سازمان بنادر؛ آمادگی عملیاتی بالای برای مواجهه با هر نوع بحرانی را دارد/ مصون ماندن انسان و کالا از تهدید ویروس کرونا در بنادر کشور/ هیچ نوع اشاعه ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم پایان عملیات اطفای حریق لنج تجاری در اسکله بهمن قشم یک فروند لنج تجاری در اسکله بهمن جزیره قشم طعمه حریق شد/ عملیات اطفاء با حضور تیم های امدادی از خشکی و دریا درحال انجام است افزایش۱۶۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی از بنادر مرکز و شرق هرمزگان/ رشد ۹۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر بنادر؛ امن ترین مناطق استان های ساحلی هستند/ رعایت پروتکل های بهداشتی داخلی و بین المللی از سوی سازمان بنادر/ قرنطینه کالا در زمان ورود به کشور انجام می شود ارتقاء جایگاه بندر شهید رجایی با اتمام فاز سوم طرح توسعه/ احداث سه پست اسکله به طول یک هزار و ۴۰۰ متر رشد ۱۹۶ درصدی بارگیری کانتینر و افزایش ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر نجات خدمه قایق صیادی در دهانه اروند رود/ انجام سه عملیات امداد و نجات موفق در یک روز توسط نیروی امداد و نجات بندر اروندکنار رشد 428 درصدی عملیات کانتینری در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 39 درصدی صادرات غیرنفتی
معاون وزیر راه وشهرسازی:استفاده از رویه های بتنی در باراندازهای کانتینری بنادر تجاری ضروری است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیش از 164 هکتار از محوطه و باراندازهای چهار بندر تجاری کشور بتنی است و در رویکرد جدید، استفاده از رویه های بتنی برای باراندازهای کانتینری بنادر بسیار ضروری است.

محمد سعید نژاد در دومین کنفرانس ملی رویه های بتنی در مرکز تحقیقات، راه و مسکن و شهرسازی افزود: براساس چینش 6 کانتینر در محوطه بندری بهترین رویه برای این باراندازها، استفاده از رویه های بتنی است.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: تاکنون برای 120 هکتار از فازهای یک و دو بندر شهید رجایی ، 33 هکتار طرح توسعه بندرشهید بهشتی، چهار هکتار از باراندازهای کانتینری بندر شهید کلانتری و هفت هکتار از محوطه اسکله های 2 و هفت بندر خرمشهر از روسازی بتنی استفاده شده است.
وی گفت: قرارداد تدوین دستورالعمل طراحی، اجرا، نگهداری و روسازی بنادر کشور با مرکز تحقیقات، راه و مسکن و شهرسازی امضا شده و با وجود عقد قرارداد با پژوهکشده حمل و نقل و تدوین آن، این دستورالعمل تاکنون به چاپ نرسیده و ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به چاپ آن اقدام شود.
سعیدنژاد اضافه کرد: ظرفیت بنادر ایران اکنون به بیش از 210 میلیون تن در سال افزایش یافته و ساخت بنادر نسل دوم و سوم نیز در دستور کار قرار دارد، زیرا در نسل سوم بنادر مراحل نهایی تولید کالا در این بنادر سرمایه گذاری می شود تا از در هزینه های حمل ونقل و صادرات آن به بازارهای هدف صرفه جویی شود.
سعیدنژاد ضمن یادآوری اجرای توسعه فاز 3 بندر شهیدرجایی،افزود: 9 شرکت بزرگ دنیا برای انجام سرمایه گذاری در این فاز وارد عمل شده اند و سازمان بنادر از هرگونه سرمایه گذاری در 11 بندر تجاری کشور ( سه بندر در شمال و هشت بندر در جنوب ) حمایت می کند.
مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی ضرورت مزیت های توسعه دریا محور را خاطرنشان ساخت و گفت: بنادر کشور به مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تبدیل شده اند، بنابراین حجم سرمایه گذاری در این بنادر رشد چشمگیری داشته و بندر شهدی رجایی با 2500 هکتار، بندر امام با 1400 هکتار بندر امیرآباد با 1100 هکتار محوطه آماده سرمایه گذاری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی پیرامون اجرایی شدن برجام، اظهار داشت: اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های ظالمانه، زمینه آن را فراهم کرد که اکنون تردد 18 خط کشتیرانی طبق برنامه به بنادر ایران انجام می شود و در دولت تدبیر و امید سیاست توسعه دریا محور به ویژه در سواحل مکران بسیار مورد توجه قرار دارد.
وی گفت: هنگام تحریم های ظالمانه تمام بنادر و شرکت های کشتیرانی ایران، بیمه کشتی ها و موسسه های رده بندی مشکلات زیادی پیدا کردند و اکنون با لغو تحریم ها و اجرایی شدن برجام تمام تحریم های دریایی از بین رفته و هزینه های حمل مستقیم کالا برای هر کانتینر که بیش از 700 دلار بود، برای صاحبان کالا کمتر شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۰۵
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۸,۵۱۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید