ستاد مدیریت راهبردی جهش تولید در سازمان بنادر تشکیل شد/ سیدعلایی؛ جانشین مدیرعامل در ستاد شد تخلیه و بارگیری مستمر کالاها در بنادر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی/ کرونا؛ تاثیری بر واردات کالاهای اساسی نداشته است رشد 29 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور/ رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر/ تهیه مدل واگذاری بنادر کوچک/ ارائه سند آمایش مراکز لجستیک در بنادر امام(ره)، چابهار، بوشهر و امیرآباد/ تدوین مدل ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های راهبری پایانه‌های بندری اطفای حریق موتور لنج باری در بندر دیلم بوشهر استمرار فعالیت شرکت های خدمات دریایی و بندری در بندر شهید رجایی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رشد ۱۴۰درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر بدون‌ وقفه ادامه دارد افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به 246 میلیون تن/ رشد ظرفیت کانتینری بنادر به 7.7 میلیون TEU/ اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و بندر شهیدبهشتی چابهار/ بهره برداری از ۱8 دستگاه ترانستینر ساخت ایران به ارزش 21 میلیون یورو/ عقد 10 قرارداد سرمایه گذاری غیردولتی به میزان 5503 میلیارد تومان ارتقاء فناوری های ارتباطی برای تسهیل مراجعان غیر حضوری در بندر شهید باهنر تخلیه ١٩٧ هزار تن گندم در بندر امام (ره) در ١۶ روز نخست سال جاری/ 116هزار تن محموله گندم با ناوگان ریلی و جاده‌ای حمل شده است/ رشد 13 درصدی حمل و نقل ریلی کالا در بند امام(ره)
نوسازی خط ۲ ریلی بندر شهید رجایی پس از ۳۰ سال
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نوسازی خط ۲ ریلی بندر شهید رجایی پس از ۳۰ سال و بهره برداری از این خط به منظور تسهیل جابجایی کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ، "اله مراد عفیفی پور" در آیین بهره برداری از پروژه نوسازی خط ۲ ریلی بندر شهید رجایی اظهار داشت: سالانه در بندر شهید رجایی بیش از ۸۰ میلیون تن کالا جابجا می شود که حمل بخشی از این کالاها از طریق خطوط ریلی انجام می شود. بر همین اساس و با توجه به تغییر استانداردهای حمل ریلی، فرسودگی ریل ها و گذشت بیش از سه دهه از عمر آنها، نوسازی خطوط ضرورت داشت.

 

 

وی افزود: پروژه خط ریلی شماره ۲ به طول ۲هزار و ۶۳۴ متر و شامل دو سوزن است که با استفاده از آنها امکان تخلیه و بارگیری کالا از واگن به انبار و از کشتی به واگن وجود دارد. 

به گفته عفیفی پور، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال طی مدت ۱۶ ماه به انجام رسید که بخش زیادی از آن به خرید و اجرای خط ریل اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طول مجموع شبکه ریلی داخلی بندر شهید رجایی را ۵۴ کیلومتر با احتساب ریل جرثقیل ها اعلام کرد و گفت: با گذشت ۳۰ سال از عمر این خطوط و همچنین به دلیل تغییر استانداردهای جابجایی کالا، خطوط ریلی داخل بندر طی دو سال آینده و طبق برنامه زمانبندی نوسازی می شود که پیامدهای مثبتی در زمینه ارتقاء ایمنی و بهره وری حمل و نقل را به دنبال دارد.

 

 

۳ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۴۵
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۸,۷۱۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید