بنادر کوچک؛ فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران است / ضرورت ایجاد امکانات و زیرساخت برای توسعه بنادر کوچک جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار تسریع در ساخت و سازهای توسعه ای بندر چابهار/ بندر چابهار؛ نقش کلیدی در توسعه کشور دارد ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران گردشگری دریایی چابهار/ سرمایه گذاران بخش خصوصی شریک تجاری سازمان بنادر هستند اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها
خسروسرایی مدیرکل ترانزیت وتعرفه ، پروتکل نهایی اجلاس مدیران بنادر خزر مصوب شد
با امضای پروتکل نهایی هفتمین اجلاس مشترک 5 جانبه مدیران بنادر کشورهای حاشیه خزر ، مقرر شد مدیران بنادر همه کشورها نسبت به ایجاد زیرساخت خدمات رسانی به کشتی‌های واگن‌بر موسوم به « فری رو – پاکس» اقدام کنند و با تشکیل کارگروه ویژه تبعات اقتصادی و فنی کاهش سطح آب دریای خزر را بررسی نمایند .

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی در روز پایانی اجلاس هفتم مدیران بنادر خزر که با حضور مدیران بنادر کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در استان مازندران برگزار شد، گفت : پروتکل نهایی این اجلاس ، ضمن ایجاد هماهنگی بیشتر بین مدیران، باعث تسهیل تجارت خزر می شود.

ارائه خدمات به کشتی‌های واگن بر در بندر امیرآباد در آینده نزدیک

خسرو سرایی در جمع خبرنگاران « ایجاد امنیت در دریای خزر» و «حفاظت از زیست محیط این دریای بسته» را از موضوعات اصلی نشست 5 جانبه عنوان کرد و گفت: یکی دیگراز موضوعاتی که در این باره بررسی شد ایجاد زیرساخت‌های خدمات رسانی به کشتی‌های واگن بر ( فری رو پاکس ) در بنادر حاشیه خزر توسط کشورها بود.

خسرو سرایی افزود: بندر امیرآباد در شمال ایران تنها بندری است که دارای اسکله رو- رو است و تلاش می‌شود تا چند ماه آینده زیرساخت‌های خدمات رسانی به شناورهای واگن‌بر فراهم شود.

وی به موضوع مقابله با آلودگی ناشی از تردد شناورها در خزر اشاره کرد و گفت: کاهش سطح آب دریای خزر نیز از موضوعاتی بود که در این پروتکل دنبال شد؛ بنادر موافقت کردند که راهکاری برای کاهش سطح آب دریای خزر پیدا کنند.

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: با کاهش سطح آب، کشتی‌ها نمی‌توانند از ظرفیت خود استفاده کنند بنابراین نیازمند تردد بیشتر هستند که این تردد بیشتر آلودگی ناشی از تردد و افزایش هزینه حمل کالا را به دنبال دارد.

سرایی اضافه کرد: در حال حاضر بنادر کشورهای ایران (بندر امیرآباد)، قزاقستان و آذربایجان زیرساخت خدمات‌رسانی به شناورهای واگن‌بر را دارند.

وی همچنین توضیح داد: اگر سیاست‌های کلی تجاری کشور به نوعی تعریف شود که صادرات بر واردات غلبه کند بنادر برای تخلیه و بارگیری و جابه‌جایی کالا ظرفیت لازم را دارند.

۲۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۴,۱۶۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید