی کشور مبتنی بر کاهش فعالیت دولت و افزایش فعالیت های بخش خصوصی است ، توضیح داد: سیاست‌های ما در بنادر ایجاد اسکله‌ها و ساخت زیر بناها توسط دولت است؛ اسکله های پهلوگیری کشتی توسط دولت ساخته می‌شود، به دلیل آنکه دولت خود را مکلف می‌داند برای تأسیسات زیربنایی حمل و نقل مستقیماً سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: مطابق این سیاست در پس‌کرانه‌های بنادر تمامی سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت هیچ دخالتی در آن ندارد.

سعیدنژاد با اشاره به سیاست های تشویقی سازمان بنادر در جهت تضمین سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر حجم قابل توجهی از وجوه اداره شده این سازمان در بعضی از بانک ها سپرده گذاری شده تا پشتوانه ای برای اخذ وام سرمایه گذاران در بنادر باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد : یکی از بندهای تبصره هشت قانون بودجه امسال به سازمان بنادر اجازه داده است تضمین تسهیلات بخش خصوصی را و تضمین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر را نزد بانکها انجام دهد.

وی گفت: البته شرط تضمین آن است که اینگونه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در داخل بنادر باشد و اطلاع‌رسانی به گروه‌های سرمایه‌گذار در این باره انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته 950 میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر با بخش خصوصی تنظیم شده است، گفت: قطعاً سرمایه‌گذاری که قرارداد آن منعقد شود تا پایان سال به 2000 میلیارد تومان خواهد رسید.

*مذاکره با هندی‌ها درخصوص میزان سرمایه گذاری و میزان عبور بار از بندر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که  فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تا پایان سال گذشته 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ،در خصوص این بندر با طرف هندی در مورد دو موضوع در حال مذاکره هستیم که شامل میزان سرمایه‌گذاری هندی ها و دوره بازگشت سرمایه و نیز میزان بار تعهدشده برای عبور از بندر چابهار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش عمده‌ای از تفاهم‌نامه اولیه در حال آماده شدن است که با انتخاب دولت جدید هند این موضوع جدی‌تر شده است.

* ورودخطوط کشتی‌رانی به بنادر ایران با رفع تحریم‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به دلیل تحریم‌ها با دو مشکل مواجه بودیم، اولا، ورود کشتی‌های بزرگ به بنادر محدود بود، همچنین راندمان عملکرد پایین بود، اما در حال حاضر شرایط بهتر شده است و شرکت‌های کشتی‌رانی از کشورهای هند، چین، تایوان و کره جنوبی به بنادر ایران می‌آیند.

* تامین تجهیزات ترمینال شماره 2 بندر شهید رجایی

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت : ظرفیت بندر شهید رجایی در حال حاضر 100 میلیون تن است که ما در عمل به  180میلیون تن رسیدیم.

وی گفت: در ترمینال شماره 2 اسکله‌ها ساخته شده اما تجهیزات تأمین نشده است که امیدواریم به رغم پروسه طولانی تامین تجهیزات ، امسال خرید تجهیزات ترمینال 2 انجام شود .

وی افزود: بر اساس سیاست های دولت ، طراحی  و ساخت ترمینال شماره 3 بندر شهید رجایی نیز در همین دولت آغاز می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، هدف وزارت راه در بندر شهید رجایی " افزایش توان عملیاتی " به موازات ارتقای ظرفیت است تا این بندر به عنوان هاب منطقه ای و با استفاده از موقعیت تجاری ، با بنادر منطقه رقابت کند.

 

۲ تیر ۱۳۹۳ ۱۴:۵۹
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۲۹,۱۳۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید