فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر ثبت ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در فهرست آثار ملی/ موزه دریا و تاریخ دریانوردی ایجاد می شود رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر چابهار/ واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار ۹ برابر شد نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره تهدید اخیر آمریکا راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد عملکرد مطلوب بنادر در گرو زنجیره لجستیکی متناسب با ظرفیت تخلیه و بارگیری است آغاز تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده های غلات بندر شهید رجایی/ افزایش راندمان بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی
ظرفیت بنادر بازرگانی کشور به ‪ ۱۶۰‬میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و کشتیرانی کشور روز شنبه‌ گفت: با اجرای طرح جامع، ظرفیت بنادر بازرگانی کشور به ۱۶۰میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

"علیرضا کبریایی " در حاشیه دوره آموزشی طرح جامع بنادر کشور در زیباکنار گفت: در زمان حاضر سالانه ۵۰میلیون تن کالا از طریق ۱۳بندر تجاری و بازرگانی کشور جابجا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مقدار باید طبق طرح جامع بنادر در سال ۸۸به ۹۳ میلیون و در سال ۹۴به ۱۶۰میلیون تن افزایش یابد. وی افزود: مطالعات بخش اول طرح جامع بنادر بازرگانی کشور که از سال گذشته با مشاور آلمانی شروع شده بود به اتمام رسیده‌است.

کبریایی همچنین از امضای قراردادی با شرکت ) H.P.Cشرکت مشاور بندر هامبورگ ) آلمان برای به روز کردن طرح‌های بنادر بازرگانی کشور خبر داد.

وی یادآورشد: از سال ۱۳۵۳به بعد طرح جدیدی در خصوص توسعه بنادر بازرگانی کشور اجرا نشده و توسعه بنادر براساس همان طرح‌های جامع قبلی انجام شده‌است. وی متذکر شد : تغییرات در مسایل حمل و نقل کالا و تحولات سیاسی منطقه ایجاب می‌کند، طرح جامع قبلی بازنگری شود.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادرکشور تاکید کرد: بر همین اساس سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار دادی را با شرکت "مشاور بندر هامبورگ "آلمان( (H.P.Cبا همکاری مشاور داخلی درسال گذشته منعقدکرده‌است.

کبریایی اظهار داشت: این طرح ظرفیت استراتژیکی توسعه بنادر بازرگانی را مشخص می‌کند.

وی افزود:بخش دوم این مطالعات که توسط مشاورخارجی در دست انجام است علاوه بر مشخص کردن طرح جامع بنادر، میزان توسعه فیزیکی و غیر فیزیکی هر یک از ۱۳بندر بازرگانی ایران را مشخص خواهد کرد و سازمان بنادر بر اساس این اطلاعات، طرح‌های توسعه‌ای خود را ادامه خواهد داد.

کبریایی متذکر شد : در قرارداد با مشاور آلمانی دو دوره آموزش برای پرسنل سازمان بنادرو کشتیرانی پیش بینی شده است که دوره اول در خرداد ماه گذشته در بندر شهید رجایی برگزارشد و دوره دوم نیز از امروز در زیبا کنار آغاز شده و تا بیست و پنجم آبان ادامه دارد.

۲۲ آبان ۱۳۸۵ ۰۰:۰۰
کد خبر : ۳۵۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید