اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری
بنابر گزارش موسسه کلارکسون رشد تجاری جهان امسال روند کاهشی داشته است...

 

به‌طوری‌که این روند در سال 2016 معادل 2.2 درصد و در سال 2015 برابر با 3.2 درصد بود. از نظر وضعیت بازارهای کشتیرانی، ناوگان کشتی‌های فله‌بر در نیمه نخست سال جاری دچار افت شدید و تاریخی شد اما، بازار کشتی‌های کانتینری شرایط مناسب‌تری داشت. امسال رشد ناوگان کشتیرانی جهان 1 درصد و ظرفیت جهانی به 1.8 میلیارد [1]DWT رسید. از جمله عوامل محدود کردن رشد کشتیرانی، افزایش اوراق سازی و کاهش شدید سفارش ساخت کشتی‌های جدید مطرح شده است. پیش بینی می‌شود در ادامه سال 2016 با کاهش بیشتر قیمت ساخت کشتی روبرو باشیم.

نرخ اجاره کشتی‌های حمل LPG[2] بر خلاف سال 2015 کاهش یافت و اجاره یک فروند کشتی VLGC[3] به 22 هزار دلار در روز رسید. کلارکسون اعلام کرد وضعیت بازارهای کشتیرانی در آینده نزدیک دگرگون خواهد شد و با وجود تلاش‌های بسیار زیاد، ممکن است با تامین کنندگان مالی خود رویارویی نامناسبی داشته باشند. اجاره تاسیسات و سازه‌های فراساحلی نیز نسبت به هفت سال پیش 50 درصد کاهش پیدا کرد. به‌طوری‌که نرخ بیکاری تاسیسات دریایی یکی از بزرگ‌ترین معضلات این بخش خواهد بود. در این میان نرخ اجاره نفتکش‌ها و کشتی‌های حمل محصولات نفتی با وجود کاهش در شش ماهه نخست سال، همچنان بالاتر از سطح میانگین باقی مانده است. بهترین عملکرد در صنعت کشتیرانی مربوط به کشتی‌های رو- رو و تفریحی می باشد.



[1] - Dead-Weight Tonage

[2] - Liquid Petroleum Gaz

[3] - Very Large Gaz Carrier

۴ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۵۶
کد خبر : ۳۶,۳۰۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید