افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
ظرفیت بنادر بازرگانی کشور به ‪ ۱۶۰‬میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و کشتیرانی کشور روز شنبه‌ گفت: با اجرای طرح جامع، ظرفیت بنادر بازرگانی کشور به ۱۶۰میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

"علیرضا کبریایی " در حاشیه دوره آموزشی طرح جامع بنادر کشور در زیباکنار گفت: در زمان حاضر سالانه ۵۰میلیون تن کالا از طریق ۱۳بندر تجاری و بازرگانی کشور جابجا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مقدار باید طبق طرح جامع بنادر در سال ۸۸به ۹۳ میلیون و در سال ۹۴به ۱۶۰میلیون تن افزایش یابد. وی افزود: مطالعات بخش اول طرح جامع بنادر بازرگانی کشور که از سال گذشته با مشاور آلمانی شروع شده بود به اتمام رسیده‌است.

کبریایی همچنین از امضای قراردادی با شرکت ) H.P.Cشرکت مشاور بندر هامبورگ ) آلمان برای به روز کردن طرح‌های بنادر بازرگانی کشور خبر داد.

وی یادآورشد: از سال ۱۳۵۳به بعد طرح جدیدی در خصوص توسعه بنادر بازرگانی کشور اجرا نشده و توسعه بنادر براساس همان طرح‌های جامع قبلی انجام شده‌است. وی متذکر شد : تغییرات در مسایل حمل و نقل کالا و تحولات سیاسی منطقه ایجاب می‌کند، طرح جامع قبلی بازنگری شود.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادرکشور تاکید کرد: بر همین اساس سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار دادی را با شرکت "مشاور بندر هامبورگ "آلمان( (H.P.Cبا همکاری مشاور داخلی درسال گذشته منعقدکرده‌است.

کبریایی اظهار داشت: این طرح ظرفیت استراتژیکی توسعه بنادر بازرگانی را مشخص می‌کند.

وی افزود:بخش دوم این مطالعات که توسط مشاورخارجی در دست انجام است علاوه بر مشخص کردن طرح جامع بنادر، میزان توسعه فیزیکی و غیر فیزیکی هر یک از ۱۳بندر بازرگانی ایران را مشخص خواهد کرد و سازمان بنادر بر اساس این اطلاعات، طرح‌های توسعه‌ای خود را ادامه خواهد داد.

کبریایی متذکر شد : در قرارداد با مشاور آلمانی دو دوره آموزش برای پرسنل سازمان بنادرو کشتیرانی پیش بینی شده است که دوره اول در خرداد ماه گذشته در بندر شهید رجایی برگزارشد و دوره دوم نیز از امروز در زیبا کنار آغاز شده و تا بیست و پنجم آبان ادامه دارد.

۲۲ آبان ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۳۵۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید