اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری
ایمنی تردد و روانی ترافیک در مسیرهای خروجی بندر شهید رجایی افزایش می یابد
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آماده سازی یک محور جدید به طول بیش از دوکیلومتر در محدوده سردرب غربی بندر شهید رجایی و بهره برداری آن در هفته دولت سال 93 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ، عباس کمالی در این رابطه گفت: با توجه به حجم بالای تخلیه و بارگیری کالای فله و مواد معدنی و جابجایی آن از طریق سردرب غربی بندر شهید رجایی، مسیر دسترسی جدید با ایمنی بالا برای اتصال به جاده غربی بندر شهید رجایی منتهی به بزرگراه بندرعباس- بندر لنگه طراحی شد که هم اکنون در مراحل پایانی ساخت است.

وی ادامه داد: این جاده به طول 2 هزار و 200متر با یک دهانه پل برای عبور روان آبهای سطحی و دو باند رفت و دو باند برگشت از آبان 91 آغاز شده بود.

کمالی یادآور شد: تا پیش از این، مسیر اتصال غربی جاده خروجی این بندر به جاده اصلی بدون آسفالت بود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با پیشرفت حدود 80 درصدی مراحل پایانی ساخت را سپری می کند، افزود: کاهش ترافیک، ایمنی مسیر و سرعت در جابجایی کالا از جمله مزایای اجرای این مسیر جدید دسترسی در بزرگترین بندر تجاری کشور است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این محور جدید از بندر شهید رجایی به بندر خمیر و از این طریق به محور ترانزیتی جاده ساحلی جنوب در کریدور شرق به غرب متصل می شود.

وی با اعلام اینکه این طرح در چند ماه آینده آماده بهره برداری می شود، خاطرنشان کرد: مسیر خروجی غربی در کنار مسیر خروجی شرقی بندر شهید رجایی جابجایی کالا را به شهرهای مختلف کشور برعهده دارد.

وی در پایان اعتبار این طرح را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح، بیش از 100 نفر اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم را در پی داشته است.

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۰۳
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۲۹,۴۱۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید