۱۰۱هزار تن شکر در انبارهای بنادر کشور ذخیره شده است/ بازرگانان و تجار با توجه به نزدیکی به پایان سال، فرآیند ترخیص کالاها از بنادر را تسریع کنند/ کالاهای اساسی موجود در بنادر پاسخگوی بازار شب عید است ضرورت به روز رسانی مفاد قرارداد لایروبی و اصلاح رژیم رسوب گذاری بنادر شمالی/ سازمان بنادر؛ ظرفیت بیش از یک میلیون متر مکعب لایروبی در بنادر شمالی را دارد تحول دریایى؛ لازمه رونق اقتصادى است/ زمان اثبات توانایى بخش خصوصى در حوزه دریایى با حسن اعتماد سازمان بنادر فرارسیده است/ ضرورت تداوم حمایت ها از متخصصان داخلی تعمیر 27فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی/ کاهش هزینه‌ تمام شده تعمیرات با بهبود روش‌ها و استانداردهای بین‌المللی ۳بسته حمایتی از ناوگان تحت پرچم و کشتیرانی ملی/ وجود۵.۳ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و پای اسکله/ سازمان بنادر در زمان تحریم توانست ترمینال اپراتورها و بخش خصوصی را فعال نگه دارد/ معرفی 600 هزار تن کالا رسوبی به سازمان فروش اموال تملیکی ساخت پیشرفته‌ترین ایستگاه رادیویی دریای عمان در بندر چابهار/ کاهش زمان واکنش عملیات‌های نجات دریایی توسعه صادرات غیرنفتی با رونق صنایع دریایی کشور/ صنعت دریایی؛ یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه صادرات و واردات از مسیر بنادر/ بخش خصوصی؛ علاقمند به فعالیت در حوزه صنایع دریایی است/ نگاه مثبت سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه صنایع دریایی با تکیه بر توان داخلی در ساخت و تولید ناوگان دریایی؛ هیچ کمبودی نداریم و کاملا خودکفا شده‌ایم/ ساخت ۲۶ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر در سایت‌های شناورسازی شمال و جنوب کشور/ تزریق ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع سازمان بنادر به صنایع دریایی توسعه صنعت دریامحور؛ زمینه ساز پیشرفت اقتصادی کشور است/ تاسیس دانشکده تخصصی دریانوردی و بندری گام‌ نخست خودباوری در عرصه اقتصاد دریامحور/ بهره گیری از تولید داخلی در صنایع دریایی دستور کار جدی دولت است انقلابی در داخلی‌سازی صنایع دریایی کشور شروع شده است/ ۴۵۰۲ فروند شناور در طرح تحول صنایع دریایی جایگزین خواهد شد/ در توسعه و اقتصاد دریامحور؛ رشد خواهیم کرد
بندر آستارا با افزایش آبخور آماده پذیرش کلیه کشتی های متردد در دریای خزر خواهد بود
مهندس حسین چراغی با تاکید به این مهم که بندر آستارا، بندر راهبردی شمال غرب کشور است بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی ،بر اساس برنامه‌ریزی های از پیش تعیین شده جهت تردد ایمن  شناورهای تجاری  در بندر آستارا، لایروب یاسین، مجهزترین لایروب شمال کشور در این بندر استقرار یافته و مقرر است تا بر اساس برنامه‌ریزی و در زمانبندی های مشخص، این بندر را به شرایط مناسب جهت تردد ایمن کشتی ها برای حمل و نقل کالا برساند. 
چراغی افزود: با توجه به شرایط قرارداد بهره بردار بندر آستارا و همچنین در خصوص توسعه حمل و نقل کالا در این بندر، در نظر است تا با یک برنامه‌ ریزی کوتاه مدت آبخور کانال ورودی این بندر به میزان مورد نیاز و متناسب با سایز کلیه کشتی های موجود در دریایی خزر ارتقاء یابد.

وی افزود: در این بندر هم اکنون فعالیت تخلیه و بارگیری فعال است. در طراحی این بندر سه پست اسکله تجاری و یک پست اسکله سوختی در نظر گرفته شده است که می بایست در برنامه زمان بندی طرح توسعه این بندر توسط بخش خصوصی اجرا گردد. 

همچنین وی متذکر شد : این ظرفیت بالا و مهم برای استان گیلان فرصتهای سرمایه گذاری بسیاری را در این منطقه ویژه در بر خواهد داشت، لذا سازمان در کلیه موضوعات همکاری و مساعدتهای لازم را در جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایجاد زیرساختهای بندری و همچنین تولیدی انجام خواهد داد. 

چراغی در ادامه، اتصال بندرگاه انزلی به خط ریلی سراسری کشور را به لحاظ تاثیر در تبادل کالا، یکی از مزیت های بزرگ بنادر گیلان و به مرکزیت مجتمع بندری انزلی عنوان کرد و افزود: امید است به لحاظ اهمیت موضوع، عملیات اجرایی مسیر رشت به آستارا در زمان مناسب صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه بندر آستارا تاکید کرد: این بندر احیا کننده نقش تاریخی این منطقه در حمل و نقل دریایی خزر می باشد و از طرفی محل تلاقی دو قاره و کریدورهای مختلف حمل و نقل است که به همراه توسعه بندر و امتداد راه‌آهن سراسری، در شکوفایی صنعت حمل و نقل تاثیر شگرفی داشته و خواهد داشت.

مدیر کل بنادر گیلان بیان کرد: با بهره گیری از این بندرگاه و مسیر دریایی آن، مسافت حمل کالا در صنایع شمال غرب به مقاصد خارجی، در میان بنادر شمال کشور حداقل ۱۶۰ کیلومتر در خشکی و ۱۰۰ کیلومتر در مسافتهای دریایی کاهش یافته که این امر نقش موثری در کاهش قیمت تمام شده کالا برای صنایع تولیدی استانهای شمال و شمال غرب کشورخواهد داشت.

 بندر آستارا برای بازرگانان و صنایع تولیدی استانهای شمال و شمال غرب کشور، از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بهره‌ برداری از این بندر موجب کاهش هزینه واردات و صادرات کالا برای بازرگانان ایرانی شده است. 

وی افزود: صادرات، واردات، ترانزیت غلات، فراورده های سوختی و کالاهای عمومی یکی از اهداف احداث این بندر می‌باشد و ذخیره موقت غلات، از جمله ویژگی‌های کاربردی این بندرگاه مهم محسوب می‌شود.

مهندس چراغی گفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی بندر آستارا به دلیل کوتاه شدن مسیر دریایی و خشکی، منجر به افزایش کالای ترانزیتی به مقصد کشور های عراق و ترکیه شده  و کالاهای صادراتی آن کشورها به مقاصد روسیه و آذربایجان، از بندر آستارا ترانزیت می گردد که باعث رونق بیشتر این بندر و منطقه می شود.

فعالیت حداکثری این بندر در غرب کشور بر میزان توانمدیهای ایران در انتقال وجابجایی کالامی افزاید که با ایجاد مزیت اقتصادی جدید کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق و ترکیه از آن در حمل و نقل کالا به عنوان مسیر ترانریت نو استقبال چشمگیری خواهند کرد.

علاوه بر نقش آفرینی بندر آستارا در جذب و عبور بخشی از کالاهای کریدور شمال و جنوب، این بندر موقعیت ممتازی در پذیرش کالا های تراسیکای میانی و جنوبی دارد .


۴ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۵۵
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۷,۷۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید