اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری
معاون وزیر راه و شهرسازی: ساختار تعرفه در بنادر تجدید‌نظر می شود
محمد سعید‌نژاد در سمینار معرفی فرصت‌های توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل‌ونقل دریایی اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این سمینار ، شرایط جدید بندر شهید رجایی و استقبال لاینرها و کشتی‌های بزرگ برای حضور در این بندر است و در این زمینه مذاکرات بسیاری صورت گرفته تا حضور آنها تسهیل شود.

به گزارش روابط عمومی :معاون وزیر راه و شهرسازی افزود، باید در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به تجارب بین‌المللی توجه بسیاری شود چرا که حوزه دریا از جمله بخش‌هایی است که تجربه‌های بسیاری دارد به عنوان مثال باید درباره‌ی ساختار تعرفه در بنادر تجدید‌نظر شود و تعرفه‌ها انعطاف‌پذیر باشد اما به این موضوع در سازمان بنادر و دریانوردی طی سال‌های اخیر به صورت جدی و عملی توجه نشده است.

سعید‌نژاد ادامه داد: تعرفه‌ها در همه بنادر کشور در حال حاضر با یک نرخ ثابت در همه فصول و برای همه کالاها تعریف شده است و این در حالی است که روش مناسب برای تعریف تعرفه این‌گونه نیست که برای یافتن راهکار مناسب باید هم‌اندیشی‌های بسیاری صورت گیرد تا اصلاح این ساختار صورت گیرد. همچنین درباره‌ی اجاره مکان‌ها و بنادر باید براساس مکانیزم‌ بازار عمل‌ کنیم این در حالی است که تصمیم‌گیری‌ها نشان می‌دهد مکانیزم بازار به‌طور کامل حکمفرما نیست، اما باید به جای مکانیزم‌های اداری، مکانیزم‌ بازار را اعمال کنیم. البته در این زمینه نباید حقوق سرمایه‌گذاران به مخاطره بیفتد.

رمدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از مشکلاتی که سرمایه‌گذاران داشتند موضوع تضامین بود که طی مذاکراتی که صورت گرفته به این سازمان اجازه داده شده تا با حفظ مالکیت دولت برعرصه بتواند تسهیلاتی که سرمایه‌گذاران از طریق بانک یا صندوق توسعه ملی دریافت می‌کنند را تضمین کنند که این خود می‌تواند در افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بنادر اثر‌گذار باشد.

وی تاکید کرد: امنیت اولین انگیزه عبور کالا از یک منطقه است که پس از آن پارامتر‌هایی مانند سرعت مدنظر قرار دارد و ایران در میان کشور‌های منطقه امن‌ترین کشور از نظر سیستم حمل‌ونقل دریایی است.

سعید‌نژاد اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌های دولت در حوزه دریایی و بنادر به گونه‌ای است که در بخش‌های زیربنایی سرمایه‌گذاری توسط سازمان بنادر در حال برنامه‌ریزی و اجراست و از سویی سیاست‌های حمایتی برای جلب سرمایه‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی در بنادر کشور به صورت جدی در دستور کار قرار دارد به گونه‌ای که سیاست کلی این است تا تاسیسات زیربنایی مهم و تامین حداقل نیازهای اساسی بنادر توسط بخش دولتی انجام شود و مابقی فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در راستای توسعه بنادر و پس‌کرانه‌های بنادر توسط بخش خصوصی و با حمایت سازمان بنادر انجام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در طرح توسعه بنادر از حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و در این راستا سیاست‌ به گونه‌ای است که شرایط رقابتی سالم و ضد انحصار در این حوزه ایجاد شود.

 

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۰۴
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۲۹,۵۲۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید