عملیات احداث اسکله چند منظوره بندر سیریک هرمزگان به زودی آغاز می شود/ ساخت اسکله شناور 150 تنی و رمپ 30 متری برای رونق تجاری سواحل مکران بندر شهید رجایی؛ پیشانی اقتصاد کشور است/ فعالیت بنادر مبنای سنجش پویایی اقتصاد کشور است/ توجه ویژه سازمان بنادر به نقش آفرینی بخش خصوصی مجوز بهره برداری بندر صیادی تنگ قدیم صادر شد بنادر کوچک؛ فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران است / ضرورت ایجاد امکانات و زیرساخت برای توسعه بنادر کوچک جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار
برگزاری دوره آموزشی روش های کاهش رسوبگذاری در بنادر
دوره آموزشی "روش های کاهش رسوبگذاری در بنادر" در تاریخ 16 لغایت 18 آذر ماه با همکاری اداره کل مهندسی سواحل و بنادر، اداره کل امور دریانوردان و دبیرخانه پیانک ایران برگزار گردید.

محمدرضا الهیار سرپرست معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی، با اشاره به استقبال گسترده اساتید،‌ دانشجویان، مدیران و کارشناسان ستاد و بنادر و شرکت های مهندسین مشاور، از حضور بیش از 120 نفر در دوره آموزشی فوق خبر داد. ایشان ضمن اشاره به سرفصل های این دوره شامل: مروری بر تاریخچه انتقال رسوبات، روش های موجود جهت کاهش رسوبگذاری و مدلسازی دو بعدی رسوبات  با نرم افزار PMO Dynamic  ارائه شده توسط پروفسور رابرت کربی (انگلستان)،  دکتر رضا کمالیان و دکتر اصغر بهلولی، بر اثرگذاری بالای دوره فوق تاکید و اذعان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، فیلم و مستندات دوره آموزشی پیش گفته در اختیار علاقمندانی که موفق به حضور نشده اند قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه سالیانه بخش عظیمی از بودجه سازمان صرف نگهداری و لایروبی بنادر صرف می گردد، لزوم به کارگیری روش های نوین جهت کاهش رسوبگذاری در بنادر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. روش هایی همچون در نظر گرفتن عمق دریایی فعال، با تغییر در دیدگاه موجود نسبت به انتقال رسوبات جهت رسیدن به آبخور مناسب، راهکاری نوین در راستای ایجاد ارتباط متقابل با بستر جهت حذف هزینه های لایروبی ارائه می دهد.

شایان ذکر است انجمن جهانی زیرساخت­های حمل و نقل آبی(PIANC) یک سازمان غیرسیاسی و غیر انتفاعی، متشکل از سازمان­های تخصصی دریایی، شرکت­ها و دولت­های مختلف صاحب تجربه در امور دریایی می­باشد که به عنوان قدیمی­ترین انجمن دریایی با هدف ارتقاء دانش فنی در زمینه زیرساخت­های حمل و نقل آبی در جهان تاسیس شده است. سازمان بنادر و دریانوردی از سال 2010 میلادی به طور رسمی به نمایندگی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو واجد شرایط انجمن جهانی زیرساخت­های حمل و نقل آبی (PIANC) انتخاب  گردید.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل های ارائه شده در دوره آموزشی با شماره 84932867-021 و یا پست الکترونیک pianc@pmo.ir  تماس حاصل نمایند.

۱ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۵۰
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۴,۴۶۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید