افزایش 170 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از بنادرآبادان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان از مرز یک میلیون و 900هزار تن گذشت/ رشد ۲۰ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی بنادر فیلیپین سبز می شوند در حوزه دریایی و بندری باید فعالیت جهادی صورت گیرد/ جذب فارغ التحصیلان متخصص در حوزه دریایی و مهندسی کشتی در دستور کار سازمان بنادر/ لزوم اقدامات جدی در حوزه تجهیزات و خدمات دریایی و بندری تاکید سازمان بین المللی دریانوردی بر حذف کامل کربن تا سال 2050 اعلام آخرین وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بنادر ایران/ رشد 32 درصدی تخلیه کالاهای اساسی طی 8 ماهه 1400 افزایش 72 درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهیدرجایی/ پهلوگیری 52 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی افتتاح نمایشگاه "اهل باد" در بندرگاه هرمز/ آشناسازی گردشگران با آیین های دریایی کهن هرمزگان همکاری شرکت های بزرگ کشتیرانی برای سوخت های زیستی پایدار ۱۷ هزار تن کالا از بندر انزلی به کشورهای عضو اوراسیا ترانزیت شد
تسهیل خدمات بیمه ای بازنشستگان در گرو تعامل با بیمه گذار
پس از آنکه شرکت بیمه ایران به عنوان بیمه گر و کارگزار بیمه های درمانی بازنشستگان و موظفین سازمان بنادرودریانوردی کار خود را آغاز کرد، بسیاری از افراد تحت پوشش این بیمه احساس خوشایندی از پرداخت حق بیمه ای معادل حق بیمه سال قبل، اما با سقف نامحدود ارایه خدمات درمانی، داشتند.

درنشست مشترک کارگروه بیمه و درمان صندوق با رئیس اداره بیمه و رفاه

سازمان بنادرودریانوردی بررسی شد؛

تسهیل خدمات بیمه ای بازنشستگان در گرو تعامل با بیمه گذار

پس از آنکه شرکت بیمه ایران به عنوان بیمه گر و کارگزار بیمه های درمانی بازنشستگان و موظفین سازمان بنادرودریانوردی کار خود را آغاز کرد، بسیاری از افراد تحت پوشش این بیمه احساس خوشایندی از پرداخت حق بیمه ای معادل حق بیمه سال قبل، اما با سقف نامحدود ارایه خدمات درمانی، داشتند.

اما علیرغم خوشبینی های ایجاد شده مبنی بررفع کاستی ها در ارایه خدمات دارویی و درمانی و پذیرش عاجل بیماران توسط مراکز درمانی تحت پوشش شرکت بیمه ایران، این امر با نارسایی هایی مواجه شد و نگرانی هایی را بوجود آورد.

از اینروی طی نشستی مشترک با حضور اعضای کارگروه بیمه و درمان صندوق و رئیس اداره بیمه و رفاه سازمان بنادر ودریانوردی نارسایی های مرتبط با خدمات درمانی شرکت بیمه ایران مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست کارشناسی آقایان علیرضا نقی زاده رئیس اداره بیمه و رفاه، امیر رودگلی کارشناس مسئول بیمه و یحیی یحیایی دبیر کمیته ورزش سازمان بنادرودریانوردی میهمان کمیته بیمه و درمان صندوق بودند.

افزایش سقف تعهدات بیمه ای

"مطمئنا شرکت بیمه ایران که پس از 8 سال جایگزین شرکت بیمه البرز شده است، می تواند خدمات کارگزاری مناسب تری را به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان بنادرودریانوردی ارایه بدهد".

مهندس جبار جلیلیان رئیس صندوق بازنشستگی ووظیفه مستخدمین سازمان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در نشست، با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: بازنشستگان ووظیفه بگیران بیمار هم اکنون با خدمات بیمه ای که دچار برخی نارسایی ها است، مواجه اند.

وی ضمن درخواست مبنی بر انجام بهنگام تعهدات درمانی و دارویی توسط شرکت بیمه ایران، افزود: متاسفانه با بروز نارسایی هایی چند ، تماس های حضوری و غیرحضوری بازنشستگان مبنی بر تاخیر در اجرای تعهدات و عدم هماهنگی مراکز درمانی و دارویی تحت پوشش با شرکت بیمه ایران، متوجه صندوق شده است.

مهندس جبار جلیلیان با بیان این مطلب که تغییر کارگزار بیمه صندوق به شرکت بیمه ایران با هدف ارتقای سطح خدمات بیمه ای مشمولان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: البته باید اذعان نمود که ضعف های خدماتی شرکت بیمه ایران در مدت کوتاهی به حداقل ممکن رسیده ، اما انتظار داریم تا خدمات این بیمه گر نسبت به قبل بهتر شود و بتواند از زوایای مختلف کاستی های خود را مرتفع سازد.

جلیلیان در این نشست مشترک، خواستار تعمیم خدمات شرکت بیمه ایران به مراکز درمانی و دارویی کشور خصوصا شهرهای بندری شد و در این خصوص اظهار داشت: انتظار داریم حتی اگر درصد ناچیزی از موارد منعکس شده ناشی از تاخیر در دریافت خدمات و ایفای نامناسب تعهدات باشد، بیمه ایران هر چه سریع تر رسیدگی نماید.

وی همچنین درخصوص حل قطعی مشکلات درمانی و دارویی بازنشستگان اظهار امیدواری کرد و گفت: الان برای اظهار نظر در این مورد زود است، امیدوارم گزارش پایان سال شرکت بیمه ایران در خصوص ارایه خدمات درمانی و دارویی به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بنادرگویای این مهم باشد.

رئیس صندوق بازنشستگی ووظیفه مستخدمین سازمان بنادرودریانوردی در ادامه سخنان خود، خواستار تعاملات بیشتر نمایندگان بیمه و رفاه سازمان با صندوق شد و در پایان سخنان خود افزود: امیدوارم با همکاری شما عزیزان بتوانیم کاستی های دارویی و درمانی بازنشستگان و موظفین را شناسایی و بهتر از گذشته برآورده سازیم، لذا انتظار دارم ضمن شفاف سازی ارایه خدمات ، نتایج این نشست به گونه ای اطلاع رسانی شود تا پیشکسوتان سازمانی بدانند که فراموش نشده اند. قطعا با این روند موجبات ارتقای روحیه آنان پدید آمده و پیامدهای خوب و مثبتی به دنبال خواهد داشت.

اصلاح نگرش به صندوق

"باید در سازمان این نگرش حاکم شود که کارمندان شاغل صندوق را مامن آتی خود بدانند، و با توجه به اینکه تنها عامل ارتباطی بازنشستگان با سازمان، صندوق بازنشستگی است، لذا حمایت از صندوق به منظور تامین آتیه بازنشستگان ضروری است".

مهرداد شهبازی قائم مقام و معاون اداری و مالی صندوق در این نشست صمیمانه ضمن بیان مطلب فوق گفت: امیدوارم با شفاف سازی که در این نشست صورت می گیرد، به تفاهم بیشتر برسیم.

وی ضمن تاکید بر یکپارچه سازی تعرفه های درمانی و دارویی توسط بیمه ایران ، افزود: از برخی بازنشستگان و خانواده های آنان که در بنادر بوشهر، انزلی و امام خمینی(ره) ساکن هستند، گزارشاتی دریافت کرده ایم که درمقایسه با همکاران شاغل رسمی و قراردادی، در مراکز طرف قرارداد از آنان مبالغی بیش از تعرفه های موجود دریافت داشته اند، که امیدواریم با انعکاس به مسئولان مربوطه اصلاح و رسیدگی شود.

کاهش دوره گذار از مشکلات

"فاکتورهایی مانند؛ توانمندی بیمه گر، فرایندهای اجرایی و طراحی خدمات بیمه ای، نشان دهنده آن است که دوره گذار از نارسایی های کنونی بیمه درمانی بازنشستگان و موظفین سازمان بنادرودریانوردی چقدر به طول خواهد انجامید".

علیرضا نقی زاده رئیس اداره بیمه و رفاه سازمان بنادر با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه طرح جامع سلامت که توسط دولت به اجرا گذاشته  شد، توانست دوره گذار یاد شده را تا حد زیادی کاهش دهد و این امر مستقیما بر کیفیت خدمات دارویی و درمانی اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به این نکته که فرایند انتخاب کارگزار جدید بیمه در سازمان بنادر طی جلسات متعددی صورت پذیرفت، خواستار برآورده شدن انتظارات بیمه ای مشمولان صندوق توسط شرکت بیمه ایران شد و افزود: آنچه که در آغاز موجب برخی نارسایی ها شد ، انتخاب شرکت بیمه ایران به عنوان همکار بیمه ای در تاریخ 29 اردیبهشت بود، درحالیکه قرارداد همکاری شرکت بیمه البرز با سازمان 2 روز بعد از این تاریخ ، یعنی ابتدای خرداد ماه سالجاری به پایان می رسید. این اتفاق باعث شدکه بیمه گر جدید نتواند در اسرع وقت نسبت به ارایه خدمات درمانی و دارویی به مشمولان اقدام نماید.

رئیس اداره بیمه و رفاه سازمان بخشی از مشکلات کنونی را ناشی از عدم اطلاع رسانی مناسب و بروز برخی ناهماهنگی ها دانست. وی با ارایه جزئیاتی از نحوه ارایه خدمات شرکت بیمه ایران، تصریح کرد: توافقنامه سازمان با شرکت بیمه ایران یک توافقنامه کنسرسیومی است و شرکت بیمه البرز نیز در آن مشارکت دارد. لذا همچنان مشمول خدمات درمانی و دارویی شرکت بیمه البرز هستیم، اما چارچوب کار فرق کرده و راهبر اصلی توافقنامه شرکت بیمه ایران است.

رئیس اداره بیمه و رفاه سازمان همچنین با بیان این مطلب که سازمان تمایل داشت تا خدمات بیمه ای را به صورت کنسرسیوم دریافت نماید، گفت: حسب این تمایل کنسرسیوم یاد شده خواستار ارایه خدمات به مدت 2 تا 3 ماه توسط بیمه البرز شد، که سازمان نپذیرفت. ازاینروی معتقدیم که فرایندهای بیمه ای مان هنوز کامل نشده است و نیازمند هماهنگی بیشتر است. 

علیرضا نقی زاده با اشاره به سازوکار قرارداد همکاری بیمه گر با مراکز درمانی و دارویی، افزود: به غیر از موافقت مراکز درمانی و دارویی جهت همکاری، عوامل دیگری نظیر؛ سقف تعهدات فی مابین و نظارت در ارایه خدمات بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این مطلب که برخی مخالف تعیین سقف تعهدات بیمه بوده و منافع سازمان و بازنشستگان را به منافع بیمه ترجیح می دهند، خاطرنشان کرد: البته باید گفت که تعداد شرکتهای بیمه ای که حاضر به قبول شرایط سازمان بودند، به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید، در این شرایط شرکت بیمه ایران حاضر به انعقاد قرارداد 2 ساله شد که درصورت رضایت طرفین برای 5 دوره متوالی تمدید می شود.

خانم محبوبه قربانی متصدی رفاه سازمان در امور بازنشستگان و عضو کارگروه بیمه و درمان صندوق نیز در این نشست طی سخنانی از دریافت هزینه های درمانی ودارویی بیش از فرانشیز تعیین شده انتقاد کرد و گفت: عمده گلایه بازنشستگان علاوه بر عدم آشنایی با مراکز درمانی و دارویی طرف قرارداد بیمه ایران، دریافت حق ویزیت در مراجعات بعدی به پزشکان به منظور ارایه آزمایشات و تصویربرداری های درخواستی است.

وی همچنین دراین خصوص افزود: متاسفانه برخی داروخانه ها علیرغم درج عنوان شان در فهرست بیمه، از پذیرش بیمه شدگان سرباز زده و با بهانه واهی، مشمولین را در برابر شرکت بیمه قرار می دهند.

 مجید گرگپور عضو هیئت مدیره کانون مرکز و نماینده بازنشستگان در کارگروه بیمه و درمان نیز دراین نشست، خواستار ارایه فهرست افراد حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شرکت بیمه ایران شد، به گونه ای که تاریخ قراردادشان رو به اتمام نباشد.

۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ۱۷:۳۷
روابط عمومی و امور فرهنگی صندوق |
کد خبر : ۳۱,۸۷۱
کلیدواژه ها: بیمه و درمان 

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید