موج شکن های جدید و اسکله برگشتی مجتمع بندری انزلی هیچ تأثیری بر رسوب تالاب انزلی ندارد آمریکا با تحریم و شلیک موشک به هواپیمای ایرانی، انسانیت را هدف قرار داده است افزایش 21 درصدی صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس از بندر خرمشهر/ اسکله تاسیسات دریایی به اسکله های 20 گانه بندر خرمشهر افزوده شد ورود و خروج 206 فروند کشتی در بندرامیرآباد/ هیدروگرافی آب های بنادر امیرآباد ونکا/ برداشت 37552 متر مکعب لای از کانال و حوضچه‌های بندرامیرآباد رسیدگی به موضوعات دریایی مرتبط با تحریم در اولویت سازمان بنادر/ ضرورت تمرکز بیشتر بر ایمنی دریایی در بنادر/ ضرورت تداوم آموزش دریانوردان به رغم شیوع کرونا انتقال 30 دستگاه کانتینر یخچالی و ۹ دستگاه کانتینر معمولی از افغانستان به هند از مسیر بندرچابهار/ ارسال اولین محموله صرفا ترانزیتی از بندر شهیدبهشتی در راستای توافق سه جانبه هند و افغانستان و ایران پیوستن بندر شهید رجایی به بنادر سبز با رعایت شاخصه های زیست محیطی امکانپذیر می شود پیشرفت ۳۶ درصدی طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله/ احداث بندرگاه و حوضچه مناسب برای پذیرش انواع شناورهای مسافری و تفریحی/ تشریح زمینه های سرمایه گذاری در بخش دریایی و خشکی ورود اولین کشتی حامل خاک فسفات به بندر بوشهر تکمیل پروژه تعریض ‌و ‌تأمین ایمنی جاده ورکلا-گهرباران امیرآباد
تجهیز شناورهای بدنه آلومینیومی بندرامام خمینی(ره) به سامانه ضدخزه التراسونیک
به منظور حفظ، صیانت و ارتقاء بهره وری تجهیزات استراتژیک و با هدف خدمات رسانی بهتر به مشتریان، چهار فروند شناور خدمات رسان دریایی در بندر امام خمینی(ره) (منطقه ویژه اقتصادی) به سامانه ضدخزه مجهز شدند.

به گزارش روابط عمومی، محمد نظری- معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان - ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اثرات مخرب رویش جلبک های دریایی بر روی بدنه خارجی شناورهای بدنه آلومینیومی به ویژه واحدهای واکنش سریع و تندرو بندر امام خمینی(ره)، اداره مخابرات و الکترونیک این اداره کل با بررسی جامع و دقیق، تهیه و نصب دستگاه ضد خزه صوتی را مناسب ترین راه حل تشخیص داده و این مهم را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: در سامانه ضدخزه، مبدل های صوتی(TRANSDUCER) نصب شده بر روی بدنه داخلی شناور با انتشار امواج صوتی و ارتعاشات، باعث گسیختگی جلبک های دریایی چسبیده بر روی بدنه خارجی شناورها شده و بدنه سازه را پاکسازی می کنند.

نظری افزایش سرعت شناور، جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دیزل های رانشی، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از خوردگی بدنه شناور را از جمله مزایای به کارگیری این روش نوین دانست و اظهار داشت: با استفاده از این روش، هزینه های داکینگ (تعمیرات زیرآبی) اضطراری برای این نوع شناورها کاهش چشمگیری خواهد داشت.

لازم به ذکر است، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن بهره گیری از روش های نوین تعمیر و نگهداری برای تجهیزات استراتژیک در خشکی و دریا، موفق شده است که درصد آماده به کاری این تجهیزات را برای تدوام عملیات تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات به مشتریان ارتقاء دهد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ۰۹:۵۶
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۹,۶۵۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید