۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم موافقت دولت با برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ) در سال 1399 آنسوی دریاها در این هفته/ از پیشرفت هایی در پروژه کشتی های خودران تا بررسی وضعیت سولفور سوخت کشتی ها با الگوهای ابری نشست هم‌اندیشی و آشنایی با قوانین اداری ایثارگران در بندر گلمنخانه ارومیه برگزار شد آغاز مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور در بوشهر/ آمادگی بندر بوشهر برای برگزاری مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور تأمین ایمنی گردشگران؛ مهم ترین اولویت سازمان بنادر برای سفرهای دریایی نوروز/ استقبال مردم از سفرهای دریایی نوروزی افزایش یافته است/ برنامه ریزی سازمان بنادر برای ارتقاء زیرساخت‌ها و ایمنی سفرهای دریایی/ ضرورت آماده سازی طرح جامع و تخصصی گردشگری دریایی/ سفرهای دریایی دیگر محدود به تعطیلات نوروز نیست بازنگری در قراردادهای بندر انزلی در دستور کار قرار گرفته است/ راه‌اندازی ساختمان خدماتی سرمایه‌گذاری در انزلی افزایش اقبال به حمل و نقل کانتینری با رشد ۴,۷ درصدی عملکرد بنادر کانتینری در سال ۲۰۱۸/ سهم ۶۴ درصدی بنادر آسیا از کل مبادلات کانتینری جهان/ رشد ۶ درصدی ظرفیت ناوگان کانتینری و کاهش سن کشتی های کانتینربر
رشد روز افزون سهم حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(ره)
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی هفت ماهه سال جاری، شاهد رشد 71 درصدی در حمل و نقل ریلی بوده است.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به هم افزایی های سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران با هدف  افزایش سهم حمل و نقل ریلی از بنادر کشور، اظهار داشت: به دنبال این رویکرد مشترک ، تعداد 25هزار و 767 دستگاه واگن حامل کالا به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تردد داشته و در پی آن حدود یک میلیون و پانصد هزار تن کالا به اقصی نقاط کشور حمل گردید.

وی در ادامه تصریح نمود: این میزان حمل و نقل،  نسبت به مدت مشابه در سال قبل از رشد 71 درصدی برخوردار بوده است.

مهندس عبداللهی در ادامه به تداوم آمادگی تجهیزاتی و عملیاتی در  این مجتمع بزرگ بندری اشاره نمود و افزود: انتقال بخشی از ترافیک کالا برای حمل از این طریق و در پی آن تسهیل شرایـــط  به منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود  از دیگر عوامل  برای رشد روزافزون سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بوده است.

وی ضمن بیان مزیت های حمل و نقل ریلی از جنبه ی کاهش بار ترافیکی جاده ها و کاهش آلایندگی های زیست محیطی و افزایش ایمنی تردد، بیان داشت: علاوه بر آن با توجه به هدفمند سازی یارانه های انرژی، حمل و نقل ریلی جایگاه ویژه ای در زنجیره ی حمل و نقل کالا و توسعه حمل و نقل چند وجهی یافته است و تلاش می گردد با همکاری مضاعف راه آهن جنوب، بستر و شرایط مناسبی برای صاحبان کالا و بازرگانان جهت  بهره گیری از مزیت های شبکه ریلی کشور فراهم شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)  با اشاره به قدمت این مجتمع بزرگ بندری به عنوان قدیمی ترین بندر متصل به راه آهن سراسری، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان کانون مهم تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله غلات، زمینه ی مساعدی  برای انتقال بخش قابل توجهی از کالاهای تجاری از طریق  راه آهن به دیگر مراکز جمعیتی و مصرفی در کشور دارد.

​​​

۲۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۴,۰۹۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید