بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
بازگشت 14 خط کشتیرانی خارجی پس از برجام
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام خبر راه اندازی سرویس جدید خط کشتیرانی لاینر کره ای هایوندای در بزرگترین بندر بازرگانی ایران، گفت: پس از اجرایی شدن برجام، 14 شرکت کشتیرانی لاینر به بندر شهید رجایی بازگشته اند.

به گزارش روابط عمومی ، ابراهیم ایدنی در این رابطه اظهار داشت : کشتی کانتینر بر هایوندای گلوری (GLORI HYUNDAI)کره جنوبی با ظرفیت حمل چهار هزار و 800 کانتینر، در اسکله 5 ترمینال یک بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی افزود : این کشتی متعلق به سرویس CME به عنوان زیرمجموعه شرکت معتبر کشتیرانی هایوندای(HYUNDAI) از جمله 10 خط کشتیرانی بزرگ  جهان است و چهاردهمین خط مستقیم کانتینری (لاینر) محسوب می شود که پس از برجام به بندر شهید رجایی بازگشته است.

ایدنی بیان کرد: "هایوندای گلوری" 995 TEU کانتینر وارداتی را تخلیه و یکهزار و 421 TEU کانتینر را بارگیری کرد..

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مبدأ این کشتی را بنادر کشور چین و مقصد بعدی آن را بندر سنگاپور اعلام کرد و گفت : این خط کشتیرانی از این پس با دو سرویس هفتگی 4 هزار TEU کانتینر را در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری می کند.

وی استفاده از بازار 80 میلیونی ایران و کوتاه بودن 70 کیلومتری مسیر بندر شهید رجایی در تنگه هرمز نسبت به بنادر دیگر کشورها را از جمله جذابیت هایی دانست که خطوط کانتینری بین المللی تمایل دارند با حضور در بندر شهید رجایی از آن بهره مند شوند.

ایدنی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 680 هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی جابجا شده که 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در پی بازگشت خطوط مستقیم کشتیرانی های بین المللی به بندر شهید رجایی پس از اجرایی شدن برجام ، کالاها دو هفته زودتر در چرخه حمل و نقل دریایی جابجا شده اند.

این مقام مسئول گفت : با افزایش تعاملات بین المللی ، عرضه و تقاضا و اشتغال در بخش فعالیت های اقتصادی دریا محور افزایش یافته و دست بنادر واسطه از چرخه تبادلات تجاری بین المللی ایران کوتاه شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به ظرفیت جابجایی سالانه 3.3 میلیونTEU کانتینر در بندر شهید رجایی تصریح کرد: حمل کانتینر پیشرفته ترین شیوه حمل از نظر ایمنی، سرعت و سهولت جابجایی بین بنادر دنیاست.

۲۳ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۱۱
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۶,۴۴۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید