جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا
مقابله با آلوگی ناشی از تردد کشتی‌ها موضوع اصلی هفتمین اجلاس مدیران بنادر حاشیه دریای خزر
مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر گفت: یکی از موضوع اصلی این نشست، حفاظت از محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی‌ها است.

خسرو سرایی در نشست خبری که در پایان هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر که به میزبانی بندر امیرآباد شد، اظهار کرد: موضوع اصلی این نشست، حفاظت از محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی‌ها است.

وی با بیان اینکه درباره کاهش ذخایر آبزی دریای خزر هم بندی را در این پروتکل اضافه کرده و به توافق رسیدیم، افزود: کاهش سطح آب دریای خزر از موضوعات اساسی بوده که در این پروتکل به آن اشاره شده است.

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر با اشاره به اینکه بنادر موافقت خود را اعلام کردند تا برای مقابله با کاهش سطح آب دریای خزر، ورود پیدا کنند، گفت: با کاهش سطح آب دریای خزر، کشتی‌ها مجبور می‌شوند از ظرفیت کامل خود استفاده نکنند و با تردد بیشتر در دریا، آلودگی بیشتری را تولید می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه اگر کشتی‌ها نتوانند از ظرفیت کامل به خوبی بهره ببرند باز هم باید هزینه کامل سفر کشتی تامین شود، تصریح کرد: به این ترتیب هزینه کشتی به حمل بار تامین شده و باعث گران‌تر شدن حمل بار می‌شود.

سرایی با اشاره به اینکه گردشگری دریایی هم نیاز به مطالعات بیشتر از سوی تمامی کشورها و همچنین نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده‌تر است، ادامه داد: بعضی کشورها معتقدند چون دریای خزر در طول سال فقط چند ماهی از امواجی برخوردار است که مسافر دریایی به راحتی می‌تواند آن را تحمل کند و همچنین به دلیل اینکه کشتی‌هایی که در خزر تردد می‌کنند از آب‌خور کمب برخوردار بوده و طول زیادی ندارند به همین دلیل مسافرت دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر نیازمند مطالعات بیشتر است.

۲۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۰۱
روابط عمومی بندر امیرآباد |
کد خبر : ۳۴,۱۵۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید