جذب سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی جهت احداث ترمینال ۲ و ۳ غلات در بندر/ بهره برداری از ۸۰ هزار مترمربع از انبارهای سرپوشیده در حال ساخت در بندر / افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری غلات از ۲۵۰ به ۶۰۰ تن بر ساعت/ کاهش توقف ناشی از جابجایی تجهیزات و معطلی شروع عملیات کشتی/ هیدروگرافی کانال خورموسی، اسکله ها، سکوها و حوضچه ها در دستور کار 50 اقدام سازمان بنادر برای مقابله با ویروس کرونا تا پایان نوروز 99/ ممنوعیت گردشگری و محدودیت سفرهای دریایی/ ضدعفونی کردن تمام تجهیزات بندری، شناورها و پایانه های تجاری و مسافری/ همکاری و تسریع در واردات اقلام بهداشتی/ اعلام آمار موجودی کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کووید 19 به وزارت صمت همه بنادر ما مملو از کالا است/ کامیون ها در بنادر برای بارگیری کالاهای اساسی در صف هستند/ پروتکل های وزارت بهداشت در بنادر کشور اجرا می شود خروج روزانه 50 واگن و 30 هزار تن کالای اساسی از بندر امام(ره)/ تخلیه 53 درصد از محمولات کالای اساسی کشور در بندر امام(ره)/ تسریع در روند خروج کالاهای اساسی از بندر/ خروج روزانه 2 هزار دستگاه کامیون حامل کالای اساسی از بندر امام(ره) تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد مناسب است ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی/ مشخص کردن کشتی های تحت پرچم با ریسک بالا متردد در بنادر شمالی و جنوبی/ کاهش 30 درصدی نواقص شناورهای مسافری با انجام بازرسی های متمرکز امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99
با رویکرد جذب خطوط عمده کشتیرانی پس از لغو تحریم ها ؛تعرفه های خدمات بندری و دریایی تنظیم شد
مدیرکل ترانزیت و تعرفه، سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر آمادگی جهت مواجهه با شرایط پس از لغو تحریم ها، از تنظیم تعرفه های خدمات بندری و دریایی با رویکرد جذب خطوط عمده کشتیرانی به بنادر کشور و لحاظ شدن امتیازات و مشوق های ویژه ای برای این خطوط خبر داد.

خسرو سرایی در این باره توضیح داد : تغییری که برای اولین بار نسبت به سالهای گذشته روی داده، تغییر در مبنای محاسبه هزینه توقف کشتی در اسکله از روز به ساعت است که باعث می شود مالکین کشتی مبلغ کمتری را بابت هزینه توقف بپردازند. قبلاً شناورها برای مدت کمتر از یک روز می بایست هزیه توقف یک روز کامل را پرداخت می نمودند که به این ترتیب تغییر عمده ای به نفع مالکین کشتی و در جهت افزایش بهره وری زیرساخت های بنادر حاصل شده است.

سرایی اضافه کرد : در سال های گذشته محاسبه هزینه جمع آوری زباله با افزایش سایز کشتی ارتباط مستقیم داشت و مالکین کشتی های بزرگتر مجبور به پراخت هزینه های بیشتری بودند، اما با تغییراتی که انجام شد مبلغ پرداختی توسط مالک شناور بطور چشمگیری کاهش یافته است، به این ترتیب که تا سایز GT 15000 طبقه بندی هایی در نظر گرفته شده و از این سایز به بالا هیچ گونه افزایشی در هزینه جمع آوری زباله محاسبه نخواهد شد.

به گفته مدیرکل ترانزیت و تعرفه از دیگر تغییرات عمده می توان به ایجاد تمایز بین بنادر کشور و تفاوت تخفیف های اعطایی در بنادر بوشهر، امام (ره)، شهیدرجایی و چابهار اشاره کرد. به این ترتیب هر یک از بنادر جنوبی کشور با توجه به شرایط اختصاصی خود به کشتی های لاینر خدمات ارائه می نمایند. اعطاء تخفیف های پلکانی نسبت به میزان عملکرد ترانشیپ خطوط کشتیرانی، ارائه مشوق های تعرفه ای برای جذب کشتی های بزرگتر در جهت افزایش بهره وری اسکله های بنادر کشور و ساده سازی تعرفه های بندری و دریایی همراه با کاهش چشم گیر حجم کتابچه تعرفه های سازمان در راستای تغییرات ساختاری از جمله تغییرات به عمل آمده در سال 1394 است.

 

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۲۶
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۲,۳۹۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید