سلطان عمان فرمان اجرای توافقنامه همکاری دریایی با ایران را صادر کرد بهره برداری از ۲ پست اسکله انتقال فرآورده های فله مایع در بندر انزلی در ارتباط تصویری رئیس جمهور پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود
مدیرعامل سازمان بنادر در جمع مدیران بندری تشریح کرد : اجرای شبکه حمل و نقل بنادر از موضع حمل و نقلی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست هم‌اندیشی مدیران و معاونان امور بندری و اقتصادی این سازمان، با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حمل و نقل دریایی کشور، به واسطه اجرای «برجام» و تحولات اقتصادی ناشی از آن، سال متفاوتی را تجربه کرده است، گفت : با برداشته شدن تحریم ها و تغییر در شرایط بازرگانی و اقتصادی کشور، عملکرد بنادر کشور نیز با یک شیب مناسب افزایش یافته است.

·     محدودیتی در دریا نداریم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه حوزه حمل و نقل دریایی جزو اولین بخش هایی بود که در فهرست تحریم های ظالمانه قرار گرفت، اظهار داشت : به دنبال مذاکرات موفق هسته ای و اجرای برجام و تغییر در شرایط دریایی کشور ناشی از فعالیت مجدد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی، بازگشت خطوط بزرگ کشتیرانی دنیا به بنادر کشور، مشارکت مجدد مؤسسات معتبر رده بندی در بنادر ایران و بیمه شناورها، حوزه حمل و نقل دریایی ایران تقریباً هیچ محدودیتی در حال حاضر ندارد و اوضاع در این بخش به روال عادی بازگشته است.

·     آمادگی برای مقابله با هر تنشی را داریم

محمد سعیدنژاد با ابراز امیدواری بر ادامه این روند و رونق بیش از پیش بنادر ایران و در نتیجه افزایش تعاملات تجاری ایران با جهان، تصریح کرد : با توجه به موضع گیری های اخیر دولت آمریکا و تداوم سیاست تنش زایی در این کشور، چنانچه اتفاق خاصی بیفتد کما اینکه مسائلی که این روزها مطرح می شود بیشتر گره افکنی است؛ با وجود این به نظر می رسد که منطقه و جهان آمادگی تنش جدیدی را ندارد و در صورت وقوع اتفاق خاصی، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان بخشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران، به همراه همه کشور، آمادگی کامل برای اقدام مقابله ای را دارد.

سعیدنژاد با بیان اینکه دشمن طی سال های گذشته با پاسخ مناسب و روشن ملت و دولت ایران متوجه شده است که با روش های این‌گونه هرگز به جواب نمی رسد، تأکید کرد : طبیعی است که با یک ملت بزرگ و مردمی مثل ایران نمی شود به شیوه زورمندانه برخورد کرد و باید حقوق آن به رسمیت شناخته شود.

·     اجرای شبکه حمل و نقل بنادر با موضع حمل و نقلی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با گریزی به نظریه ایجاد شبکه حمل و نقل بنادر که توسط وزیر راه و شهرسازی مطرح و تأکید شده بود، توضیح داد : برای اجرایی سازی نظریه ایجاد شبکه حمل و نقل بنادر از موضع حمل و نقلی - صرف نظر از موضع آمایش سرزمینی مد نظر وزارت راه باید چند اقدام اساسی صورت گیرد.

سعیدنژاد اضافه کرد : لازمه اجرای شبکه حمل و نقل، رشد فعالیت بنادر کوچک، بهبود و نقش منطقه ای بنادر بزرگ و طراحی مدل نظام تعرفه ای جذاب است.

این مقام مسئول در سازمان بنادر با اشاره به دو بند مصوبه اخیر قانون برنامه مبنی بر «مشارکت سازمان بنادر با  شرکت های داخلی و خارجی برای اداره بنادر بزرگ و یا اداره بخشی از بنادر بزرگ» و همچنین «واگذاری بنادر کوچک با حفظ وظایف حاکمیتی» گفت : در بخش بنادر بزرگ از حیث رقابت منطقه ای باید تلاش کنیم بار ایرانی مستقیم وارد بنادر ایران شود. چنانکه تغییر ترانشیپ بخشی از بار ایرانی از بندر جبل علی به بنادر ایران مثبت بود، اما قانع کننده نیست.

سعیدنژاد افزود : در اجرای بند دوم قانون برنامه، باید سال آینده بنادر کوچک به طور کامل و جامع و با حفظ مسئولیت قانونی و حاکمیتی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی این را هم گفت که قانون گذار به جهت اینکه فعلاً فعالیت بنادر کوچک توجیه اقتصادی ندارد، پیش بینی کرده است، این نوع واگذاری باید همراه با حمایت و پشتیبانی باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر با اعلام اینکه لازمه توسعه شبکه حمل و نقل بنادر، تغییر در سیاست ها و رویکردها در مرکز است، گفت : به عنوان مثال در بخش نظام تعرفه ای باید مدلی طراحی کنیم تا هزینه جا به جایی بین بنادر دافع نباشد جذاب باشد.

سعیدنژاد اضافه کرد : مدل تعرفه ای اخیر بین بندر خرمشهر و بندر شهیدرجایی باید عام باشد.

·     دفاع قاطع از حقوق بخش خصوصی

سعیدنژاد در بخش دیگری از سخنان‌اش با اشاره به شاخص جذب سرمایه در بنادر کشور، خاطرنشان کرد : اصولاً موضوع سرمایه گذاری کشور توسط بخش خصوصی هدف کلان ملی است که باعث توسعه و از بین برنده رکود در کشور می شود.

وی گفت : به عنوان یک مدیر دولتی، دفاع از حقوق و سرمایه بخش خصوصی را بر خودم و مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی لازم می دانم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان‌اش توصیه کرد : ضمن دفاع خیلی محکم از حقوق بخش خصوصی، حساب ها در بنادر نیز باید شفاف و روشن باشد و هیچ شبه ای ایجاد نکند.

سعیدنژاد تأکید کرد : جذب سرمایه، حمایت از سرمایه گذار و شفافیت حساب ها سه موردی است که نباید به راحتی از آن عبور کرد.

·     ارزیابی عملکرد با شاخص علمی

مهندس سعیدنژاد با بیان اینکه شاخص عملکردی در بنادر باید علمی، قابل فهم و قابل مقایسه باشد، گفت : ارزیابی های عملکردی بنادر باید صادقانه باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید ساختاری شکل بدهیم تا اطلاعات آشکارا و غیر محرمانه بر اساس قانون مترقی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در اختیار مردم و مشتریان این سازمان باشد.

۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۷,۸۹۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید