لزوم انتقال دانش و تشریک مساعی کارشناسان سازمان بنادر در امور دریانوردی/ اختصاص لایروب هاپرساکشن هزارمترمکعبی به بنادر شمالی در آینده‌ای نزدیک/ تأکید بر آموزش و همکاری های بین المللی PSC با بنادر کشورهای دیگر نشست هم اندیشی مدیرکل بندر امیرآباد با صاحبان کالا جهت ارتقاء خدمات بندری پیام تسلیت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پی درگذشت مهندس رستم قاسمی بندر آبادان مزین به حضور شهدا شد/ ورود پیکر پاک ۱۱۱ شهید به بندر آبادان تعطیلی و محدودیت تردد شناورها در آبهای کیش از فردا/ پیش بینی تلاطم دریا و کاهش اختلال در تردد ایمن دریانوردی استقرار مواکب خدمات رسانی در روز استقبال از پیکر شهدا/ پیکر ۱۰۰ شهید دفاع مقدس فردا از آبراه اروند وارد بندر آبادان می شوند کارگاه آموزش تئوری و عملی اطفای حریق در بندرترکمن برگزار شد بندر آبادان میزبان پیکر ۱۰۰ شهید وطن/ شرایط استقبال از پیکر شهدا در بندر آبادان مهیاست رونق فعالیت‌های بازرگانی در بندر تجاری شادگان/ ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی به بندر از ابتدای سال حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است/ ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی / اقتصاد دریامحور مغفول مانده است
توسعه ترانزیت کالا  از طریق ایران به کشورهای آسیای میانه
به دنبال نشست شورای هماهنگی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب(NSTC) توسعه ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه در باکو، نشستی به ریاست خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت و تعرفه و با حضور مسئولین شرکت هندی (Empowering the Fright Forwarders) و دبیر دوم سفارت هند در ایران و نماینده سازمان راهداری در تهران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی ؛در این نشست معاون مدیرعامل شرکت هندی ضمن ابراز علاقمندی دولت هند و درخصوص انتقال کالاهای ترانزیتی از مسیر ایران به کشورهای آسیای میانه، ابراز امیدواری کرد که این مسیر بتواند جایگزین دیگر مسیرهای ترانزیتی حمل کالا قرار گیرد.
وی همچنین اعلام کرد که جهت بررسی مسیر، به طور آزمایشی دو کانتینر حاوی کالاهای ترانزیتی از کشور هند جهت ارسال به کشورهای آسیای میانه از طریق بندرعباس در تاریخ 7 آگوست وارد ایران شده و به کشورهای روسیه و آذربایجان ارسال خواهد شد.
در ادامه جلسه، سرایی مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر ابراز داشت که سازمان بنادر ودریانوردی از هیچگونه تلاش و مساعدتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. وی همچنین ضمن تشریح مسیر ترانزیتی و تعرفه های بندری جاری در بنادر ایران درخصوص انعطاف پذیر بودن تعرفه ها و تخفیفات تعرفه ای درخصوص کالاهای ترانزیتی اظهار نمودند که هریک از زیر بخش های حمل و نقل بایستی به نسبت سهم خود در ترانزیت تخفیفاتی را ارائه نمایند تا این مسیر به عنوان مسیری با صرفه اقتصادی بالا شناخته شود.
سرایی همچنین پیشنهاد کرد تا به منظور پایداری مسیر حمل و نقل ترانزیتی کالا از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران دو کشور جمهوری اسلامی و جمهوری هند می توانند نسبت به تأسیس شرکت مشترک حمل و نقل چند وجهی اقدام نمایند.

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۳۸
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۲۹,۴۴۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید