تشریح فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در بندر امام (ره) / تعهد 29 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای مکانیزه سازی پایانه‌های تخلیه و بارگیری غلات بندر امام (ره) تعمیرات اساسی و زیرآبی ۹ فروند شناور در دستور کار اداره کل بنادر و ‌دریانوردی هرمزگان/ بازگشت شناور "هادی یک"به چرخه خدمات دریایی/ تعمیر و الحاق بیش از 20 فروند شناور در سال گذشته ایجاد داشبوردهای مدیریتی و شاخص های کلیدی عملکرد در سازمان بنادر/ شاخص های کلیدی عملکرد بندری و دریایی پایش می شود نامه ایران به سازمان بین المللی دریانوردی در اعتراض به راهزنی یونان/ توقیف کشتی نفتکش MT Lana در بندر کاریستوس توسط آمریکا و یونان نقض آشکار قوانین‌ بین‌المللی است/ دولت یونان برای آزادی کشتی همکاری کند قرارداد کار دریانوردان؛ گام نخست در تسهیل فرآیند استخدام آنان/ راه‌اندازی «سامانه متمرکز کاریابی دریایی» در دستورکار/ فرآیند استخدام دریانوردان شناورهای زیر ۳۰۰۰ تن شفاف نیست نصب کد شناسایی علایم کمک ناوبری بندر چابهار اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی
تا پایان برنامه چهارم توسعه 1400 فروند شناور فرسوده از رده خارج می‌شوند.

به منظور نوسازی ناوگان سنتی طی برنامه پنج ساله چهارم باید 1400 فروند از شناورهای فرسوده از رده خارج شوند.

استیری مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت در سازمان بنادر و کشتیرانی دو طرح به صورت موازی در دستور کار قرار دارد که از ابتدای برنامه سوم مطرح بوده است افزایش ایمنی ناوگان سنتی موجود یکی از این دو طرح است به طوری که براساس آن باید ناوگان موجود را حفظ و سپس ایمنی آنها را افزایش داد.

وی گفت: طرح دوم نیز که در برنامه سوم آمده و در برنامه چهارم نیز ذکر شده است بحث نوسازی ناوگان سنتی است که در این زمینه ساخت شناورهای سنتی متوقف و این شناورها دیگر ثبت نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و در راستای نوسازی ناوگان سنتی طی برنامه پنج ساله چهارم باید 1400 فروند از شناورهای فرسوده از رده خارج شوند.

استیری درباره افزایش ایمنی ناوگان سنتی در بنادر کشور افزود: بحث افزایش ایمنی ناوگان سنتی در تمامی استانها اجرا شده چرا که این مسئله به گونه‌ای نیست که تنها در برخی مناطق اجرا شود و باید تمامی بنادر از آن تبعیت کنند.

وی درخصوص از رده خارج کردن ناوگان سنتی اظهار داشت: این مسئله نیز طی ضوابطی در تمامی استانها تکلیف شده است اما برخی استانها زودتر اقدام کرده و برخی دیرتر این کار را انجام داده اند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی با بیان اینکه افزایش ایمنی ناوگان سنتی در دو ناوگان مسافری و باری مد نظر است گفت: با این وجود به دلیل حساسیتی که شناورهای مسافری دارند این شناورها در اولویت هستند.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا طرحی به تصویب رسیده که طی آن سازمان بنادر و کشتیرانی به اشخاصی که متقاضی شناورهای مسافری استاندارد و ایمن هستند یارانه می‌دهد.

استیری گفت: در این راستا سهم هر استان مشخص شده است و باتوجه به اینکه بحث شناور مسافری و مسافرت دریایی در جنوب کشور مورد توجه است امیدواریم این طرح در حمایت و فعالیت دست‌اندرکاران این بخش در جنوب کشور مؤثر واقع شود.

وی در پایان درخصوص حل مشکلات سازندگان شناورهای فلزی اظهار داشت: ‌در این راستا کار گروهی در سازمان بنادر و کشتیرانی تشکیل شده تا به مشکلات این سازندگان رسیدگی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول رسیدگی این امر در گذشته به عهده وزارت صنایع و معادن بوده است اما به دلیل اینکه اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است این کار گروه در سازمان بنادر و کشتیرانی تشکیل شده است و در این زمینه کمکهای نسبی به سازندگان شناورهای فلزی ارائه می‌دهد.

۱۵ مهر ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۳۱۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید