صرفه جویی یک میلیون دلاری در مرکز تعمیرات بندر امام خمینی(ره) سازمان بنادر به دنبال پیاده سازی تعامل شهر و بندر است/ بخش خصوصی؛ برای سرمایه گذاری در بنادر راغب است/ با تعامل بین شهر و بندر؛ نرخ اشتغال در شهرهای بندری افزایش پیدا می کند شاهد تحول در بندر شهیدبهشتی چابهار هستیم/ اقدام درخور سازمان بنادر و دریانوردی در کاهش تعرفه کالا و کشتی در بنادر کشور/ بهره برداری از قابلیت های چابهار می تواند برای حل مشکلات اقتصادی کارساز باشد شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در بندر شهیدبهشتی چابهار فراهم شده است/ بندر شهیدبهشتی چابهار فرصتی مناسب برای صادرات کالاهای کشاورزی /تقویت بندرشهید بهشتی چابهار هدف استراتژیک در بخش راهبردی نظام است تقدیر معاون وزیر صنعت از سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه سواحل مکران/ چابهار هاب جدی برای معدن و صنایع معدنی است ارتقای ظرفیت بندرشهید بهشتی چابهار به 77 میلیون تن در سال/ بهره‌برداری موقت از پایانه بندری چابهار تا اواسط تیرماه/ تبدیل بندر شهیدبهشتی چابهار به یک بندر نسل سوم دو پروژه مهم بندر شهید بهشتی چابهار کلید خورد/ قرارداد نخستین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی امضا شد/ کارخانه تصفیه شکر در بندر شهیدبهشتی چابهار احداث می شود پیگیری های سازمان بنادر و دریانوردی نتیجه داد/ مشکل سه دریانورد ایرانی گرفتار در آب های امارات حل شد/ دریانوردان ایرانی می توانند به کشور بازگردند/ پرداخت حقوق دریانوردان در دستور کار شرکت WSI بهره برداری از 2 دستگاه مکنده غلات در بندر شهید بهشتی چابهار / تا پایان سال جاری 6 مکنده غلات آماده افتتاح می شود / همکاری ایران و آلمان در ساخت تجهیزات استراتژیک امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار
چین مشتاق افزایش همکاری با تهران از طریق راهروی اقتصادی چین - پاکستان است

 

به‌نقل از خبرگزاری "وب ایندیا 123" سان ویدونگ، سفیر چین در پاکستان اعلام کرد؛ پکن مشتاق افزایش همکاری با تهران از طریق راهروی اقتصادی چین پاکستان (CPEC)[1] است. ویدونگ نقل کرد اگر ایران به پروژه 46 میلیاردی (CPEC) بپیوندد، همکاری برد بردی برای تهران و پکن خواهد بود.

CPEC پروژه بزرگی میان پکن و پاکستان  است که در آن چین 46 میلیارد دلار در پاکستان سرمایه گذاری می‌کند. این راهروی اقتصادی متشکل از خطوط حمل و نقل جاده ای، ریلی و خطوط لوله انتقال انرژی خواهد بود و تکمیل آن حداقل تا سال 2025 طول خواهد کشید، کشتی‌های غول پیکر نفت‌کش و باری چین، برای دسترسی به کشورهای نفت‌خیز حوزه خیلج فارس و حتی برای دسترسی به بازارهای مصرف کالاهای متنوع چینی در حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه، اروپا و آفریقا، دیگر مجبور نخواهند بود مسیر 13 هزار کیلومتری آب‌های اقیانوس هند تا بندر شانگهای را طی کنند. در واقع با اجرای طرح یاد شده، این مسیر با کاهش 10 هزار کیلومتری، تنها به حدود 3 هزار کیلومتر کاهش خواهد یافت.



[1] - China Pakistan Economic Corridor

۱۹ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۲۰
کد خبر : ۳۷,۲۳۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید