بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
عملیات خارج سازی دوبه "حسن" در بندر دیر
عملیات خارج سازی دوبه حسن در حوضچه شیلات بندر دیر ،با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی، مسعود قاسمیان معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دراین باره گفت: در راستای اهداف سازمانی و به منظور بهبودسطح ایمنی آبراه ها، ایجاد محیطی امن برای تردد شناورها و حفظ محیط زیست آب های استان بوشهر عملیات خارج سازی دوبه حسن در حوضچه شیلات بندر دیر، انجام شد.

قاسمیان افزود: این شناور که در سال 1369درحوضچه شیلات این بندرغرق شده بود و سبب بروز سوانح متعددی و  همچنین مانع بزرگی برای انجام عملیات های لایروبی در بندر دیر  محسوب می شد، پس از نهایی شدن طرح ، عملیات خارج سازی آن آغاز گردید.

وی در خصوص مراحل خارج سازی این شناور بیان کرد: ابتدا پس از بازدید از وضعیت شناور زیر آب و بررسی شرایط حوضچه اهم از عمق آب، وضعیت جزرو مدی و میزان ورود گل به منظور لایه روبی، مراحل خارج سازی  شامل انتقال  بارج 100تنی به موقعیت مغروقه، آماده سازی تجهیزات کرن بارج با توجه به شرائط مغروقه اهم از نصب پمپ گل شویی، کمپرسور فشار ضعیف و تجهیزات ایرلیفت ،عملیات گل شویی داخل مغروقه و پاکسازی آن،اتصال وایر و زنجیر به نقاط از پیش تعیین شده مغروقه جهت خارج سازی،بالا آوردن مغروقه که طبق برنامه ریزی در سه مرحله از سینه، میانه و پاشنه شناور،برشکاری مغروقه به روش زیر آبی (الکترود زیر آبی)،خارج سازی قسمت های برشکاری شده،اتصال قسمت باقیمانده به وسیله زنجیر و وایر. این مرحله خود از 6 مرحله که شامل خارج سازی دوقسمت از سینه، دو قسمت از سازه میانی مغروقه و دو قسمت پاشنه ، تشکیل می شود،خارج سازی قسمت های باقیمانده،انتقال لاشه مغروقه به ساحل بندر دیر وبرشکاری لاشه مغروقه به اجزای قابل حمل و انتقال آن به اسکله بندر دیر  انجام گرفت. 

۲۷ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۶,۵۰۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید