سلطان عمان فرمان اجرای توافقنامه همکاری دریایی با ایران را صادر کرد بهره برداری از ۲ پست اسکله انتقال فرآورده های فله مایع در بندر انزلی در ارتباط تصویری رئیس جمهور پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود
رونق صنعت گردشگری دریایی کشور مستلزم مشارکت فعال ارگانهای دریایی است

ظرفیتها و جذابیتهای ساحلی و دریایی کشور ایران بلا استفاده و بدور از چشمان مسئولان رها شده است.

فریدون شهرستانی کارشناس جهانگردی با بیان این مطلب گفت: سفرهای دریایی و گردشگری دریایی از جذاب‌ترین سفرهای تفریحی و سیاحتی به شمار می‌رود که در کشورهای ساحلی و حتی کشورهای بدون دریا طرفداران فراوانی دارد.

وی گفت: برخلاف ایران کشورهایی وجود دارد که به رغم داشتن نوار ساحلی محدود توانسته‌اند در جذب توریست و توسعه سفرهای دریایی موفق عمل کنند.

وی با اشاره به فعالیتهای کشورهای حاشیه خلیج فارس در ساخت جزیره مصنوعی و توسعه سفرهای دریایی گفت: به رغم آنکه بسیاری از این کشورها حتی به اندازه یکی از استانهای ایران دارای جاذبه گردشگری نیستند با این وجود توانسته‌اند با شناخت موقعیت و ظرفیتهای ساحلی و دریایی خود درتوسعه و گسترش این صنعت به خوبی وارد عمل شوند.

این کارشناس با بیان اینکه صدور ویزا برای گردشگران دریایی در کشور ما برخلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس امارات متحده عربی و کویت بسیار زمان‌بر است، گفت: این امر باعث عدم موفقیت ایران در توسعه سفرهای دریایی و همچنین کاهش تقاضا در این بخش شده است.

شهرستانی با اشاره به افزایش تعداد دفاتر خدمات  مسافرتی و جهانگردی طی سالهای 71 تا 85 گفت: به رغم این افزایش تنها حدود 2 هزار مسافر برای انجام سفرهای دریایی به این دفاتر مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: متأسفانه شرکت و بخشهای مرتبط در این زمینه تاکنون نتوانسته‌اند به خوبی عمل کنند در واقع هنوز باتوجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و جاذبه‌های گردشگری نتوانسته‌ایم راهکار مناسبی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری دریایی در کشور اتخاذ کنیم.

شهرستانی تأکید کرد: ایجاد انگیزه و شناسایی جذابیتهای موجود و افزایش امکانات و سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند رکود در صنعت گردشگری دریایی را کاهش ‌دهد.

وی یادآور شد: بخشهایی نظیر شرکتهای کشتیرانی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، دفاتر خدمات  مسافرتی جهانگردی باید در این زمینه فعال‌تر عمل کرده و با نگاه نو جذابیتهای موجود در این بخش را توسعه و گسترش دهند.

۱۱ مهر ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۳۱۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید