آیمو؛ قطعنامه تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها را منتشر کرد/ اعلام این قطعنامه به مراجع بندری، اپراتورهای بنادر و پایانه‌ها، مالکان کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و سایر ذینفعان ایران تجارت آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرد / معنا و مفهوم پیدا کردن تجارت بین کشورهای اسلامی اعلام تمایل 9 کشور برای سرمایه گذاری در بندر چابهار/ امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار؛ بدون هیچ محدودیتی/ پیوستن دیگر کشورها، یکی از قابلیت های موافقتنامه سه جانبه چابهار افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود
برگزاری دوره آموزشی روش های کاهش رسوبگذاری در بنادر
دوره آموزشی "روش های کاهش رسوبگذاری در بنادر" در تاریخ 16 لغایت 18 آذر ماه با همکاری اداره کل مهندسی سواحل و بنادر، اداره کل امور دریانوردان و دبیرخانه پیانک ایران برگزار گردید.

محمدرضا الهیار سرپرست معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی، با اشاره به استقبال گسترده اساتید،‌ دانشجویان، مدیران و کارشناسان ستاد و بنادر و شرکت های مهندسین مشاور، از حضور بیش از 120 نفر در دوره آموزشی فوق خبر داد. ایشان ضمن اشاره به سرفصل های این دوره شامل: مروری بر تاریخچه انتقال رسوبات، روش های موجود جهت کاهش رسوبگذاری و مدلسازی دو بعدی رسوبات  با نرم افزار PMO Dynamic  ارائه شده توسط پروفسور رابرت کربی (انگلستان)،  دکتر رضا کمالیان و دکتر اصغر بهلولی، بر اثرگذاری بالای دوره فوق تاکید و اذعان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، فیلم و مستندات دوره آموزشی پیش گفته در اختیار علاقمندانی که موفق به حضور نشده اند قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه سالیانه بخش عظیمی از بودجه سازمان صرف نگهداری و لایروبی بنادر صرف می گردد، لزوم به کارگیری روش های نوین جهت کاهش رسوبگذاری در بنادر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. روش هایی همچون در نظر گرفتن عمق دریایی فعال، با تغییر در دیدگاه موجود نسبت به انتقال رسوبات جهت رسیدن به آبخور مناسب، راهکاری نوین در راستای ایجاد ارتباط متقابل با بستر جهت حذف هزینه های لایروبی ارائه می دهد.

شایان ذکر است انجمن جهانی زیرساخت­های حمل و نقل آبی(PIANC) یک سازمان غیرسیاسی و غیر انتفاعی، متشکل از سازمان­های تخصصی دریایی، شرکت­ها و دولت­های مختلف صاحب تجربه در امور دریایی می­باشد که به عنوان قدیمی­ترین انجمن دریایی با هدف ارتقاء دانش فنی در زمینه زیرساخت­های حمل و نقل آبی در جهان تاسیس شده است. سازمان بنادر و دریانوردی از سال 2010 میلادی به طور رسمی به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو واجد شرایط انجمن جهانی زیرساخت­های حمل و نقل آبی (PIANC) انتخاب  گردید.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل های ارائه شده در دوره آموزشی با شماره 84932867-021 و یا پست الکترونیک pianc@pmo.ir  تماس حاصل نمایند.

۱ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۰
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۴,۴۶۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید