ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود موافقت دولت با برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ) در سال 1399 آنسوی دریاها در این هفته/ از پیشرفت هایی در پروژه کشتی های خودران تا بررسی وضعیت سولفور سوخت کشتی ها با الگوهای ابری نشست هم‌اندیشی و آشنایی با قوانین اداری ایثارگران در بندر گلمنخانه ارومیه برگزار شد آغاز مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور در بوشهر/ آمادگی بندر بوشهر برای برگزاری مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور
خسروسرایی مدیرکل ترانزیت وتعرفه ، پروتکل نهایی اجلاس مدیران بنادر خزر مصوب شد
با امضای پروتکل نهایی هفتمین اجلاس مشترک 5 جانبه مدیران بنادر کشورهای حاشیه خزر ، مقرر شد مدیران بنادر همه کشورها نسبت به ایجاد زیرساخت خدمات رسانی به کشتی‌های واگن‌بر موسوم به « فری رو – پاکس» اقدام کنند و با تشکیل کارگروه ویژه تبعات اقتصادی و فنی کاهش سطح آب دریای خزر را بررسی نمایند .

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی در روز پایانی اجلاس هفتم مدیران بنادر خزر که با حضور مدیران بنادر کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در استان مازندران برگزار شد، گفت : پروتکل نهایی این اجلاس ، ضمن ایجاد هماهنگی بیشتر بین مدیران، باعث تسهیل تجارت خزر می شود.

ارائه خدمات به کشتی‌های واگن بر در بندر امیرآباد در آینده نزدیک

خسرو سرایی در جمع خبرنگاران « ایجاد امنیت در دریای خزر» و «حفاظت از زیست محیط این دریای بسته» را از موضوعات اصلی نشست 5 جانبه عنوان کرد و گفت: یکی دیگراز موضوعاتی که در این باره بررسی شد ایجاد زیرساخت‌های خدمات رسانی به کشتی‌های واگن بر ( فری رو پاکس ) در بنادر حاشیه خزر توسط کشورها بود.

خسرو سرایی افزود: بندر امیرآباد در شمال ایران تنها بندری است که دارای اسکله رو- رو است و تلاش می‌شود تا چند ماه آینده زیرساخت‌های خدمات رسانی به شناورهای واگن‌بر فراهم شود.

وی به موضوع مقابله با آلودگی ناشی از تردد شناورها در خزر اشاره کرد و گفت: کاهش سطح آب دریای خزر نیز از موضوعاتی بود که در این پروتکل دنبال شد؛ بنادر موافقت کردند که راهکاری برای کاهش سطح آب دریای خزر پیدا کنند.

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: با کاهش سطح آب، کشتی‌ها نمی‌توانند از ظرفیت خود استفاده کنند بنابراین نیازمند تردد بیشتر هستند که این تردد بیشتر آلودگی ناشی از تردد و افزایش هزینه حمل کالا را به دنبال دارد.

سرایی اضافه کرد: در حال حاضر بنادر کشورهای ایران (بندر امیرآباد)، قزاقستان و آذربایجان زیرساخت خدمات‌رسانی به شناورهای واگن‌بر را دارند.

وی همچنین توضیح داد: اگر سیاست‌های کلی تجاری کشور به نوعی تعریف شود که صادرات بر واردات غلبه کند بنادر برای تخلیه و بارگیری و جابه‌جایی کالا ظرفیت لازم را دارند.

۲۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۳۹
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۴,۱۶۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید