سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
صفر شدن زمان انتظار کشتی های تجاری در لنگرگاه بندرشهید رجایی
با تلاش همه جانبه جامعه دریایی و بندری، مدت زمان انتظار کشتی های تجاری در لنگرگاه بندر شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی ، "مجتبی خوش نیت" معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام این خبر افزود: با تدابیر اندیشیده شده توسط مدیران ارشد سازمان بنادر و با پیگیری ها و تلاش های مجدانه مسئولان این اداره کل و همچنین به همت سایر اقشار جامعه پرتلاش دریایی و بندری، زمان مدت انتظار نوبت کشتی های صادراتی و وارداتی در لنگرگاه بندر شهید رجایی به صفر رسید.

خوش نیت بیان کرد: طی 10 روز گذشته میزان عملیات ترمینال های کانتینری  بندر شهید رجایی از 37 هزار و 750 TEUکانتینر به 40 هزار و 348 TEUکانتینر افزایش یافته است.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص تأثیرات و مزایای صفر شدن لنگرگاه برای اقتصاد ملی خاطرنشان کرد: این دستاورد بزرگ زمینه ساز توسعه فعالیت های صادراتی، وارداتی، ترانزیتی و ترانشیپی این بندر خواهد شد و بندر شهید رجایی در مسیر تبدیل به یک بندر کانونی و مادر گام های رو به پیشرفتی خواهد برداشت.

این مقام مسوول تصریح کرد: متوسط زمان عملیات تخلیه و بارگیری کشتی های کانتینری در بندر شهید رجایی طی 10 روزه گذشته از 71 ساعت به 41 ساعت کاهش یافته است و این روند همچنان در حال بهبود و کاهش می باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد از کل عملیات تخلیه و بارگیری تجاری کشور در بنادر هرمزگان صورت می گیرد، گفت: سهم بندر رجایی به تنهایی از این میزان حدود 55 درصد است.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان با اعلام اینکه سالانه بیش از 50 هزار شناور کوچک و بزرگ در بنادر بازرگانی هرمزگان پهلو می گیرند، یادآور شد: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور با برخورداری از 40 پست اسکله و پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری، پذیرای کشتی های بزرگ اقیانوس پیما با ظرفیت 145 هزار تن DWT از نقاط مختلف جهان است.

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۳ ۲۲:۵۳
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۲۹,۴۴۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید