ستاد مدیریت راهبردی جهش تولید در سازمان بنادر تشکیل شد/ سیدعلایی؛ جانشین مدیرعامل در ستاد شد تخلیه و بارگیری مستمر کالاها در بنادر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی/ کرونا؛ تاثیری بر واردات کالاهای اساسی نداشته است رشد 29 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور/ رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر/ تهیه مدل واگذاری بنادر کوچک/ ارائه سند آمایش مراکز لجستیک در بنادر امام(ره)، چابهار، بوشهر و امیرآباد/ تدوین مدل ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های راهبری پایانه‌های بندری اطفای حریق موتور لنج باری در بندر دیلم بوشهر استمرار فعالیت شرکت های خدمات دریایی و بندری در بندر شهید رجایی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رشد ۱۴۰درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر بدون‌ وقفه ادامه دارد افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به 246 میلیون تن/ رشد ظرفیت کانتینری بنادر به 7.7 میلیون TEU/ اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و بندر شهیدبهشتی چابهار/ بهره برداری از ۱8 دستگاه ترانستینر ساخت ایران به ارزش 21 میلیون یورو/ عقد 10 قرارداد سرمایه گذاری غیردولتی به میزان 5503 میلیارد تومان ارتقاء فناوری های ارتباطی برای تسهیل مراجعان غیر حضوری در بندر شهید باهنر تخلیه ١٩٧ هزار تن گندم در بندر امام (ره) در ١۶ روز نخست سال جاری/ 116هزار تن محموله گندم با ناوگان ریلی و جاده‌ای حمل شده است/ رشد 13 درصدی حمل و نقل ریلی کالا در بند امام(ره)
در نشست با معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران در بندر شهید رجایی مطرح شد؛ اصلاح قوانین و همکاری ارگان ها دو کلید رونق فعالیت های صادراتی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خواستار حذف یا اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر برای رفع موانع صادرات و همچنین همراهی دستگاه ها و ارگان های همکار در زمینه بهره گیری حداکثری از مزایا و تسهیلات منطقه ویژه در بندر شهید رجایی به عنوان نبض تپنده تجارت دریایی کشور شد.

به گزارش  روابط عمومی ، "اله مراد عفیفی پور" در نشستی با معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران که در ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد، به تشریح سیاست های سازمان بنادر برای حمایت از فعالیت های صادراتی و توسعه زیرساخت های بزرگترین بندر تجاری ایران در این زمینه پرداخت.

وی اظهار داشت: طی سال های اخیر، ساخت پایانه های صادراتی و ترانزیتی  با هدف ایجاد ارزش افزوده در اولویت واگذاری اراضی بندر شهید رجایی برای سرمایه گذاری قرار گرفته است و ایجاد محوطه های ویژه انبارداری جزو اولویت های سرمایه گذاری بندر نیست.  عفیفی پور از تصمیمات استراتژیک سازمان بنادر برای آماده سازی اراضی الحاقی ۲۷۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی به عنوان یک شهر بزرگ لجستیکی سخن به میان آورد و افزود:  هدف از توسعه و جذب سرمایه گذار در این اراضی استقرار کارخانجات، واحدهای تولیدی و مراکز ویژه فعالیت های ایجاد ارزش افزوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: سیاست ما در واگذاری این اراضی جدید به هیچ وجه گسترش فعالیت های انبارداری نیست بلکه به دنبال آن هستیم تا با استفاده از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و تسهیلات قانونی مربوط به آن، ضمن ایجاد تولید و اشتغال، شرایطی مناسب برای کاهش بهای تمام شده کالا را فراهم کنیم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: با فراهم شدن زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، اراضی ۲۷۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی قطب فعالیت های صادراتی و ارزش افزوده می شود.

عفیفی پور خواستار حذف برخی بوروکراسی ها و یا اصلاح قوانین دست و پاگیر برای رفع موانع صادرات و همچنین همراهی دستگاه ها و ارگان های همکار در زمینه بهره گیری حداکثری از مزایا و تسهیلات منطقه ویژه در بندر شهید رجایی به عنوان نبض تپنده تجارت دریایی کشور شد و خاطرنشان کرد: باید از تمامی ظرفیت ها به منظور توسعه فعالیت های صادراتی و صادرات مجدد کالا بهره گرفت تا ارزش افزوده حداقلی به ارزش افزوده حداکثری تبدیل شود.

وی بیان کرد: تلاش ما در مجموعه بنادر و دریانوردی بر این است که از کالاهایی در بحث صادرات پشتیبانی و حمایت ویژه کنیم که قدرت رقابتی بیشتری در بازارهای جهانی دارند.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به سهم ۱۰درصدی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در تولید ناخالص ملی کشور، تصریح کرد: مسلماً هر گونه رشد و تسریع و تسهیل در فعالیت های عملیاتی این بندر که با همکاری ارگان های همکار میسر می گردد، می تواند تحولی چشمگیر در شکوفایی اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.  

لازم به ذکر است، "محمد رضا مودودی" معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران نیز طی سخنانی اظهار داشت: گذر رونق اقتصادی، اشتغال و پویایی واحدهای تولیدکننده داخلی از مسیر صادرات می‌گذرد. بر همین اساس، با راه اندازی یک جریان اقتصادی پایدار در فعالیت های بندری و تجارت دریایی می توان رونق و اشتغال گسترده ای ایجاد کرد و در این زمینه  حتما باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت.

وی حمایت از فعالیت‌های صادراتی در کشور و افزایش حجم مشوق‌های صادراتی را از جمله برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران دانست و افزود: صادرات به عنوان عاملی زیربنایی در توسعه تولیدات داخلی و اشتغالزایی در جامعه است که نقش مهمی را در توسعه اقتصادی بازی می‌کند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه جغرافیای صادراتی محدود به مرزهای کشور نیست و باید بازرهای جهانی را مدنظر قرار داد، گفت: بدون شک چرخ صادرات با کاهش نرخ بهره بانکی، واقعی سازی نرخ ارز، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، تسهیل ورود موقت اقلام مواد اولیه و واسطه ای، راه اندازی خطوط اعتباری، توسعه مشوق‌های صادراتی و ... سریع تر از هر زمان دیگری خواهد چرخید.

۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۹,۶۴۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید