فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر ثبت ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در فهرست آثار ملی/ موزه دریا و تاریخ دریانوردی ایجاد می شود رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر چابهار/ واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار ۹ برابر شد نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره تهدید اخیر آمریکا راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد عملکرد مطلوب بنادر در گرو زنجیره لجستیکی متناسب با ظرفیت تخلیه و بارگیری است آغاز تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده های غلات بندر شهید رجایی/ افزایش راندمان بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی
هیات دولت با تدوین لایحه ای خواستار شد: ممنوعیت ساخت اسکله بدون مجوز سازمان بنادرو کشتیرانی .

لایحه جدید دولت برای جلوگیری از فعالیت اسکله های فاقد مجوز ساخت توسط هیات دولت تصویب شد.

هیات دولت بر اساس لایحه ای جدید که به زودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد ، ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از ضوابط سازمان بنادر و کشتیرانی را ممنوع  اعلام کرد.

بنابر این گزارش بر اساس این لایحه که  به پیشنهاد وزارت راه و ترابری به تصویب هیئت وزیران رسیده آیین نامه سازمان بنادر و کشتیرانی مصوب 1348 کمیسیون های خاص مجلس با الحاق یک تبصره به آن اصلاح می شود.

به موجب این مصوبه که بزودی جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد از این   پس  تنها سازمان بنادر و کشتیرانی موظف به صدور مجوز ساخت اسکله در بخش دولتی و یا خصوصی خواهد بود.  همچنین طبق این تصمیم هیئت وزیران  سازمان بنادر و کشتیرانی به استناد بند 23 از ماده 3 آیین نامه داخلی خود  مسئولیت صدور مجوز ساخت تاسیسات دریایی و حق نظارت بر آنها را نیز برعهده خواهد داشت .

این گزارش حاکی است پیش از این نیز  سازمان بنادر و کشتیرانی  نسبت به تدوین  آیین‌‏نامه طراحی بنادر و سازه‌‏های دریایی را در یازده بخش و توسط گروه‌‏های کاری جداگانه اقدام کرده بود که بر اساس آن سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور و مرکز تحقیقات و آموزش وزارت راه و ترابری از سال 1377 کمیته تدوین نهایی آیین‌‏نامه طراحی بنادر و سازه‌‏های دریایی ایران را تشکیل داد.

  به اعتقاد  بسیاری از مسئولین و مقامات دولتی از آنجا که  اسکله های بدون مجوز و غیر قانونی یکی از اصلی ترین مبادی  قاچاق کالا به کشور محسوب می شود به نظر  لایحه جدید بتواند به عنوان مانعی در مقابل گسترش کالاهای قاچاق به کشور  و همچنین  مکمل فعالیت و نظارت سازمان بنادر و کشتیرانی  در بخش بنادر و سازه های دریایی عمل کند.

 

 

۷ آبان ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۳۳۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید