جذب سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی جهت احداث ترمینال ۲ و ۳ غلات در بندر/ بهره برداری از ۸۰ هزار مترمربع از انبارهای سرپوشیده در حال ساخت در بندر / افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری غلات از ۲۵۰ به ۶۰۰ تن بر ساعت/ کاهش توقف ناشی از جابجایی تجهیزات و معطلی شروع عملیات کشتی/ هیدروگرافی کانال خورموسی، اسکله ها، سکوها و حوضچه ها در دستور کار 50 اقدام سازمان بنادر برای مقابله با ویروس کرونا تا پایان نوروز 99/ ممنوعیت گردشگری و محدودیت سفرهای دریایی/ ضدعفونی کردن تمام تجهیزات بندری، شناورها و پایانه های تجاری و مسافری/ همکاری و تسریع در واردات اقلام بهداشتی/ اعلام آمار موجودی کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کووید 19 به وزارت صمت همه بنادر ما مملو از کالا است/ کامیون ها در بنادر برای بارگیری کالاهای اساسی در صف هستند/ پروتکل های وزارت بهداشت در بنادر کشور اجرا می شود خروج روزانه 50 واگن و 30 هزار تن کالای اساسی از بندر امام(ره)/ تخلیه 53 درصد از محمولات کالای اساسی کشور در بندر امام(ره)/ تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از بندر/ خروج روزانه 2 هزار دستگاه کامیون حامل کالای اساسی از بندر امام(ره) تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد مناسب است ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی/ مشخص کردن کشتی های تحت پرچم با ریسک بالا متردد در بنادر شمالی و جنوبی/ کاهش 30 درصدی نواقص شناورهای مسافری با انجام بازرسی های متمرکز امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99
درهای سازمان بنادر باید به روی مخاطبان و جامعه دریایی باز باشد
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر نگاه مثبت این سازمان به توسعه همکاری‏ها با بخش خصوصی و انجمن ‏های صنفی و تخصصی تأکید کرد: الآن بهترین زمان برای برقراری رفاقت بین دولت و جامعه دریایی است.

دکتر علی جهاندیده در نشست با اعضای هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران اعلام کرد ؛

درهای سازمان بنادر باید به روی مخاطبان و جامعه دریایی باز باشد


معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر نگاه مثبت این سازمان به توسعه همکاری ‏ها با بخش خصوصی و انجمن‏های صنفی و تخصصی تأکید کرد: الآن بهترین زمان برای برقراری رفاقت بین دولت و جامعه دریایی است.

به گزارش روابط عمومی صندوق به نقل از مارین نیوز، دکتر علی جهاندیده صبح روز شنبه پانزدهم شهریور ماه در نشست با اعضای هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران که در محل این انجمن برگزار شد؛ گفت: توسعه همکاری با بخش خصوصی، رویکردی است که هم مورد تأیید مهندس سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، و هم مدیران سازمان است.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی بنای آن دارد تا ظرفیت بنادر را از 190 میلیون تن کنونی بالاتر ببرد؛ چرا که بنادر کشورمان محل لجستیک کالا نه فقط برای جمعیت 75 میلیونی ایران، بلکه جمعیت 400 تا 500 میلیون نفری منطقه است.

جهاندیده با اشاره به اهداف سند چشم‏ انداز توسعه کشور تصریح کرد: اینکه رقبای منطقه‏ ای ما دائما جلو بروند و ما درجا بزنیم؛ نوعی بی‏ انصافی و قدرنشناسی در قبال موقعیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک کشور است.

وی با بیان اینکه «ما در حوزه بنادر در جهت پوشش کشورهای آسیای میانه و قفقاز و همسایگان شرقی و غربی حرکت می‏ کنیم»، گفت: نگاه صنایع دریایی کشور هم باید از بازار داخلی فراتر برود و پاسخگویی نیازهای منطقه ‏ای را هدف قرار دهد.

رییس کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه «در این جهت به پتانسیل‏ های بالاتری در بخش ساخت و تولید و نیز ترانزیت نیاز داریم»، افزود: در کنار ارتقای سطح فعالیت‏ های موجود، باید اقدامات جدیدی نیز برای بهره‏ وری بیشتر از 5800 کیلومتر مرز ساحلی کشور صورت گیرد.

وی در این زمینه به گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: ما در این حوزه تقریبا هیچ چیز نداریم؛ در حالیکه توجه به این بخش می‏ تواند اشتغال زایی بالایی به همراه داشته باشد.

جهاندیده با اشاره به اینکه «میانگین سرمایه ‏گذاری برای ایجاد هر شغل در داخل کشور 300 میلیون تومان است»، تصریح کرد: این در حالی است که در بخش دریایی با هزینه بسیار پایین ‏تر و حدود 50 میلیون تومان می ‏توان یک شغل ایجاد کرد.

وی در این زمینه از فقدان رستوران‏ های دریایی در سواحل کشور انتقاد کرد و گفت: ایجاد هر رستوران دریایی می‏ تواند در بخش‏ های ساخت شناور، حمل ‏ونقل، بهره ‏برداری و گردشگری دریایی اشتغال زایی و درآمدزایی به همراه داشته باشد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «درهای این سازمان باید به روی مخاطبان و جامعه دریایی باز باشد»، تصریح کرد: در راستای این سیاست، ما همه حرف ‏ها و پیشنهادها را با احترام می ‏پذیریم، بررسی می‏ کنیم و اگر موردی را رد کردیم؛ دلایل آن را نیز اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا، انجمن مهندسی دریایی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی به جای آنکه احیانا مقابل هم باشند، باید به همدیگر کمک کنند؛ چرا که سود این همکاری به مردم خواهد رسید.

جهاندیده با اشاره به جایگاه علمی و تخصصی انجمن مهندسی دریایی ایران اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد که حتی در اجلاس‏ های بین‏ المللی مرتبط با بخش دریا، نمایندگانی از این انجمن بعنوان عضو هیأت ایرانی حضور داشته باشند و در طرح پیشنهادها و اتخاذ تصمیمات مشارکت کنند.

رییس کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به فعالیت ‏های این کمیته پرداخت و با اعلام اینکه «در سال جاری چند اتفاق خوب در این بخش رخ داده است»، توضیح داد: اولین اتفاق آن بود که بحث وجوه اداره شده درون سازمان بنادر نهادینه ‏تر شد؛ تا آنجا که مدیر عامل سازمان آمادگی دارد چند برابر منابع فعلی (در صورت جذب) در بانک ‏های عامل سپرده‏ گذاری کند.

وی با بیان اینکه «در صورت اتکای صرف سازمان بنادر به منابع خود کار چندانی در کشور قابل انجام نیست»، تصریح کرد: منابع و اعتبارات سازمان تنها با خرید گنتری کرین ‏ها و تجهیزات مورد نیاز فاز دوم بندر شهیدرجایی به پایان می ‏رسد.

جهاندیده افزود: اگر ما کارهای خود در بخش‏ های مختلف ساخت، تأمین و تجهیز بنادر و سازه ‏های دریایی را به بخش خصوصی بسپاریم، هم منابع مالی جدیدی جذب این حوزه خواهد شد و هم بخش خصوصی کار را سریع ‏تر، بهتر و با بهره ‏وری بالاتر از بخش دولتی انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه «رایزنی‏ های مختلفی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بخش دریایی صورت گرفته است»، اعلام کرد: وزیر راه و شهرسازی دراین ‏باره با دکتر سید صفدر حسینی، مدیرعامل صندوق توسعه ملی، مذاکرات مختلفی داشته‏ اند و ایشان اقبال خوبی به بخش دریا نشان داده است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «ثابت کرده‏ ایم سرمایه ‏گذاری در بخش دریا با بازگشت سرمایه و سود تا 30 درصد همراه است»، گفت: در مجلس هم قانونی تصویب شده که طبق آن، سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه‏ گذاری در بخش دریا را تضمین می ‏کند.

وی همچنین اعلام کرد: طبق تفاهمنامه منعقدشده بین سازمان بنادر و دریانوردی با بانک توسعه صادرات، این سازمان می‏ تواند در صورت سلب صلاحیت هر یک از متقاضیان، متقاضی دیگری را جانشین کند.

جهاندیده با اشاره به آغاز فعالیت ساخت شناور از محل منابع وجوه اداره ‏شده از سال 82 یادآور شد: البته در روند ساخت شناورها، در مجموعه ‏هایی نظیر کشتی‏ سازی اروندان مشکلاتی بوجود آمد؛ اما در نهایت، ساخت این شناورها تجربه جدیدی بود که برای مالکان آنها ارزش افزوده به همراه داشت. بطوری که شناورهایی که در آن زمان به قیمت 800 میلیون تومان ساخته شد؛ امروز تا 4.5 میلیارد تومان خرید و فروش می ‏شوند.

وی با بیان اینکه «فعالیت کمیته وجوه اداره شده طی این مدت گسترده شده است»، اعلام کرد: در حال حاضر، این کمیته تسهیلات مختلفی را در بخش شناورهای مسافری، تجهیزات و تأسیسات بندری و حتی حوزه آموزش به متقاضیان اعطاء می‏ کند.

رییس کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه «ما امسال حوزه‏ های مختلفی را پوشش داده‏ ایم»، توضیح داد: در حال حاضر با اغلب بانک‏ها از جمله بانک توسعه تعاون، ملت، صادرات، صنعت و معدن و توسعه صادرات قرارداد همکاری داریم و بدین ترتیب، منابع مالی کافی برای اجرای پروژه‏ های دریایی را در اختیار داریم.

وی با تأکید بر اینکه «برای افزایش بیشتر ظرفیت‏ ها و سفارش ساخت شناور کاملا آمادگی داریم»، گفت: در این جهت، هم از تسهیلات بانکی وجوه اداره شده و هم از طریق صندوق توسعه ملی می‏توانیم اقدام کنیم.

۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۱۱
روابط عمومی صندوق |
کد خبر : ۲۹,۷۹۹
کلیدواژه ها: Ali Jahandideh

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید