عمان به موافقتنامه چابهار افزوده می‌شود لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معارفه شد رونق بنادر کشور با توسعه دریامحور محقق می شود/ تربیت جوانان متخصص در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی پیشرفت۹۰ درصدی عملیات لایروبی اسکله های بندر آبادان برگزاری موفق مانور همزمان مهار نشتی گاز آمونیاک و اطفائ حریق در بندر بوشهر کاربرد بویه ساخت داخل در حوضچه بندر شهید رجایی با موفقیت آزمایش شد/ طراحی و ساخت 101 فروند علائم کمک ناوبری بااتکا به توان داخلی قزاقستان خواستار افزایش همکاری ‌های بندری با ایران شد/ ایران می‌تواند هاب بزرگ ترانزیتی منطقه باشد/ امکان ترانزیت ۶ میلیون تن کالا به صورت ریلی به ایران دیدار مقامات بندری و ریلی قزاقستان با معاون بندری سازمان بنادر/ ایران هیچ محدودیتی در حوزه کانتینری ندارد/ ۲پیشنهاد ایران به هیات قزاق برای افزایش همکاری‌های بندری/ کاهش قابل توجه قیمت تمام شده ترانزیت از ایران برای قزاقستان چالش کمبود نیروی انسانی متخصص دریایی به راهکارهای اجرایی نیاز دارد/ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد قانون بورسیه برای رشته‌های دریایی و دریانوردی/ اشاعه فرهنگ دریایی از طریق رسانه‌ها و درج مطالب در کتاب‌‌های درسی
در صورت مساعدت و همکاری جدی مسوولان500 میلیارد تومان سرمایه تا پایان برنامه چهارم توسعه جذب بندر شهید رجایی می شود.

حمایت جدی مسوولان استانی و کشوری به شکوفایی ظرفیت های معطل مانده بندر شهید رجایی که هم اکنون 50 درصد کالاهای کشور را تامین می کند ،‌شتاب ویژه می بخشد.

محمدرضا اشکریز ضمن بیان این مطلب افزود: اگر به بندر شهیدرجایی فرااستانی و ملی نگاه شود بسیاری از مشکلات هرمزگان در زمینه اشتغال،‌ سرمایه گذاری ها، پویایی اقتصاد و حتی در بخشهای گردشگری که به نوعی با این بندر در ارتباط است،‌حل خواهد شد.  وی گفت: توجه خاص به پتانسیل های بندر شهید رجایی با هدف آبادانی استان هرمزگان در حقیقت از کبری به صغری رفتن است و بخاطر مطالب کوچک که البته در جای خود باید به آن پرداخته شود،‌ نباید اهداف خیلی بزرگ را فراموش کرد.

 اشکریز گفت:  اغلب مسافران به نوعی با بندر شهید رجایی کار دارند و یا 90 درصد از کامیون هایی که در حوزه های اصلی ورودی این استان در ترددند به نوعی با این بندر استراتژیک اقتصادی در ارتباط می باشند. وی ادامه داد:  تمام صنایعی که در غرب استان هرمزگان احداث می شوند فقط به خاطر وجود پتانسیلی چون بندر شهید رجایی است چرا که صاحبان سرمایه و کالا نیک می دانند که هزینه حمل، یک فاکتور اساسی در پایین آوردن قیمت تمام شده کالاهاست و براین اساس، صنایع خود را در غرب این استان در جوار این بندر مستقر می سازند. وی با درخواست از مقامات عالی استان هرمزگان ،‌ نمایندگان و مدیران کل که باید بندر شهید رجایی را بعنوان یک پتانسیل ملی همیشه مدنظر قرار دهند و یاری رسانند،‌ اظهار داشت : نباید ما وقت خودمان را برای یک موضوع نظیر باسکول، استاندارد و یا دیگر موارد جزئی دیگر تلف کنیم.

وی گفت: ما حاضر به تامین زمین و همه امکانات هستیم تا این بخش ها بیایند دراین منطقه ساختمان بسازند و مستقر بشوند تا صاحب کالا دغدغه این را نداشت باشند که چک کالا یک ماه طول بکشد. مدیر کل بنادر هرمزگان افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا رسوب کالا و کانتینر در این بندر به زیر 10 روز برسد و الان که ظرفیت کانتنیری مان از یک  میلیون و 300 هزار به 6 میلیون می رسد یعنی چیزی حدود پنج برابر می بایست در سیستم حمل و نقل متناسب با این ظرفیت سرمایه گذاری کرد. وی گفت:‌ خطوط ریلی ما باید حداقل 30 درصد کالاهای داخل بندر را حمل کند و این در حالی است که جابه جایی ما چه ورودی و چه خروجی در مجموع 3درصد است. اشکریز اضافه کرد: این سه درصد یعنی رسوب بیشتر کالا در بندر و فشار به کامیون،‌بالارفتن کرایه ها و افزایش هزینه تمام شده کالا و در نهایت نارضایتی صاحب کالا را در پی دارد.

وی از وزارتخانه ها و سازمان هایی چون صنایع و معادن و حفاظت محیط زیست و دیگر وزارتخانه های مرتبط با عمران منطقه خواست تا این سازمان را برای اعتلای این بندر که خروجی اش به عمران و آبادانی هرچه بیشتر کشور و استان منجر می شود،‌ یاری رسانند . اشکریز با اشاره به جذب 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این بندر طی یکسال و نیم گذشته،‌افزود: در صورت مساعدت و همکاری جدی مسوولان این میزان تا پایان برنامه چهارم توسعه به 500 میلیارد تومان می رسد.

۲۴ مهر ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۳۲۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید