فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر ثبت ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در فهرست آثار ملی/ موزه دریا و تاریخ دریانوردی ایجاد می شود رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر چابهار/ واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار ۹ برابر شد نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره تهدید اخیر آمریکا راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد عملکرد مطلوب بنادر در گرو زنجیره لجستیکی متناسب با ظرفیت تخلیه و بارگیری است آغاز تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده های غلات بندر شهید رجایی/ افزایش راندمان بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی
مدیرعامل سازمان بنادر در سمینار سوخت رسانی دریایی: سرمایه گذاری بخش خصوصی تضمین می شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در اولین سمینار تخصصی سوخت رسانی دریایی با اعلام خبر «آمادگی این سازمان برای تضمین سرمایه بخش خصوصی در صنعت بانکرینگ»و با تاکید بر اتخاذ سیاست اصولی تر در ارتباط با صنعت بانکرینگ گفت : باید کمیته خاصی بین سازمان بنادر ودریانوردی، وزارت نفت و بخش خصوصی برای مقوله بانکرینگ تشکیل شود.

محمد سعیدنژاد با اشاره به مقایسه ایران با بندر فجیره امارات در صنعت بانکرینگ گفت: تفاوت ما با کشورهای همسایه تنها به صنعت بانکرینگ محدود نمی‌شود؛ زیرا در حوزه‌های ترانزیت، ترانشیپ و توریسم هم به دلیل سیاست‌های کلان بین‌المللی و رفتارهای سیاسی خاص از کشورهای همسایه عقب افتادهایم.

معاون وزیر راه و  شهرسازی با تاکید بر اینکه باید از موقعیت‌های خاص ایران در دوره پس از برجام به طور کامل استفاده کنیم، یادآور شد: کشورهای منطقه از موقعیت‌های دشوار ما در دوران جنگ و تحریم استفاده کرده و پیشرفت کردند، بنابراین باید در دوران پساتحریم از فرصت ایجاد شده بهره کامل را ببریم.

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی با بیان اینکه این سازمان مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت بانکرینگ را  ندارد، گفت: سازمان بنادر آمادگی دارد از سرمایه گذاری بخش های خصوصی در حوزه بانکریگ حمایت و پشتیبانی کند.

سه ضلع موثر بانکرینگ در ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه در بخش بانکرینگ سه ضلع حیاتی سازمان بنادر به عنوان تامین امور زیربنایی، وزرات نفت برای ایجاد فضای کسب و کار و بخش خصوصی سرمایه گذار حضور دارند، گفت: باید کمیته ویژه برای مقوله بانکرینگ بین این سه ضلع تشکیل شود تا در جلسات کارشناسی و پس از تبادل اطلاعات و هماهنگی‌ها ، تصمیمات  قانونی و رسمی از طریق این کمیته اعلام شود.

مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی ادامه داد: باید گزارشی از صنعت بانکرینگ کشور را به شورای عالی ترابری به عنوان مرجع حاکمیتی ارائه دهیم و  در این شورا با حضور وزارت نفت، کمیته فرعی صنعت بانکرینگ تشکیل شود تا به راهکار مشخصی برای ساختار تصمیم‌گیری قانونی در کشور دست یابیم.

بزرگترین قرارداد صنعت بانکرینگ ایران منعقد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه صنعت بانکرینگ یکی از موضوعات مورد توجه سازمان بنادر و وزارت نفت است، گفت: در چند سال اخیر، ما رشد خوبی در این صنعت داشتیم و مهم این است که ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به بنادر ایران جهش پیدا کرده و شرایط تحول جدی است.

سعیدنژاد ادامه داد: در بحث بانکرینگ، سازمان بنادر و وزارت راه و وزارت نفت مکلف شدند تسهیلات لازم برای اجرای این کار را فراهم کنند. در این عرصه رشد داشته‌ایم اما مناسب نبوده است.

وی افزود: در سال 94 میزان بانکرینگ اجرایی شده توسط ایران از 3.3 میلیون تن به 4.4 میلیون تن افزایش یافت، همچنین در سال 93 بزرگترین قرارداد بانکرینگ کشور منعقد شدکه در این زمینه عملیات اجرایی به صورت جدی در حال انجام است.

سرمایه بخش خصوصی در صنعت بانکرینگ تضمین می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام آمادگی این سازمان در خصوص صدور مجوز فعالیت به سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: سازمان بنادر آمادگی تضمین سرمایه‌گذاری در صنعت بانکرینگ را نیز دارد زیرا بحث ضمانت به عنوان یکی از مشکلات بزرگ سرمایه گذاران با حمایت سازمان بنادر مرتفع شود.

سعیدنژاد با تاکید بر اینکه صنعت بانکرینگ یک فعالیت بین المللی و اینترنشنال است ، تصریح کرد: ما برای توسعه صنعت بانکرینگ باید با شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه بانکرینگ مشارکت داشته باشیم و هیچ منع قانونی در این زمینه وجود ندارد.

سعید نژاد با اشاره به پیگیری معافیت مالیاتی شرکت‎‌های بانکرینگ در کشور تصریح کرد: مقرر شد طی مکاتبات با وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی، این شرکت‌ها در صورت اخذ مجوز فعالیت در مناطق آزاد و ثبت دفتر، معافیت مالیاتی مشمول آنها شود.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت مخازن موجود بانکرینگ 520 هزار تن است و 790 هزار تن نیز در دست ساخت توسط بخش خصوصی است ، اما کل مخازن بانکرینگ و غیربانکرینگ کشور در بنادر 1.9 میلیون تن است.

وی بیان کرد: در چهار سال گذشته میزان کشتی‌ها در حوزه LNG چهار برابر شده است و ما نیز باید در این حوزه به سرمایه‌گذاری جدی نیاز داریم.

 

۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۳۱
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۶,۵۷۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید