سازمان بنادر؛ پسکرانه بنادری که فرصت سرمایه گذاری دارند را اولویت گذاری کند/ رونق پسکرانه بنادر مستلزم توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای است/ کاهش هزینه های تولید با حضور تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر/ افزایش صادرات کالا با استقرار واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر افزایش همکاری های تجاری بنادر گیلان با بندر اکتائو قزاقستان/ بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، وارد کنندگان و صادرکنندگان تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی
نخستین کشتی حمل خودرو با پرچم ژاپن در بندر شهید رجایی پهلو گرفت
نمایندگان خط کشتیرانی NYK ژاپن با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی، طی مذاکراتی با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برنامه ریزی های صورت گرفته برای سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر دادند.
 

به گزارش روابط عمومی ، چندتن از مدیران شرکت کشتیرانی بین المللی NYK به همراه نماینده این شرکت در ایران ضمن حضور در بندر شهید رجایی با مدیر ارشد این بندر مهم و استراتژیک در منطقه خلیج فارس به گفتگو نشستند.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست از فراهم بودن شرایط خدمات رسانی به شرکت های کشتیرانی بین المللی سخن به میان آورد و گفت: بندر شهید رجایی به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب مجموعه ای از فرصت ها به ویژه در زمینه ترانزیت است.

 وی افزود: خط کشتیرانی NYK می تواند از طریق بندر شهید رجایی علاوه بر بازار بزرگ سرزمین ایران، به جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای مشترک المنافع ( CIS) نیز دسترسی داشته باشد و خودروهای ترانزیتی خود را از این مسیر جابجا کنند.

عفیفی پور همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود، توانمندی های فنی و عملیاتی بندر شهید رجایی را برای میهمانان خارجی و نماینده آنان در ایران تشریح کرد.

 مدیران شرکت کشتیرانی NYK نیز از برنامه ریزی بلندمدت شرکت متبوع خود جهت تردد کشتی های حمل خودرو(RO-RO) به بزرگترین بندر تجاری ایران و ایجاد یک ترمینال تخصصی نگهداری خودروهای ترانزیتی در این بندر خبر دادند.

پس از برگزاری این نشست، نمایندگان این خط کشتیرانی بین المللی ضمن بازدید از زمین و طرح سرمایه گذاری نگهداری خودرو، از ترمینال های مختلف بندر شهید رجایی نیز بازدید نموده و در جریان آخرین وضعیت عملیاتی این بندر قرار گرفتند.

گفتنی است، نخستین کشتی حمل خودرو با پرچم ژاپن به نامAtlas Leader  با طول ۲۰۰ متر و تناژ ۶۳ هزار تن عصر روز یکشنبه سوم بهمن در بندر شهید رجایی پهلو گرفت. این شناور، بندرعباس که یکی از بنادر بزرگ در خلیج فارس است را در برنامه گردشی خود جاداده است.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی به علت فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها، با قرار گرفتن در محل تلاقی راهگذر ترانزیتی شمال - جنوب، مهم ترین کانون تجارت بین المللی ایران محسوب می شود. در شرایطی که بیش از ۹۰ درصد جابه جایی محموله های تجاری کشور از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد، بندر شهید رجایی به تنهایی عهده دار بیش از ۵۳ درصد حجم کل این مبادلات در زمینه ترانزیت، واردات، صادرات و سایر فعالیت های بندری است و تاثیرگذاری ویژه ای در اقتصاد منطقه دارد.

۴ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۴۱
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۷,۷۸۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید