بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
مهندس سعید نژاد در مراسم معارفه معاون برنامه ریزی تشریح کرد :مهم ترین ماموریت های سازمان بنادر در بخش منابع انسانی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم معارفه معاون جدید برنامه ریزی و توسعه منابع این سازمان با بیان اینکه در دوره پر از تحول و تغییرات در بخش تجارت بین المللی و بنادر بازرگانی کشور پس از فرایند «برجام» قرار داریم، گفت : این تغییرات و تحولات نیازمند برنامه ریزی و دقت کافی در انجام کارها و مأموریت های سازمانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات ناخواسته و ظالمانه بر کشور ناشی از تحریم های یک جانبه خاطرنشان کرد : خوشبختانه الان در حال برون رفت از این شرایط هستیم. از این رو لازم است در بخش راهبری فعالیت های دریایی و بندری کشور از تدابیر کافی و هوش و ذکاوت و سرعت عمل مناسب برای تطبیق با این شرایط برخوردار باشیم.

تردد بدون محدویت خطوط کشتیرانی معتبر در بنادر ایران

مهندس سعیدنژاد با تبیین عملکرد بخش کانتینری بنادر به عنوان یک شاخص عمده و تاثیرات تحریم های ظالمانه بر این بخش اظهار داشت : تا قبل از تحریم، عملکرد بنادر در بخش حمل و نقل کانتینری 2/3 میلیون TEU بود. این میزان با پیشرفت در شرایط عادی و غیر تحریمی، پیش بینین می شد به رقم 6 میلیون TEU در سالهای آتی ارتقا پیدا کند که به جهت تحمیل شرایط تحریم، امروز به  یک سوم  رقم گفته شده رسیده است.

محمد سعیدنژاد در بخش دیگری از سخنان‌اش با اعلام اینکه در پی ایجاد گشایش در کشور و بنادر تجاری ناشی از توافقات هسته ای، هیچ تحریمی در بنادر ایران وجود ندارد، از تردد بدون محدویت شناورهای بزرگ و خطوط کشتیرانی معتبر دنیا در بنادر ایران خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأثیرات فضای جدید کشور پس از فرایند «برجام» در بخش توسعه ای  بنادر، گفت : طی یک سال گذشته پس از توافق هسته ای، پروژه خرید تجهیرات بندری به عنوان بزرگ ترین پروژه  دولت و کشور در جلوترین مرحله اجرا قرار دارد.

سعیدنژاد با بیان اینکه قرارداد تجهیزات تخلیه و بارگیری بندر شهیدرجایی در مرحله نهایی شدن است، آن را ناشی از فرصت های ایجاد شده پس از گشایش سیاسی در کشور برشمرد.

اهمیت پرداختن به مسائل نرم افزاری سازمان بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان‌اش با تأکید بر اینکه مسائل نرم افزاری سازمان بنادر اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به موارد سخت افزاری دارد، اظهار داشت : موضوعات جدی نرم افزاری چون تهیه و تنظیم قوانین و مقررات، بهبود و اصلاح ساختار و روش های فعالیت های سازمان در بخشهای مختلف، ارتقای تکنولوژی های مرتبط به خصوص IT از جلمه مواردی است که باید به آن پرداخته شود.

ابلاغ ساختار جدید سازمان بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر با اعلام خبر «تدوین و ابلاغ ساختار جدید این سازمان» به عنوان یک گام مثبت و مناسب جهت ارتقای بهبود عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی، موضوع منابع انسانی شامل گزینش و جذب، آموزش، تعیین مأموریت ها، انگیزش و تعیین مصادیق فعالیت ها را از جمله موضوعات مورد تأکید برشمرد که به برنامه ریزی متمرکز نیاز دارد.

تاکید بر جذب نیروی انسانی متناسب با ماموریت های سازمان بنادر

محمد سعیدنژاد با تأکید بر اینکه جذب نیروی انسانی در سازمان بنادر و دریانوردی باید متناسب با نوع مأموریت ها و مسئولیت ها در این سازمان باشد گفت : سازمان بنادر هم به جهت تعامل جدی با سازمان جهانی دریانوردی و به لحاظ حرفه ای و تخصصی ناشی از مسائل پیچیده فنی در دریا و هم به جهت مدیریت حمل و نقل دریایی و بخش تجاری از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است.

به گفته سعیدنژاد، نیروهای فعال در بخش دریایی و بندری باید یک سر و گردن بالاتر از سایر بخشهای حمل و نقل کشور از حیث تخصص، دانش و توانمندی ها باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت آموزش های سطح خارجه، آموزش های کوتاه و میان مدت جهت ارتقای نیروی انسانی، از اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات موجود و استفاده از ظرفیت های قانونی جدید در این خصوص خبر داد.

ارتقای فرهنگ سازمانی و توجه به کارکنان مناطق محروم

سعیدنژاد در ادامه با تأکید بر توجه جدی به موضوع «فرهنگ سازمانی» به عنوان یک کار سیستماتیک و فنی در سازمان، آن را یکی از مأموریت های محوری در بخش معاونت منابع انسانی سازمان بنادر برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به عنوان تأکید خاص از توجه به «خانواده» و « نیروی سازمانی در مناطق محروم» به ویژه در سواحل جنوب کشور سخن گفت و اظهار داشت : کارکنان بنادر باید اطمینان داشته باشند، هر تصمیمی در ستاد، اول از همه مورد خطاب پرسنل این سازمان در سخت ترین شرایط کاری خواهد بود.

سعیدنژاد با اشاره به موضوع «انضباط مالی» به عنوان یک از مباحث مورد تأکید دولت و نظام ، بر احتراز جدی از هر گونه تخلف مالی تأکید کرد و آن را بر سلامت سازمان و ارتقای فرهنگ سازمانی موثر دانست.

در این مراسم که اعضای هیات عامل و مدیران ارشد سازمان بنادر حضور داشتند ، با حکم وزیر راه و شهرسازی ، منصور آرامی به عنوان معاون جدید برنامه ریزی و توسعه منابع این سازمان معرفی و از خدمات علی جهاندیده قدردانی شد.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۷:۲۲
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۶,۳۵۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید