سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
معاون امور بندری با اشاره به رفع بهانه تحریم :  فرصتی برای تلف کردن نمانده
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با رفع بهانه های تحریم از بزرگترین بندر تجاری ایران و پذیرش کشتی های سایز بزرگ و لاینری و همچنین کشتیرانی های بزرگ خارجی دیگر فرصتی برای تلف کردن نمانده است.

به گزارش روابط عمومی:علی جهاندیده که در سمینار معرفی فرصت های توسعه ای بندری و دریایی سخن می گفت ، تصریح کرد: حضور جدی همه فعالان زیربخش حمل ونقل دریایی در این سمینار نشان دهنده این واقعیت است که جملگی بر اهمیت فرصت کنونی هم در اقتصاد کشور و هم تاریخ حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی کشورمان متقاعد هستند. همه آنها مصمم شده اند در شکل دادن اقتصاد دریا محور نقش برجسته ای بر عهده بگیرند.

وی با اشاره به این که متولیان امور بندری و متصدیان حمل ونقل دریایی به دنبال جبران عقب ماندگی های تاریخی کشور در حوزه ترانزیتی و پتانسیل های بالفعل حمل ونقل دریایی هستند، افزود: باید موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران با ارائه برنامه و نقشه راه جدید به امکانات زیربنایی، ناوگان دریایی، تجهیزات خشکی و نرم افزارهای مدیریتی پیوند خورده و شبکه نیزومند و قابل اعتمادی از مسیرهای بین المللی و ترانزیتی طراحی شود.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با این کار هم کشورهای آسیای میانه با بیش از ۳۰۰ میلیون جمعیت منتفع می شوند و هم استفاده وسیع و مفیدی از همه توانمندی ها در چارچوب منافع و مصالح ملی تامین خواهد شد.

جهاندیده با بیان این که سهم ما از اقتصاد دریاهای پیرامونی با انتظارات منطقی قابل مقایسه نیست، گفت: این وضعیت در کوتاه ترین زمان با تعریف یک برنامه مبتنی بر اقتصاد دریامحور تغییر کند.

وی ابراز امیدواری کرد در سمینار معرفی فرصت های جدید پایانه های کانتینری بندری شهید رجایی راهکارهایی برای ارتقای جایگاه ایران در حمل ونقل دریایی منطقه ارائه شود.

جهاندیده بیان کرد: امیدواریم دستاورد این راهکارها با توجه به موقعیت ممتاز ایران در حد فاصل شبه قاره هند و آسیای جنوب شرقی تا منطقه خاورمیانه، آسیای میانه، اروپا و منطقه آمریکای شمالی و جنوبی به توسعه حمل ونقل دریایی کشور شود.

 

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۱۱
کد خبر : ۲۹,۵۱۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید