سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
در نهمین نشست اتاق فکر سازمان بنادر مطرح شد:اصلاح معماری مدیریت بنادر
" عدم اعمال مدیریت بندر در محدوده مناطق پشتیبانی به جز در موارد ایمنی و محیط زیستی " ؛ این پیشنهادی بود که در نشست دیروز اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی توسط کارگروه امور بندری این اتاق مطرح و به بحث گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی ؛بهزاد سیف اللهی با بیان  جدا سازی مدیریت مناطق پشتیبانی بنادر از مناطق عملیاتی ، گفت: اساس تفکر مدیر بندر باید رقابت با خارج و تفکر مدیر مناطق ویژه و پشتیبانی باید ارائه خدمات مناسب برای ماندگاری بیشتر کالا در این مناطق باشد.

بهزاد سیف اللهی در جلسه اتاق فکر سازمان بنادرو دریانوردی با حضور سران ارشد ارگانهای دریایی توضیح داد : بنادر ما با بنادر پیشرفته که در جنب شهرها و مراکز صنعتی رشد کرده اند، تفاوت دارند ؛ به عبارتی بنادر  پیشرفته مثل بنادر اروپا ، سنگاپور و هنگ کنگ باعث ایجاد صنعت شده و رشد صنعت موجب بزرگتر شدن این بنادر.
بهزاد سیف اللهی با بیان اینکه در بنادر خارجی ترمینال ها محل مصرف و تولید است تصریح کرد: بنادر کشور با فاصله هزار کیلومتری از مراکز تولید و مصرف قرار دارند و ماهیت شکلی شان تفاوت دارد. در حقیقت مناطقی که ما از آنها به عنوان اراضی پشتیبانی نام می بریم مناطق پشتیبانی صنعتی یا مراکز تجمع کالا هستند.
عضو اتاق فکر سازمان بنادر با بیان اینکه لازم است سازمان بنادر، مناطق پشتیبانی را از مناطق عملیات تخلیه و بارگیری جدا کند ، گفت: دلیل اینکه گفته شده مناطق پشتیبانی بنادر مناطق ویژه اقتصادی باشند این است که کالاها بتوانند در این مناطق بمانند و پس از چند ماه از این مناطق توزیع ،بهبود و اصلاح کالا صورت گیرد.از نظر حمل و نقل اشکال ندارد که یک منطقه پشتیبانی با دید انبار داری، توزیع و لجستیک ایجاد شده باشد.
این فعال بندری درادامه یادآور شد: پیشنهاد ما عدم اعمال مدیریت بندر در محدوده مناطق پشتیبانی واقع در پشت باراندازها به جزدر موارد ایمنی و زیست محیطی است به گونه ای که هر چه از اسکله دور می شویم مدیریت بندر کمتر و مدیریت بخش خصوصی بیشتر شود.
وی در ادامه در خصوص ایرادات حقوقی گرفته شده براین پیشنهاد گفت: ما مدعی هستیم اصل فعالیت در مناطق ویژه بندری انبارداری و تخلیه و بارگیری است و مناطق ویژه و آزاد به این جهت اند تا فعالیت انبارداری و تخلیه و بارگیری با رقابت کامل ایجاد شود.
وی سپس به تبعات منفی و مثبت این پیشنهاد پرداخت و افزود: مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که اگر قرار باشد سازمان بنادر حضور خود را در مناطق پشتیبانی کمرنگ کند باید بحث سیستم سهمیه بندی را مورد توجه قرار دهد و اگر قرار باشد سیستم سهمیه بندی کانتینر و کالا وجود داشته باشد بحث رقابتی بودن بی معنی می شود.
وی امکان تبانی پایانه ها برای افزایش بی رویه نرخ ارائه خدمات ، تبانی نمایندگان خطوط و پایانه داران برای جعل نرخ ارائه خدمات و اخذ آن از خطوط ، کاهش قیمت ها و به دنبالش کاهش انگیزه سرمایه گذاران و کاهش کیفیت به دلیل کاهش نرخ خدمات را تبعات منفی این طرح ذکر کرد.
سیف اللهی گفت: خصوصی سازی، منطقی شدن نرخ خدمات، ورود سرمایه گذاران جدید، استفاده از تجربیات بخش خصوصی و ارائه خدمات جنبی بخش خصوصی از جمله تبعات مثبت این پیشنهاد است.

 

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۵۴
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۲۹,۴۶۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید