سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
ثبت رکورد عملیاتی برای خدمات دهی به نخستین لاینر خارجی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رکورد تخلیه و بارگیری بیش از سه هزار TEU کانتینر ظرف مدت کمتر از 17 ساعت بر روی نخستین کشتی لاینر حضور یافته در بزرگترین بندر تجاری کشور پس از لغو تحریم ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ؛ابراهیم ایدنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای میزبانی شایسته بندر شهید رجایی از نخستین کشتی لاینر خارجی وارد شده به این بندر پس از لغو تحریم ها، خاطرنشان کرد: کشتی 512  WAN HAI با 260 متر طول و 33 متر عرض با ظرفیت 6 هزار TEU کانتینر بود که از مبدأ سنگاپور عازم بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران شد و در نخستین دقایق بامداد روز سی و یکم تیرماه به لنگرگاه بندرعباس رسید.

وی اضافه کرد: این کشتی ساعت شش و 18 دقیقه همان روز در اسکله شماره 26 بندر  واقع در ترمینال دو کانتینری پهلو گرفت که بلافاصله حوالی ساعت 7:13 صبح عملیات تخلیه و بارگیری محموله آغاز شد.

ایدنی از پایان عملیات در دقایق پایانی روز آخر تیرماه (ساعت 23:50) خبر داد و گفت: این کشتی حوالی ساعت 2:30 بامداد اول مرداد ماه از اسکله بیست و ششم بندر شهید رجایی جدا شد و سحرگاه آن روز بندر شهید رجایی را به مقصد بندر بعدی ترک گفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تخلیه و بارگیری بیش از 3000 TEU کانتینر ظرف مدت کمتر از 17 ساعت را یک رکود قابل توجه عملیاتی توصیف کرد و دستیبابی به این دستاورد بزرگ را به تمامی کارکنان بندر شهید رجایی و فعالان بخش خصوصی تبریک گفت.

ایدنی نرم عملیاتی استاندارد و پیش بینی شده برای این کشتی را  73 باکس کانتینر در ساعت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با بهره گیری از توان فنی قابل تحسین کارکنان و مدیران بخش کانتینری بندر شهید رجایی این رقم انتظاری به 123 باکس کانتینر در ساعت(معادل 184 TEU در ساعت) نرم نهایی حاصل شده ارتقا یافت.   

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تمهیدات اندیشیده شده در این بندر برای خدمات دهی به نخستین لاینر خارجی پس از لغو تحریم ها را برشمرد و افزود: کشتی "ون های" پس از ورود به لنگرگاه بندرعباس،  در سریعترین زمان ممکن  و با کمترین زمان انتظار به اسکله پهلودهی شد و در کمتر از نیم ساعت نیز عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرها با شش دستگاه جرثقیل غول پیکر(گنتری کرین) کلید خورد.

وی با اعلام این مطلب که تعداد هشت دستگاه گنتری کرین در ترمینال دو کانتینری بندر وجود دارد، ادامه داد: اختصاص سه چهارم از مجموع گنتری کرین های ترمینال برای حداکثرسازی سرعت عملیات تخلیه و بارگیری کشتی 512  WAN HAI اقدامی بزرگ محسوب می شود.

ایدنی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها، امور مربوط به پاس کشتی و تشریفات بندری آن پیش از شروع عملیات نیز در کمتر از 20 دقیقه به انجام رسید که نشانگر نهایت همکاری ارگان های مربوطه با این خط لاینری بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این اقدامات سریع و برنامه ریزی شده در راستای برآوردن انتظارات خط کشتیرانی مذکور بوده است که با توجه به انعکاس بین المللی و تاثیر مستقیم آن بر اقدامات آینده، خطوط بزرگ کشتیرانی جهان بوده است که بحمد ا... با همت تمامی دست اندرکاران، اتفاقی شایسته و در خور شان بندر شهید رجایی رقم خورد.

وی در پایان یادآور شد: این کشتی متعلق به خط کانتینری WAN HAI تایوان بوده و تحت پرچم کشور سنگاپور ثبت شده است.

 

 

 

۴ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۳۰
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۲۹,۳۸۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید